MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sie 20, 2010 12:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Witam,
Gdzie tanio i solidnie zrobią mi wydech na miarę?
Ktoś kiedyś podawał kontakty do jakichś sensownych firm (jedna w Bieszczadach?) ale nie mogę znaleźć :-(
Chodzi o zdolnych rzeźbiarzy z pomysłami 8)
Pozdrawiam,
Łukasz

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Ostatnio zmieniony czw sie 26, 2010 11:09 pm przez ukaniu, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: pt sie 20, 2010 8:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
druciarzy nie znam...
dobrych firm jest dużo chocby eltec
http://www.el-tec.pl/

zrobią wszystko.... :) ,jak kiedyś mój wydech się skończy zrobię u nich sobie z kwasówki

kiedyś ,lata temu robiłem wydechy do moich wyścigówek u inż.Pachonia w firmie MICHAEL w Siemianowicach
to była wyższa szkoła,Pachoń wszystko projektował i wyliczał ,żeby stroiło 8)

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
Post: pt sie 20, 2010 8:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Ale w eltecu to tanio nie będzie :)

Tu podobno facet robi dobrze wydechy za rozsądne pieniądze

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pt sie 20, 2010 9:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Cena jest istotna bo jak dziś wykonałem parę telefonów to opłacało by mi się kupić maszynę spawalniczą ;-) tak czy siak kawałek sam sobie muszę pospawać - ale nie o to chodzi, nie mogę robić wszystkiego własnoręcznie - znaczy chyba ;-) bo zwykle sie okazuje, że muszę.
Strojenie rezonansu w wydechu w tym przypadku nie jest zbyt ważne, liczy się przepływ [palacz]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob sie 21, 2010 1:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
przepływ nie jest najważniejszy,rurę odetkac to żadna sztuka [zlosnikz]

w silniku wolnossącym budowa układu wydechowego to ważna sprawa i żeby nie pogorszyc jego sprawności wykonuje się układ albo na wzór ori albo się go wylicza czyli przekrój i długośc rur ,pojemnośc puszek etc.
zrobienie tego na oko,zrobienie wolnego przepływu czy wreszcie ominięcie jakiegoś elementu zaowocuje spadkiem momentu obr. szczególnie u dołu
nie mówiąc jak to badziewie będzie rezonowac czyli brzęczec
to tak z grubsza...
amatorom konstruktorom polecam książkę prof.Cz.Kordziński Budowa układów wylotowych silników spalinowych

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
Post: sob sie 21, 2010 1:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wiesz, ja doskonale zdaję sobie sprawę z zasady pracy wydechu, ciśnień, prędkości, przepływu, rezonansów. A piszę, że nie ma wielkiego znaczenia - bo nie ma [palacz], flansze wyjściowe obu turbosprężarek mają średnicę po 60 mm czyli ponad 28 cm2 - i to mi stawia pierwsze i jednak najważniejsze wymaganie. No i to zaczyna być sztuka jak umieścić takie rury w 190. Więc ja odtykam ale maszynę na wylocie mam o przepływie ciągłym. I jedno czego chcę to jak najmniejsze ciśnienie gazów za turbo.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob sie 21, 2010 2:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
pisałem o silniku WOLNOSSĄCYM....
w turbo to wszystko jedno aby wyleciały w atmosferę [zlosnikz]

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
Post: sob sie 21, 2010 6:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn paź 06, 2008 9:13 pm
Posty: 502
Numer GG: 9682008
Lokalizacja: Krosno
Sory za OT
Ukaniu co ta za projekt ? Może założysz jakiś temat ?? [zlosnik]

_________________
" W życiu piękne są tylko chwile "

W poszukiwaniu pierwszego Mercedesa ;)


Na górę
Post: sob sie 21, 2010 9:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
munich pisze:
pisałem o silniku WOLNOSSĄCYM....

Hehe, wiem - ale skąd założenie, że chcę to wstawiać do wolnossącego?
Cały czas piszę, że rezonanse nie są dla mnie istotne [jezyk5] z góry zakładasz, że jestem rzeźbiarzem? [palacz]
KamilKamil pisze:
co ta za projekt ? Może założysz jakiś temat ?? [zlosnik]

Jak będzie co opisywać to założę, u mnie czasem wystepuje słomiany zapał i mi mija, czasem projekty realizuję latami, czasem utykają z braku czasu.
Ten już się kręci w głowie i na papierze od przeszło roku i pewnie drugie tyle potrwa albo lepiej nim się skończy. Teraz budowa domu wyjęła mi z życiorysu kilka dobrych miesięcy - właśnie zszedłem z drabiny bo kładłem kabel do sterowania pompami w kotłowni...
A tak po prawdzie, MS gotowy - czeka na zamontowanie w samochodzie.
Kolektor ssący z rozwierconymi gniazdami i tuleje z teflonu pod elektryczne wtryski czeka. Przepustnica przerobiona do zamontowania TPS - leży.
Kupiłem turbosprężarki i głowię się nad wydechem.
Ale to nie jest problem, prawdziwy problem to jest: gdzie zamontować chłodnicę vel intercooler w 190E 2.6 [buu] już tydzień się patrzę od spodu na samochód i nic nie wykumałem sensownego. Nie ma gdzie palca wcisnąć - albo trzeba dawać rury o długości tych z petrochemii płock do mościsk.
Zamocowania sprężarek to też nie lada wyczyn. Jakbym miał 124 to bym był szczęśliwym posiadaczem auta które wozi sobie wystarczającą ilość powietrza pod maską.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz sie 22, 2010 12:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Ukaniu jakbyś miał 126 z m103 260 to mógłbyś z nim spać pod maską [zlosnik] Ostatnio otwieram maskę ,a na pokrywie zaworów wyleguje się kot sąsiadki :lol: miał farta ,że nie odpaliłem bo mogło by go zmielić [hihi]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: ndz sie 22, 2010 1:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
ukaniu pisze:
Ale to nie jest problem, prawdziwy problem to jest: gdzie zamontować chłodnicę vel intercooler w 190E 2.6


IC z przodu, a chłodnicę wody do bagażnika :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: ndz sie 22, 2010 5:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Czy ktos juz odwazyl sie poddac w watpliwosc twoj wybor, ukaniu? Bo jesli nie, to ja spytam [zlosnik] .
Czemu, u diabla, 2.6?

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: ndz sie 22, 2010 8:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
bmw pisze:
Ukaniu jakbyś miał 126 z m103 260 to mógłbyś z nim spać pod maską
To było by piękne! ech... :roll: Czego jeszcze nie wsadziłeś tam turbo ? [clown]
zegarek pisze:
IC z przodu, a chłodnicę wody do bagażnika :)
To było by niezłe ;-) ale jednak muszę upchać wszystko z przodu, to nie ma być rajdówka a pojazd aby z żoną jechać na grzyby czy do teściowej 350km.
Na innym forum sprawę rozwiązano tak:
Obrazek
https://www.peachparts.com/shopforum/showthread.php?t=251302&page=8
Z tym, że ja nie chcę z wierzchu jakichkolwiek zmian [chory] - jednak chyba trzeba będzie przerobić zderzak, tylko jak to zrobić aby W201 nie zatraciło tego co ma najcenniejsze - proporcji i linii?
mMm2 pisze:
Czy ktos juz odwazyl sie poddac w watpliwosc twoj wybor, ukaniu? Bo jesli nie, to ja spytam [zlosnik] .
Czemu, u diabla, 2.6?

Aktualnie jest 2.6 i ten będzie uturbiony. Jak już będzie jeździł... na stół do kompletnej odbudowy chciałbym M103 - 3.0. Natrysk oleju na tłoki, pompa oleju i kółko od 603 turbo. Lekka przeróbka komór spalania aby zejść ze stopniem sprężania bliżej 8. Nie potrzeba mi nic innego, płynność pracy rzędowej szóstki i kuloodporność M103 umożliwiająca uzyskanie z niewielkimi przeróbkami 400 KM - cóż innego w życiu potrzeba jak moc S600 a masę 190E? W tym przypadku ograniczenia to hamulce i przeniesienie napędu a nie moc - tej można mieć aż za dużo. A jak mawiają - rozpędzanie kosztuje dużo ale hamowanie kosztuje 2x tyle, a jeśli nie - to później i tak dużo wiecej niż 2x.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn sie 23, 2010 8:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
EE starcza to co jest bo 126 to nie wyścigówka :) a na jego mięciutkim zawieszeniu w zakrętach bym się klamkami podpierał [hihi]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pn sie 23, 2010 8:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
ukaniu pisze:
Z tym, że ja nie chcę z wierzchu jakichkolwiek zmian - jednak chyba trzeba będzie przerobić zderzak, tylko jak to zrobić aby W201 nie zatraciło tego co ma najcenniejsze - proporcji i linii?

Może dodatkowy wlot powietrza w masce i IC nad silnikiem?
Nie wiem ile jest tam miejsca w 190tce, ale tak montowali IC fabrycznie w niektórych autach (np. Peugeot 405).

W zasadzie co za różnica gdzie wrzucić IC - ważne żeby dochodziło do niego zimne powietrze...
Może wlot na błotniku jak w W124?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl