MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 03, 2010 7:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Mam mozliwosc taniego zanabycia silnika z okulara model OM606 z turbiną, silnik bylby caly kompletny z przyleglosciami w postaci wezy, przewodow, intercoolerow - z dawcy z ktorego moglbym sobie wykrecic co potrzeba. Chcialbym go wsadzic do swojego 124 w ktorym jest taki wlasnie silnik OM606 ale wolnossacy. Pytanie czy jesli w okularze bylo ASB to czy blok silnika da sie skleic z moja skrzynia manualna?
Jakie niespodzianki moga mnie czekac oprocz adaptacji calego dolotu?
Co z elektronika silnika? Skoro w 124 za bardzo jej nie ma to silnik z turbina powinien sobie tez poradzic? Sterowanie zaworem turbiny jest cisnieniowe wiec tu elektroniki nie potrzeba, nie wiem jak pompa wtryskowa, tez jest sterowana linka?
Warunki dzialania mam, narzedzia, maszyny i ludzi do roboty tez. Czy jest sens takiej zabawy?

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 7:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jest obszerny temat o przekładce takiego silnika do Sprintera 2.9TD, pewnie czytałeś?

Coś mi się zdaje że ktoś (prawdopodobnie Kondrix123 lub M100) już pisał o OM606A pozbawionym elektroniki i ponoć działa to super...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 7:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Sens pewnie jest, bo mocy nieźle przybędzie.
Podejrzewam, że blok na pewno jest taki sam, martwiłbym się raczej o wytrzymałość tej manualnej skrzyni. Było, nie było to jednak 40 koni i trochę momentu więcej. Z tego co wiem to w 124 np. silnik 300 turbo 147KM nie za bardzo pochodzi ze skrzynią manualną ze zwykłego 300D, bo ona szybko się skończy po takiej przeróbce.

Raczej nie na darmo w każdym chyba turbodieslu z "normalnego" Mercedesa aż do S-klasy W140 (chyba oprócz 124 250D Turbo) była dostępna tylko skrzynia automatyczna.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 9:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Wstepne rozpoznanie tematu kierunkuje sprawe:
1.Nalezy wymienic pompe wtryskowa z OM606 turbo na tą z OM606 bez turbo, czyli na taką sterowana linką
2.Nalezy gruszke sterującą zaworem turbiny wymienic na taką cisnieniową podlaczona bezposrednio do zimnej strony turbiny, wtedy sterowanie turbiny jest samobiezne i zalezne jedynie od cisnienia jakie nabije turbina.
Tymi dwoma cieciami pozbywam sie calkowicie elektroniki z w210, pozostaje upchniecie intercoolera - to pewnie bedzie troche zabawy bo oryginalnie zadne 124 nie mialo takiego bajeru, oraz zamontowanie chlodnicy oleju - tu juz prosciej bo mozna zastosowac oryginalna od 124 jakby ta z 210 nie pasila...
Cos jeszcze?

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch

124 E300D i 190 D


Na górę
Post: śr paź 27, 2010 8:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
Ja tez planuje włożyć ten silnik do 124. Kupiłem zdrowego 124 z 95r. Pompę ma z 603 tylko jednego nie wiem jak będzie wyglądać rzeźba z dźwigienkami od gazu, może ktoś przekładał ten silnik i rozwiązał jakoś "bezproblemowo" ten temat.


Załączniki:
DSC00054.JPG
DSC00054.JPG [ 36.73 KiB | Przejrzano 1861 razy ]

_________________
124 250 - 86 r.
124 300 turbo -89 r.
Na górę
Post: czw paź 28, 2010 7:31 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Mozesz zrobic gaz na linkę bez dzwigienek - ja tak mam zrobione i to smiga


PS szeryf... jak bedziesz dzialal z tym silnikiem to wstaw tutaj foty z akcji.. i opinie pozniejsze, komentarze... jestem ciekaw tego zabiegu.


Na górę
Post: czw paź 28, 2010 11:39 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Frytejro pisze:
Mozesz zrobic gaz na linkę bez dzwigienek - ja tak mam zrobione i to smiga


PS szeryf... jak bedziesz dzialal z tym silnikiem to wstaw tutaj foty z akcji.. i opinie pozniejsze, komentarze... jestem ciekaw tego zabiegu.


On już dawno nie ma tego samochodu [zlosnik]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw paź 28, 2010 1:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
To po co pisal wczoraj o nim ? :D


Na górę
Post: czw paź 28, 2010 1:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
szeryf pisze:
Chcialbym go wsadzic do swojego 124 w ktorym jest taki wlasnie silnik OM606 ale wolnossacy.

Frytejro pisze:
PS szeryf... jak bedziesz dzialal z tym silnikiem to wstaw tutaj foty z akcji.. i opinie pozniejsze, komentarze... jestem ciekaw tego zabiegu.

zegarek pisze:
On już dawno nie ma tego samochodu

Frytejro pisze:
To po co pisal wczoraj o nim ? :D


Wysłany: Nie Sty 03, 2010 7:09 pm

Czajnik? [zlosnik]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw paź 28, 2010 2:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
zegarek:

tomek_p pisze:
Pompę ma z 603 tylko jednego nie wiem jak będzie wyglądać rzeźba z dźwigienkami od gazu, może ktoś przekładał ten silnik i rozwiązał jakoś "bezproblemowo" ten temat.

Wysłany: Śro Paź 27, 2010 8:45 pm

no to odpisałem :D nie odpisywaelm szeryfowi :lol: :lol:


PS dzis mamy 28 paź czwartek 2010 :p zeby nie bylo :D


Na górę
Post: czw paź 28, 2010 4:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Frytejro pisze:
nie odpisywaelm szeryfowi :lol: :lol:


Jak nie jak tak, przecież nawet pogrubiłem [zlosnik]

Frytejro pisze:
PS SZERYF... jak bedziesz dzialal z tym silnikiem to wstaw tutaj foty z akcji.. i opinie pozniejsze, komentarze... jestem ciekaw tego zabiegu.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw paź 28, 2010 6:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
aaa bo ty sie uczepiłes fotek :D hehe :D a sprzedal go przerobionego czy nie ? :D


Na górę
Post: czw paź 28, 2010 7:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
no tak ale ja tam będę miał jeszcze automat i cos musi jeszcze ciągnąc linkę z niego. Frytejro a może masz jakieś fotki jak to wygląda u ciebie ?

_________________
124 250 - 86 r.

124 300 turbo -89 r.


Na górę
Post: czw paź 28, 2010 9:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
No ja tez mam automat :D i jeszcze tepmpomat !!! i wszystko dziala :D (tylko temp ma sterownik do naprawy bo zalacza sie raz na jakis czas a nie zawwsze :P ) fotek nie mam teraz, ale jak chcesz to moge Ci zrobic. Patent wymyslil gosc od przekladki, ja go usprawniłem by pedał chodzil lzej niz to ma miejsce w orginalnych cięgnach z automatem i tempomatem (przynajmniej w porownnaiuz tym co widzialem u innych, a czy oni mieli ok tego nie wiem ;) ) - wlasciwie to powodem tej mojej poprawki bylo to ze urwał mi sie 2 razy pedał ( to standard w 126 )


Na górę
Post: czw paź 28, 2010 10:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
super bardzo był bym wdzięczny jakbyś podesłał foto relacje Pozdrawiam ;) ;)

_________________
124 250 - 86 r.

124 300 turbo -89 r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl