MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 10, 2025 2:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 7:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
laudan pisze:
Dokladnie, bo moze to byc sterowanie, albo tarczki.


Czy będzie to kosztowna naprawa?

laudan pisze:
Opowiadal cos o tym strzale przodem?


Niestety nie, ale sprawdziłem całego miernikiem lakieru i jedyne wskazania na szpachel to drzwi lewy bok zaczynając od drzwi kierowcy na pasażera kończąc i druga warstwa lakieru na prawych drzwiach pasażera z prawej strony, reszta pierwszy lakier. Przód jak najbardziej OK, chociaż maska wraz z błotnikami mogłyby być wymianione na nowe, tył również mimo klapy - możliwe, że została wymieniona na nową i źle spasowana, ale to się wszystko zrobi, mam dobrego blacharza, więc mi to dobrze spasuje.

W przeciwieństwie do szczepana można by powiedzieć, że w 100% bezwypadkowy.

laudan pisze:
czy auto nie zostawia 4 sladow


Raczej nie, po puszczeniu kierownicy jedzie jak po sznurku.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 7:58 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
mr_simon pisze:
Czy będzie to kosztowna naprawa?

Jak to mowia spece od automatot: 3000 aby jezdzilo, 4000 aby bylo dobrze. Jak pojedziesz do porzadnego warsztatu bedzie sporo taniej. Jesli to sterowanie to nie trzeba sciagac skrzyni (moze byc problem z czesciami), jesli tarczki to trzeba skrzynie rozebrac.

mr_simon pisze:
Niestety nie, ale sprawdziłem całego miernikiem lakieru

Sprawdzales dlugopisem, czy elektronicznym czujnikiem. Ten 1 nie wykryje kolejnej warstwy lakieru. Tylko gruba szpachle. Jesli sa to malowane tylko 1 krotnie rzeczy tzn. ze wstawili podrobki (to tlumaczy tez kiepskie spasowanie): 2-3 zimy i wyjdzie. w124 ma dobrze zabezpieczone blachy i jak nie byl naprawiany, rzadko lapie go rdza. Tutaj byl ewidentnie byl walniety. Lepiej byloby sprawdzic to dokladniej. To ze jedzie prosto, nie znaczy ze przy ostrym hamowaniu nie bedzie sciagal.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 10:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
laudan pisze:
To ze jedzie prosto, nie znaczy ze przy ostrym hamowaniu nie bedzie sciagal.


Również przy hamowaniu nie ściąga, taki objaw występował w szczepanie.

Co do skrzyni to odwiedzę skrzyniarza.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2009 9:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Dzisiaj wymianiłem licznik i jest niestety nie tak z prędkościomierzem. Otóż ten co był od benzyny pokazywał dobrze prędkość, natomiast ten od diesela zaniża około 20km/h - czy da się go jakoś skalibrować, aby pokazywał prawidłową prędkość?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 28, 2009 1:46 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
A sprawdziłeś parametr "k", czyli przełożenie montowanego prędkościomierza? Kalibrować można obrotomierz, w którym sygnał jest elektryczny. Tu jest system przekładni i takich rzeczy się nie robi.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 10:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Tak wygląda po 11 miesiącach eksploatacji, 25.000km mojego przebiegu i sporym zainswestowaniu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Problem nr 1:

Okazało się, że jest uszkodzony kiwak, bo po porannym odpaleniu skakał pasek. Wymianiony został kiwak, rolka, napinacz, siłownik, pasek natomiast został ten sam. Wszystko było OK, ale rano po odpaleniu słychać było popiskiwanie paska, wcześniej przed ww. wymianą nie występowały żadne piski. Gdy ruszam piszczy, ale gdy ujmę gaz i po chwili znowu dodam pisku nie ma, przy skręcie kołami i ruszeniu pasek piszczy do momentu wyprostowania kół. Gdy silnik jest ciepły popiskiwanie nie występuje na wolnych obrotach tak jak to ma miejsce po odpaleniu gdy silnik jest zimny.

Pojechałem z tym do mechanika, zasugerował wymianę paska, bo powymianie kiwaka, napinacza... powinno wymienić się również pasek. Wg katalogu ma być pasek o oznaczeniu 6PK 2030, ja natomiast wcześniej miałem firmy DAYCO 6PK 2050, zakupiłem pasek Contitech 6PK 2030, pojechałem do mechanika i okazało się, że jest za krótki, da się go z trudem nałożyć, ale już nie da naciągnąć.

Stwierdził, że w motoryzacyjnym sprzedali mi zły pasek. Sasugerował mi również wymianę płynu od wspomagania, jeżeli przy skręcie kołami pasek piszczy.

Pytania:

1. Jaki powinien być właściwy pasek dla silnika OM602.912 12 038305 - 90KM - VIN WDB1241251B860348

2. Jeżeli zajdzie potrzeba wymiany płynu od wspomagania to jaki powinien być właściwy oraz gdzie kupić - ASO czy sklep z olejami.

Problem 2:

Wymieniłem olej w dyfrze. Kolega, który zna się na olejach zasugerował olej HIPOL GL-5 85W140, posłuchałem jego rady i wymieniłem na taki. Przejechałem już ponad 4.000km od wymiany i nie słyszę aby z dyfrem działo się coś nie tak: wył, szumiał.

Pytania:

1. Czy tej olej może być? Czy lepiej zmienić na taki jak jest zalecany - 85W90? Gdyż ten HIPOL nie ma specyfikacji MB 235.0

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 12:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:41 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Swietokrzyskie
Po VInie wychodzi, ze kupiles dobry pasek. Wersja z klima miala 2100mm.

Co do plynu od wspomagania to wielu (w tym i ja) stosuje olej ATF. Konieczna jest przy tym wymiana filtra znajdujacego sie na dnie zbiornika - jego numer 0004661604

_________________
w201 2.0D '87
Szukam Pracy. Fizyk techniczny


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 3:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
jackie01 pisze:
Po VInie wychodzi, ze kupiles dobry pasek. Wersja z klima miala 2100mm.


To w takim razie, gdzie leży przyczyna, jeśli po zamontowaniu nie można go naciągnać?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 9:27 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Może wina leży w siłowniku? Może jest za długi? Jeżeli tak to jaki ma być właściwy - nr części bo, może źle mi dobrali?

Problem 3:

Wydaje mi się, albo szukam sobie problemu. Coś mi szumi a zarazem lekko wyje, tak od 40km/h a całkowicie ustaje powyżej 90km/h. Niby z przodu chociaż, ale jak jadę z wyłączonym radiem to jakby z tyłu, co dziwne, jak jadę jako pasażer z przodu to nie słyszę szumu. Czy to może być podpora wału, czy most daje znać osobie, może łożyska, czy może jestem przewrażliwiony?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 9:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
A może Merc jest nawiedzony? ;)
A tak poważniej to obstawiam podporę wału (podobne objawy miałem w W123), albo jednak to przewrażliwienie ;)

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 17, 2009 8:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Problem z piszczącym paskiem rozwiązany. [zlosnikz]

Tak jak pisał jackie01 pasek jaki zakupiłem był właściwy, ale niestety mechanik tu nawalił, nie potrafił umiejętnie go nałożyć, a męczył się z nim przez ponad godzinę wykręcając wszystko co możliwe i nie udało mu się. Dzisiaj rano mechanik w mojej firmie wymienił go w 5 minut, poluzowując jedynie napinacz.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 17, 2009 8:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:41 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Swietokrzyskie
To powiem, ze jakis zdolniacha ten mechanior ;) Wymiana paska - szczegolnie w om602 to proscizna ;) Grunt, ze juz wszystko OK

_________________
w201 2.0D '87

Szukam Pracy. Fizyk techniczny


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 17, 2009 12:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
mr_simon pisze:
ale niestety mechanik tu nawalił, nie potrafił umiejętnie go nałożyć, a męczył się z nim przez ponad godzinę wykręcając wszystko co możliwe


jackie01 pisze:
To powiem, ze jakis zdolniacha ten mechanior Wymiana paska - szczegolnie w om602 to proscizna


wlasnie!i znowu ci "fachowcy" [szalone] :roll: rozumiem zamontowanie tempomatu czy klimy,ale by nie umiec paska zalozyc. [puke4]

pozdr

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 17, 2009 2:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
W naprawie aut grupy VAG jest naprawdę dobry, gorzej z Mercedesami :-?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 23, 2009 8:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Czy zużycie podpory wału i gum na wale mogą mieć wpływ na płynność zmiany biegów? Ogólnie skrzynia zmienia biegi płynnie, ale gdy puszczę gaz i nastąpi zmiana biegów, lub gdy jadę z bardzo małą prędkością przy zmianie biegów występuje uderzenie jakby z tyłu. Natomiast w innych przypadkach, jak przyśpieszam dynamicznie lub z większymi prędkościami, zmiana biegów jest prawie nie wyczuwalna.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl