MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 4:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 18, 2003 7:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 18, 2003 6:49 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk & Łódź
Cześć,
Moja mercedesia ma napęd 240 diesiel z manualną skrzynią. Ostatnio zacząłem mieć chrapkę na automat. Czy taka przeróbka jest bardzo kosztowna? Znacie może kogoś (warsztat) w 3mieście lub Warszawie, kto mógłby się tym fachowo zająć?
A może już ktoś z Was coś takiego zrobił i ma doświadczenie w tym temacie?
pozdr
wm

_________________
W124 '92 200 E


Na górę
Post: wt lis 18, 2003 8:26 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
whitemagic pisze:
Cześć,
Moja mercedesia ma napęd 240 diesiel z manualną skrzynią. Ostatnio zacząłem mieć chrapkę na automat. Czy taka przeróbka jest bardzo kosztowna? Znacie może kogoś (warsztat) w 3mieście lub Warszawie, kto mógłby się tym fachowo zająć?
A może już ktoś z Was coś takiego zrobił i ma doświadczenie w tym temacie?
pozdr
wm


Koszt to:
-skrzynia i instalacja podcisnienia,
-lewarek
-polowka walu + wywazenie lub caly wal
-robocizna (ktos w Krakowie za robocizne bierze okolo 2000 :x )

_________________
w123


Na górę
Post: śr lis 19, 2003 1:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 18, 2003 6:49 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk & Łódź
laudan pisze:
Koszt to:
-skrzynia i instalacja podcisnienia,
-lewarek
-polowka walu + wywazenie lub caly wal
-robocizna (ktos w Krakowie za robocizne bierze okolo 2000 :x )


Słyszałem, że jeszcze koło zamachowe i tylny most jest inny. 2000 to dla mnie, qrczę, trochę za dużo :&
Nie ma żadnych lepszych wieści?

_________________
W124 '92 200 E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2003 4:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Opłaca się w chyba tylko w drugą stronę, szczególnie gdy automat już ledwo zipie. Dużo łatwiej jest wywalać z auta, a nie montować i to jeszcze instalację która ma więcej niż 20 lat i często jest już trochę pofisiowana.

Poza tym jak automat jest już na stole, to warto by było do niego zajrzeć czyli znowu kasa...

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2003 5:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 18, 2003 6:49 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk & Łódź
(me: how) pisze:
Opłaca się w chyba tylko w drugą stronę, szczególnie gdy automat już ledwo zipie. Dużo łatwiej jest wywalać z auta, a nie montować i to jeszcze instalację która ma więcej niż 20 lat i często jest już trochę pofisiowana.

Poza tym jak automat jest już na stole, to warto by było do niego zajrzeć czyli znowu kasa...


hmmm... czy pozostaje mi tylko sprzedać auta i kupić inne, już z automatem? Szkoda, bo już trochę w te naprawy serca i pieniędzy włożyłem...
Może jednak tania, solidnie zrobiona przeróbka jest możliwa?
proszę o poradę

_________________
W124 '92 200 E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2003 7:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Jak się człowiek uprze to wszystko da się zrobić. Jeśli masz chęci, kasę, możliwości i trochę szczęscia, to będeziesz jeździł automatem.

Piszę patrząc na problem ze swojej perspektywy. Sam bym tego nie zrobił a kasę w dzisiejszych czasach warto inwestować chyba tylko w siebie, licząc, ze kiedyś to zaprocentuje.

Jeżdzę automatem już kilka lat. Jak wszystko ma swoje zady i walety. Wszystkie auta w rodzinie to automaty, za wyjątkiem opla, ale chyba gdybym miał ładnego W123 w manualu to bym się na taką zmianę nie porywał. Niby nie jest tego dużo, bo nie ma elektroniki, ale i tak rozwalać pół auta...??

Pisałem o szczęściu, bo gdzie znajdziesz dobrą skrzynię, którą tylko zamontujesz i pojedziesz. Może u jakiegoś wyspecjalizowanego handlarza i znowu kasa...

Skrzynie po tylu latach mają już swoje najlepsze czasy za sobą. Zostaje kupić w ciemno i nawet mały remont to... kasa.

Mam skrzynie po N.G. w '90 roku i chyba tylko dlatego się nie ślizga i nie szarpie. Ale to fart.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 20, 2003 7:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Wspomnieliscie ze latwiej jest przerobic automata na manuala. Wiecie moze ile taka impreza kosztuje. Ja jakos dwa lata jezdze automatem i nie moge sie do niego przyzwyczaic. I chyba chetnie przesatwilbym sie na manuala. Wydaje mi sie ze wszytko fajnie pracuje, tylko nie redukuje w zaleznosci od wcisnietego gazu, tylko i wyłacznie na pełnym KICKDAWNIE.
Czyli jade 70 i jest wzniesienie, i normalnie bym zredukowal bieg i dodal gazu, zeby sie nie meczyl silnik a tu nic, dopiero jak wcosne do konca to redukuje, a moze tak ma byc, nie wiem. Takze ja osobiscie wole jak sam decyduje kiedy i jaki bieg ma byc wbity.
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 20, 2003 2:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Eeee, to coś rzeczywiście nie tak. Albo jesteś z tych co mają alergie na automaty i nigdy się nie przyzwyczają.

Sytuacja którą opisujesz ma często miejsce, gdy poziom oleju jest mniejszy od zalecanego. Wiem, że brzmi banalnie, ale naprawdę nawet jeśli brakuje bardzo niewiele, obciążona skrzynia nie przerzuci na niższy bieg.

Przećwiczyłem to w swoim aucie. Za nic nie mogłem zlikiwidować wycieku przy śrubie spustowej i jak już nie redukował pod górę, to wiedziałem, że muszę dolać "łyk" oleju.

Nie wiem, jak obchodzisz się ze swoją skrzynią, ale pomiar poziomu oleju i ewentualna dolewka wymaga nieco czasu, nawet godzinkę & mnóstwo cierpliwości.

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony czw lis 20, 2003 2:38 pm przez _me: how_, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 20, 2003 2:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 18, 2003 6:49 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk & Łódź
barto pisze:
Czyli jade 70 i jest wzniesienie, i normalnie bym zredukowal bieg i dodal gazu, zeby sie nie meczyl silnik a tu nic.

Są specjaliści w 3mieście, którzy doskonale naprawiają i remontują automatyczne skrzynie. Moja mama ma W124 2.5TD z auto i ostatnio pięknie jej zrobili skrzynie za niewielką, jak na tą robotę, cenę. Teraz jeździ jak nowy.
Poza tym, przecież w automacie, jak chcesz, to możesz redukować biegi ręcznie. Od tego są 3 i 2.
Ja bym też nic nie zmieniał, ale i tak mnie czeka remont sprzęgła i skrzyni, więc pomyślałem, że zamiast ładować w to pieniądze, to może lepiej od razu przerobić na automat, taki wyremontowany.
pozdrawiam
wm

_________________
W124 '92 200 E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 20, 2003 3:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Olej dosc czesto sprawdzam, i jest nawet troche wiecej niz powinno byc. Oczywiscie pomiar na ciepłej skrzyni i pracujacym silniku. Niestety problem jest w tym ze mieszkam w Glwicach a w tych rejonach nie ma dobrych mechanikow od automatow. A poniewaz mi nie redukuje to sporo traci na dynamice jazdy. teraz nie wiem czy za redukcje odpowiada obciazenie silnika czy linka sprzegnieta z linka gazu, bo to od niej zalezy kiedy przerzuca bieg z nizszego na wyzszy i na niej moge to sobie regulowac. Teraz nie wiem czy to ten mechanizm decyduje za zmiane z wyzszego biegu na nizszy czy nie, moze on jest uszkodzony?????
pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 20, 2003 5:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Miałem na myśli obciazenie silnika, czyli ile wciskasz gazu, czyli liczba obrotów. Na jedno wychodzi.

Na pewno odessij tą nadwyżkę oleju i wtedy zobacz. Ja po tym jak napiłem się przekładniowego drinka, zrobiłem sobie strzykawę 100 ml z wężykiem. Skrzynie z serii 722.XX mają opinię odpornych na niewłasciwy poziom oleju bo długo tak można je męczyć, ale wtedy wyrażnie fixują. Chyba dlatego często są tak zajeżdzone, bo eksploatacja trwa do samego końca.
W golfie II, dla kontrastu, poziomu oleju nie odczuwam tak wyraźnie po pracy skrzyni, więc stosunkowo łatwo i szybko można by ją zajeździć.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2003 11:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
odessam i dam znac czy cos sie poprawiło, ale obawiam sie ze nic to nie da bo przed wymiena oleju było tak samo, a olaj wymienialem w ASO, chyba ze w ASO buraki pracuja i rzeczywiscie przelali, hmm
Pozdrawiam

PS A tam nawiasem mówiac jaki ojej powinien byc wlany do tych skrzyn 722.xxx????? Mi wlano mobila ATF 220B, czy to odpowieni olej?

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2003 12:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Niestety nic nie dało odlanie nadmiaru oleju, skrzynia zachowuje sie tak samo jak przed odlaniem :(

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2003 6:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 03, 2001 2:00 am
Posty: 133
Lokalizacja: Ciechanów
barto pisze:
Olej dosc czesto sprawdzam, i jest nawet troche wiecej niz powinno byc. Oczywiscie pomiar na ciep³ej skrzyni i pracujacym silniku. Niestety problem jest w tym ze mieszkam w Glwicach a w tych rejonach nie ma dobrych mechanikow od automatow. A poniewaz mi nie redukuje to sporo traci na dynamice jazdy. teraz nie wiem czy za redukcje odpowiada obciazenie silnika czy linka sprzegnieta z linka gazu, bo to od niej zalezy kiedy przerzuca bieg z nizszego na wyzszy i na niej moge to sobie regulowac. Teraz nie wiem czy to ten mechanizm decyduje za zmiane z wyzszego biegu na nizszy czy nie, moze on jest uszkodzony?????
pozdrawiam


hej

z tego co poczytalem na ten temat (serwis manual MB) to znaczenie maja nastawy ciegna sprzegnietego z ciegnem gazu. Instrukcja podaje te wartości w mm wiec nalezaloby regulowac dokladnie (jak na samochod).
Znaczenie ma rowniez tzw. Kick down i jego nastawy (regulacja i sprawność).

P.S.
1. Wszystkie info pochodzą z manuala do 114/115 wersja En dzieki uprzejmej pozyczce jednogo z naszych kolegow
2. Ja mam problem w druga strone, ale moze to juz nastepny post

Pozdrawiam

_________________
W114 250 2,8 '73
w124 250TD '95
w124 200D'90


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2003 12:05 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
barto pisze:
odessam i dam znac czy cos sie poprawiło, ale obawiam sie ze nic to nie da bo przed wymiena oleju było tak samo, a olaj wymienialem w ASO, chyba ze w ASO buraki pracuja i rzeczywiscie przelali, hmm
Pozdrawiam

PS A tam nawiasem mówiac jaki ojej powinien byc wlany do tych skrzyn 722.xxx????? Mi wlano mobila ATF 220B, czy to odpowieni olej?



Różnie to bywa. Różnie też można spuścić stary olej. Nie każdemu też chce się czekać. Zawsze zostaje koło litra, więc pewnie wzięli wartość z jakiejś mądrej tabeli i dolali do tego co zostało.

Ad. PS: Nie wiem co się leje do skrzyń w 124. A czy to jest czerwony olej?? U znajomej 201ki z '90 jest już żółty.
Wychodząc z założenia, że mineralne oleje w starym aucie to żadna filozofia, leje zawsze najtańsze. Dlatego w silniku mam LOTOS DIESEL, a do skrzyni wlałem najtańszy NO NAME z normą DEXTRON II. Za to filtr lepszy.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl