MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 9:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 11:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 21, 2004 12:13 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Wroclaw/Luban
RychuTaryfiarz pisze:
a jak sprawdzic czujnik?


Odkręcasz czujnik, na gwint nawijasz kabelek i podłączasz go do masy.
drugi kabelek zostawiasz tak jak był. Wkładasz do puszki, zalewasz wodą i wkładasz grzałkę. Jak woda wrze a na wskażniku jest około 100 stopni to czujnik jest OK.
Ja po wymianie termostatu na nowy i braku poprawy na wskażniku temperatury w taki sposób sprawdziłem swój czujnik.
Jak woda gotowała się na całego to na czujniku miałem 80 stopni.
W czasie jazdy mam nas kresce między 40 a 80 czyli chyba 60.
Koszt czujnika 30,30zł .
Pozdrawiam Michał

_________________
1. MB 220 D 1969 czerwony dawca silnika
2. MB 200 D 1976 złoty dawca drobnicy
3 MB 220 D 1975 Meso lub Czarny Szatan stjuningowany na I serię


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 8:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
DZieki za rade,a powiedz jeszcze czy nowy czujnik musi byc od w115 czy moze od w 123 tez pasuje?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 7:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 21, 2004 12:13 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Wroclaw/Luban
Nie wiem czy od początku produkcji w115 do końca produkcji w123 był ten sam czujnik temp, ale ten który kupiłem u mnie pasuje a wg katalogu jest do w123.

_________________
1. MB 220 D 1969 czerwony dawca silnika

2. MB 200 D 1976 złoty dawca drobnicy

3 MB 220 D 1975 Meso lub Czarny Szatan stjuningowany na I serię


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 08, 2008 11:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
MrBrutussprawdzilem czujnik tak jak zaproponowales, i jest dobry bo woda wrzala a on pokazywal 100 st C.Jednak po wkreceniu do silnika i nawet zakryciu chlodnicy styropianem,wsk pokazuje ok 70st.Zaznaczam ze termostat mam dobry.
Wracajac jeszcze do chlodnicy oleju:moja byla ladnych pare lat niepodlaczona,a jej wyloty byly zatkane tylko profesjonalna wykonana z wyskogatunkowej bawelny szmatka [zlosnik] W zwiazku z tym podejrzewam ze w jej bogatym wnetrzu znajduja sie wszelakiego rodzaju ciala ktore moga narobic balaganu.Dwa pytania:
czy jest mozliwosc wyczyszczenia tej chlodnicy przed podlaczeniem?
Jak sprawdzic(oprocz oczywiscie stwierdzenia wycieku oleju juz po podlaczeniu)czy chlodnica jest sprawna i nie cieknie?
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 09, 2008 9:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:23 pm
Posty: 146
Numer GG: 2480923
Lokalizacja: Kraków
Witam,

chłodnicę można wyczyścić ON, zalać ją i energicznie wstrząsnąć, zlaźć brudy i czynność tę powtorzyć. A szczelność to najlepiej by było zalać olejem (całą) i stworzyć zastępczy układ generujący ciśnienie, które normalnie panuje w obiegu... Jeśli nie ma takiej możliwości można ją zalać np benzyna i obserwować czy się nie "poci"... Jeśli się mylę proszę niech ktoś poprawi [usmiech]

_________________
Serwis motocykli, sprzedaż części,
www.tech-moto.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 09, 2008 9:42 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
I to jest słuszna koncepcja, też będę sprawdzał chłodnicę oleju (taka z wykopalisk) w ten sposób.

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 28, 2008 7:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
chłodnica oleju montowana była tylko
w 240D i 240D 3.0
wiedza z instrukcji obsługi 8)

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 28, 2008 9:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
No to ja kurde nie rozumiem...
Ja mam 200D i mam chlodnice,moj znajomy ma 220D i tez ja posiada. [totalszok]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 29, 2008 10:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
t.king pisze:
chłodnica oleju montowana była tylko
w 240D i 240D 3.0
wiedza z instrukcji obsługi 8)


A z tym to się nie zgodzę. Chłodnica oleju była montowana w W114 (230,250) wszystkich C114, oraz W115 (220,220d,230.4,240d,240d 3.0).

_________________
220D 1970r
250CE 1970r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 5:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
amon pisze:
...wszystkich C114...


Nie

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 8:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
1. Chłodnica oleju nr części 114 180 0165 stosowana w 250C 2.5 do numeru 001349, 250CE do numeru 000200
2. Chłodnica oleju nr części 144 180 0265 w 250C od numeru 001350, 250CE od numeru 000201
3. Chłodnica oleju nr części 108 180 0265 stosowana w 250C 2.8 i 280C/CE

A więc jeżeli nie we wszystkich C 114 jak napisał kolega PK2 to albo produkowano 114 coupe, o którym nic nie wiem, albo katalogi części (europejskie) są drukowane z błędami.

_________________
220D 1970r

250CE 1970r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 9:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
amon pisze:
1. Chłodnica oleju nr części 114 180 0165 stosowana w 250C 2.5 do numeru 001349, 250CE do numeru 000200
2. Chłodnica oleju nr części 144 180 0265 w 250C od numeru 001350, 250CE od numeru 000201
3. Chłodnica oleju nr części 108 180 0265 stosowana w 250C 2.8 i 280C/CE

A więc jeżeli nie we wszystkich C 114 jak napisał kolega PK2 to albo produkowano 114 coupe, o którym nic nie wiem, albo katalogi części (europejskie) są drukowane z błędami.


Nie, amerykańskie wersje nie miały chłodnicy oleju. Nie mam dostępu do katalogu w tej chwili, ale nie spieraj, nie wszystkie W114 C miały chłodnicę oleju. A ponieważ (piszę z głowy) na rynek USA sprzedano (chyba) większość W114 C, to jest to dość duże minięcie się z prawdą.

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2008 12:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
Ok widzę, że już czas zakonczyć ten temat (z mojej strony). Ja piszę o wersjach europejskich (od początku), PK2 o wesjach USA, a RychuTaryfiarz był zainteresowany tylko poczciwym 200d i 220d ( tak więc jak to mówią, wyszło jak zawsze [zlosnik] ).


PS. Spierać i upierać się nie będę bo przywykłem, że na forum przeważnie jest kilka prawd :lol:

_________________
220D 1970r

250CE 1970r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2008 4:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Spoko. Ja jedynie prostowałem Twoje stanowcze wypowiedzi o tej nieszczęsnej chłodnicy. Oczywiście miało to mało wspólnego z wyjściowym pytaniem tego wątku, ale jednak to forum jest czytane przez sporo ludzi, w tym i z "zewnątrz" i nie chciałem, żeby zapamiętywali błędną tezę, że "wszystkie W114C..." :-), bo to jest po prostu nieprawda.

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl