MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 6:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lut 08, 2008 1:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Kontrolki masowane sa wlasnie poprzez szczotki alternatora, Jesli sie nie zapalaja to gdzies jest przerwa. Po drodze masz kabel, szczotki, pierscienie no i uzwojenie z diodami. I tedy musisz isc.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 08, 2008 6:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
Właśnie odebrałem alternator od elektryka - poszła bieżnia - pierścienie, a przy okazji oba łożyska - cała przyjemność 150zł.
Za 1h idę zamontować do auta - jak skończę to przekaże wieści (dobre i złe) .
Dobre informacje - Alternator został zrobiony dobrze. zła wiadomość kolor elektrolitu w akumulatorze w dwóch celach - to co najmniej czarny. Diagnoza akumulator nie żyje :evil: chyba że da radę??

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Ostatnio zmieniony pt lut 08, 2008 11:18 pm przez Krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 08, 2008 6:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Krzysztof pisze:
Właśnie odebrałem alternator od elektryka - poszła bieżnia - pierścienie, a przy okazji oba łożyska - cała przyjemność 150zł.

To była słuszna decyzja.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 10, 2008 12:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
holyfido pisze:
kontrolki przy przekręceniu kluczyka nie palą się (w tym ładowania) pali się tylko od hamulca pomocniczego i od grzania świec.

U mnie [w123] taki objaw (nie świeciła kontrolka akumulatora po przekręceniu kluczyka) był wtedy gdy spadł mi kabelek taki cienki z alternatora. Pomogło umiejscowienie kabelka z powrotem :)


Tak i teraz całą pewnością mogę powiedzieć że kontrolki nie palą sie gdy:
a) cienki przewód do alternatora jest niepodłączony
b) bieżnia- pierścienie są zużyte = nie ma przejścia (przewodzenia)

Podziękował za wsparcie.

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 12:25 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
typowy objaw aut z duzym przebiegiem... ale co wymagac od naszych DB????
nikogo nie stać zeby auto kupic w salonie ( bo nie istaniołoby wtedy to forum) a auta z przebiegiem niestety "ratujemy" ucząc się na swoich i cudzych usterkach...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 9:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Chuck Norris pisze:
typowy objaw aut z duzym przebiegiem... ale co wymagac od naszych DB????
nikogo nie stać zeby auto kupic w salonie ( bo nie istaniołoby wtedy to forum) a auta z przebiegiem niestety "ratujemy" ucząc się na swoich i cudzych usterkach...

I tu się mylisz, sporo ludzi pewnie stać na nowe bryki, ale co z tego jeśli wolą kupić ładnego, starszego merca?
Niedawno np. Sebian kupił piękną Gelandę, pewnie za cene tego 300D turbo mógł sobie kupić Dacię Logan Kombi [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 4:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
Ja kupuję z przekonania - bo wiem że konstrukcja w miarę prosta i niezawodna - a że poprzednicy nic nie robili z autem no cóż

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 10:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Xytras pisze:
[Niedawno np. Sebian kupił piękną Gelandę, pewnie za cene tego 300D turbo mógł sobie kupić Dacię Logan Kombi [zlosnik]


I tu Ty się mylisz, bo za tego G można kupić kilka Dacii [zlosnik]

_________________
W201
W124
W168


Na górę
Post: pt mar 18, 2011 7:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 11, 2010 2:00 pm
Posty: 18
Numer GG: 6070195
Lokalizacja: Wrocław
Cześć witam, przyłączam się pod temat ponieważ również jak jego autor niedawno zacząłem poszukiwania prądu w aucie. Wspomniana machina to W123 200d z 1982. Po 4 miesiącach zimowego snu pod maskę zawitał nowy akumulator black power 80Ah 74A i jak przystało na gwiazdę zagadała po pierwszym kręceniu. Następnie przyszedł czas na sprawdzenie moich obaw ,,brak ładowania " , które niestety się potwierdziły, prąd na klemach równy 12,6 V :( Głównym powodem moich obaw była/jest nieświecąca się kontrolka ładowania, chociaż nie przejmowałem się tym faktem zbyt mocno, gdyż ogólnie tablica jest wygasła, to jest brak podświetlenia, brak kontrolki świateł długich i innych. Zamontowany mam nieorginalny alternator boscha 65 A , dzisiaj wymieniłem w nim regulator napięcia tak na pierwszy cios. Merca na razie nie odpalałem , także rezultatu tego kroku nie znam, kontrolka wciąż nie świeci , ale z tego co wyczytałem nie musi to oznaczać braku ładowania. Jak jestem w błędzie to proszę o wyprowadzenie mnie z niego. Mam pytanie czy jeżeli jest to alternator przeznaczony do aut grupy Vw to możliwe jest, że nie ma o wejścia na ten dodatkowy mercedesowski kabelek od kontrolki albo ktoś nie trudził się żeby go dostosować ( wtyk/ końcówkę) do innego altka. Sprawdziłem natomiast napięcie na kostce i dołączam zdjęcie , może na tej podstawie da się już coś powiedzieć. W miejscu zaznaczonym strzałką po włączeniu zapłonu nie ma prądu. Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 10:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Najpierw sprawdź czy klemy są naprawdę czyste. Później szczotki, później diody i wymień uszkodzoną. Wyjdzie ci to dużo, dużo taniej

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl