MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 4:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 3:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 19, 2007 2:54 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
A co ze starszymi konstrukcjami z gaźnikiem jak np mój pony???

_________________
Audi V8 4.2 Automat '92 - nowe hobby
Hyundai Pony 1.5 GLS '92 - aktualnie
VW LT35 2.5TDI '97 - służbówka:p
Nissan Skyline Estate 1.8 '86 - ex, na żyletki
Ford Fiesta 1.3 '93 - jeszcze jest
Fiat 126p '86 - wieki temu


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 3:58 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
dziwne troche ale kto powiedział, ze wszyscy mają być normalni ;)?
przepraszam,poprawni umysłowo;)
jakie sa WYMIERNE oszczędnosci takiej jazdy?o ile są... <br>Dodano po 4 minutach.:<br> dziwne troche ale kto powiedział, ze wszyscy mają być normalni ;)?
przepraszam,poprawni umysłowo;)
jakie sa WYMIERNE oszczędnosci takiej jazdy?o ile są...
i dowody poproszę.

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 4:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
po pierwsze:
Nie tyle chodzi mi o oszczednosc (no bardziej o teorie tej oszczednosci) co o wiedze i to czy zdrowo jest dla silnika jak jade sobie powiedzmy 95km/h i wrzucam 4 i chce hamować .. przeciez to silnik dostaje wtedy 3500obr i nie wiem czy to tak miło jak wyć mi zaczyna ;)
Po drugie:
Zawsze sie ktoś znajdzie komu coś nie pasuje :/ byum chciał malucha bym jeździł maluchem :/ .. bym chcial klepać grosz do grosza bym cisnął go dalej na LPG .. ale widocznie nie o to mi chodzi skoro sie go pozbywam..
Ale zawsze lepiej jest palić 13l przy tak samo sprawnym samochodzie i tak samo dynamicznej jeździe niż 15... mimo iż różnica mała.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 4:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
ALPAq pisze:
po pierwsze:
Nie tyle chodzi mi o oszczednosc (no bardziej o teorie tej oszczednosci) co o wiedze i to czy zdrowo jest dla silnika jak jade sobie powiedzmy 95km/h i wrzucam 4 i chce hamować .. przeciez to silnik dostaje wtedy 3500obr i nie wiem czy to tak miło jak wyć mi zaczyna ;)


Nie wiem czego Ciebie uczyli na kursie ale mnie uczono że najpierw hamuje a potem redukuje a nie na odwrót, no chyba że hamowanie awaryjne to co innego, ale to też było na nauce jazdy

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 5:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
nauka jazdy... nauka jazdy...
Nie pamietam wogole moich jazd bo wygladały tak że sobie tylko śmigałem po warszawie w tą i spowrotem.
Hmm i tak głównie robie .. (jak napisałeś Elwood BLUES MOBIL ) .. ale chodzilo mi o teorie dotyczaca oszczednosci, bezpieczenstwa, zdrowotnosci silnika itp.
pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 5:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
O bezpieczeństwie już było, brak wspomagania lub jakaś łajza wyskakująca Ci przed maskę itd. co do zdrowotności to nie mam pojęcia, tak samo jak i co do oszczędności no chyba że wspomniany już cut-off, starszy miał kiedyś Łade samare i gdzie tylko się dało jezdził na luzie, ale co z tego skoro zaraz dawał po garach żeby zdążyć na zielone na skrzyżowaniu itd. Pozdr idę świętować

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 01, 2008 3:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 05, 2006 7:58 pm
Posty: 96
wracając do tematu, sterownik odcina wtrysk paliwa poniewaz przy hamowaniu silnikiem (np zjezdzasz z gorki dajesz 5bieg masz 2500obr) zamykasz przepustnice poprzez zdjecie nogi z gazu, więc zamykasz tym samym doplyw powietrza do cylindrów. Pomyslcie co by było gdyby komp dalej dawkował tyle paliwa ile jest potrzebne silnikowi przy 2500obr, a przeciez nie mamy doprowadzanego w tej chwili powietrza bo przepustnica jest zamknięta.

_________________
W201 2,8 M104 "black widow"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 01, 2008 6:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Cytuj:
Pomyslcie co by było gdyby komp dalej dawkował tyle paliwa ile jest potrzebne silnikowi przy 2500obr, a przeciez nie mamy doprowadzanego w tej chwili powietrza bo przepustnica jest zamknięta.

Nie ma takiego pojęcia "zapotrzebowanie na paliwo przy danej prędkości obrotowej". Ilość mieszanki, jaką potrzebuje silnik zależy przede wszystkim od obciążenia silnika - upraszczając sprawę, możemy przyjąć, że silnik jest zasilany prostym gaźnikiem. Wówczas gdy zjeżdżasz z górki, noga z gazu, 2500 obrotów, silnik paliwa praktycznie nie potrzebuje. Przepustnica jest prawie zamknięta, powietrze nie trafia do kolektora ssącego, podciśnienie nie wciąga też paliwa, bo przepustnica jest przymknięta, itd... Wówczas pracuje tylko układ zasilania w paliwo przy pracy na biegu jałowym. W bardziej złożonych układach, paliwo może być w tym konkretnym przypadku odcięte. Wtedy silnik nie spala paliwa przy hamowaniu silnikiem.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 01, 2008 6:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Seweryn pisze:
paliwo może być w tym konkretnym przypadku odcięte

chciał bym mieś V8 HEMI :)
hmm czyli w efekcie poprostu mimo iz hamujac silnikiem, samochod ma powiedzmy 2500obr a pali mniej niz na luzie przy 1000 obr??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 01, 2008 6:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
ALPAq pisze:
hmm czyli w efekcie poprostu mimo iz hamujac silnikiem, samochod ma powiedzmy 2500obr a pali mniej niz na luzie przy 1000 obr??

Właściwie nic nie pali, ale dotyczy to tylko nowszych konstrukcji (silinków benzynowych oraz diesla).

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 01, 2008 10:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Seweryn pisze:
nowszych konstrukcji

ale ktore to są te nowsze konstrukcje Waszym zdaniem??
Czy nowszą konstrukcja jest taki 300ce 24v co ma M104 z KE?? (watpie :P) czy nowszym jest taka S klasse z 2004r :P
A jak sprawa ma się w tych "starszych" konstrukcjach??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 1:04 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
ALPAq pisze:
Czy nowszą konstrukcja jest taki 300ce 24v co ma M104 z KE?? (watpie :P)


Tak, KE-Jetronic ma cutoff przy puszczeniu gazu.

Wycinek opisu dzialania ke-jetronic'a

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 10:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
A jak sprawa się ma w przypadku silników z wtryskiem mechanicznym M102?

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 1:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
zegarek pisze:
Tak, KE-Jetronic ma cutoff przy puszczeniu gazu.

czyli wracajac do meritum - przy dojeżdżaniu na luzie wychodzi praktycznie tak samo jak bym dojeżdżał hamując silnikiem?

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 1:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
czyli wracajac do meritum - przy dojeżdżaniu na luzie wychodzi praktycznie tak samo jak bym dojeżdżał hamując silnikiem?

Nie :-)

jak dojeżdżasz na luzie, to uruchamia się mechanizm utrzymywania niskich obrotów, który podaje paliwo. Przy hamowaniu silnikiem paliwo jest odcięte dosłownie. Zgadnij co jest oszczędniejsze? :)

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl