Witam,
Na forum jest sporo tematów o ASB, wiec warto poszukać, z tym jeden obszerny "Machanie wajchą w Automacie"
polecam również zajrzeć na:
http://www.automat.pl
A przy zakupie trzeba:
- Sprawdzić, czy nie ma stuków w skrzyni i na moście przy ruszaniu wajchą, szczególnie z pozycji
D i R (Przód Tył)
- Sprawdzić czy nie ma wycieków,
Sprawdzić stan i kolor oleju, powinien być czerwony, nie przepalony.
Jazda:
Biegi powinny zmieniać się płynnie (w dobrej ASB tylko słychać zmianę obrotów silnika)
Biegi przełączamy z wciśniętym pedałem hamulca.
Nie nie powinno stukać, zarówno przy zmianie na wyższy, jak i przy redukcji, podczas zmiany nie powinno być również przerw podczas których silnik wchodzi na wysokie obroty i dopiero wpada bieg - może to świadczyć o zużytych tarczkach.
W pozycji D po puszczeniu nogi z hamulca samochód powinien się powoli toczyć bez dodawania gazu, warto również spróbować powolutku podjechać np pod krawężnik, również się przekonamy czy się nie ślizga, w przypadku uszkodzonej to może być nie lada wyzwanie,
KICKdown - pod pedałem gazu jest przycisk, który naciskamy gdy damy "gaz do dechy" skrzynia wtedy powinna zredukować bieg na niższy.
Przydatne przy wyprzedzaniu.
Jak coś jeszcze zapomniałem to proszę o dopisanie,
Najlepiej to chyba poprosić kogoś z forum, kto ma u siebie ASB i wtedy porozmawiać, przejechać się.
Pozdrawiam.
_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".Plastikowa Corsa.