MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 12:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 06, 2007 3:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Prosze o wszelkie rady, na zwracać uwage przy kupnie Mercedesa 124 z automatyczną skrzynia biegów, nidy nie miałem samochodu z automatem ani takim nie kierowałem, także jestem zielony w tym temacie :oops:

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 4:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Witam,

Na forum jest sporo tematów o ASB, wiec warto poszukać, z tym jeden obszerny "Machanie wajchą w Automacie"
polecam również zajrzeć na:

http://www.automat.pl

A przy zakupie trzeba:

- Sprawdzić, czy nie ma stuków w skrzyni i na moście przy ruszaniu wajchą, szczególnie z pozycji
D i R (Przód Tył)
- Sprawdzić czy nie ma wycieków,
Sprawdzić stan i kolor oleju, powinien być czerwony, nie przepalony.
Jazda:
Biegi powinny zmieniać się płynnie (w dobrej ASB tylko słychać zmianę obrotów silnika)
Biegi przełączamy z wciśniętym pedałem hamulca.
Nie nie powinno stukać, zarówno przy zmianie na wyższy, jak i przy redukcji, podczas zmiany nie powinno być również przerw podczas których silnik wchodzi na wysokie obroty i dopiero wpada bieg - może to świadczyć o zużytych tarczkach.

W pozycji D po puszczeniu nogi z hamulca samochód powinien się powoli toczyć bez dodawania gazu, warto również spróbować powolutku podjechać np pod krawężnik, również się przekonamy czy się nie ślizga, w przypadku uszkodzonej to może być nie lada wyzwanie,

KICKdown - pod pedałem gazu jest przycisk, który naciskamy gdy damy "gaz do dechy" skrzynia wtedy powinna zredukować bieg na niższy.
Przydatne przy wyprzedzaniu.

Jak coś jeszcze zapomniałem to proszę o dopisanie,

Najlepiej to chyba poprosić kogoś z forum, kto ma u siebie ASB i wtedy porozmawiać, przejechać się.

Pozdrawiam.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Ostatnio zmieniony czw gru 06, 2007 4:45 pm przez GEORGE P., łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 4:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Tak byłoby najlepiej, ale chyba jutro jade obejrzeć auto

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 6:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
GEORGE P. pisze:
Jazda: Biegi przełączamy z wciśniętym pedałem hamulca.


Koledze GEORGE P. chodziło z pewnością o to, że zmianę N->D lub N->R dokonujemy w naciśniętym pedałem hamulca, natomiast podczas jazdy oczywiście nie uzywamy hamulca przy zmianach D-3-2. W podręczniku uzytkownika w ogóle nie zaleca się (choć dopuszcza) przełączanie na N podczas jazdy.

GEORGE P. pisze:
(...)warto również spróbować powolutku podjechać np pod krawężnik, również się przekonamy czy się nie ślizga.


Z tym, że oczywiście, jak krawężnik jest wysoki, to samochód nie podjedzie. Konstrukcja skrzyni jest właśnie taka, że można dowolnie długo mieć włączony bieg D i stać z wciśnietym hamulcem, np. przed światłami, bez szkody dla skrzyni.

Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 6:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 09, 2003 9:58 pm
Posty: 224
Lokalizacja: z Konina
czasami kolor oleju moze byc idealnie czerwony- bo ,na przyklad, wlasnie zostal wymieniony ale pomimo tego chytrego zabiegu i tak bedzie śmierdział spalenizną.

_________________
240D3.0, no...i wszystko jasne


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 6:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 29, 2007 10:32 pm
Posty: 56
Numer GG: 3190051
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki // Częstochowa
Pytanie moze troche OT ale w sumie tez dotyczy automatu. Do czego są te biegi 2 i 3 bo zawsze sie nad tym zastanawialem i niebardzo moge to wykminic :lol:

_________________
"Nie wierz w cuda - polegaj na nich!"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 6:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Przy pomyślnych wiatrach jutro jade obejrzeć tą kupete, ale z ym olejem to raczej ciężko go sprawdzić, trzeba by na kanał

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 7:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Gwizdus pisze:
Pytanie moze troche OT ale w sumie tez dotyczy automatu. Do czego są te biegi 2 i 3 bo zawsze sie nad tym zastanawialem i niebardzo moge to wykminic :lol:

Służy do tego samego co w skrzyni manualnej czyli do ręcznej redukcji biegów.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 7:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 29, 2007 10:32 pm
Posty: 56
Numer GG: 3190051
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki // Częstochowa
Mirmur pisze:
Służy do tego samego co w skrzyni manualnej czyli do ręcznej redukcji biegów.

THX i rowniez pozdro

_________________
"Nie wierz w cuda - polegaj na nich!"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 7:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
mati124 coupe pisze:
Przy pomyślnych wiatrach jutro jade obejrzeć tą kupete, ale z ym olejem to raczej ciężko go sprawdzić, trzeba by na kanał


Niekoniecznie...wachnac i kolorek mozna sprawdzic przy pomocy bagnetu...jak otworzysz maske to jest on po prawej stronie silnika blisko podszybia, na koncu rurki jest taki czerwony koreczek z zawleczka, ktora zaciska sie na rurce...jak go wyciagasz to moze lekko mocniej wychodzic, nie tak glatko jak bagnet od oleju silnikowego...


...na zimnym silniku oleju bedzie jakby wiecej, jak sie nagrzeje (jakies 30 minut jazdy) to jest go mniej i trudniej ocenic kolor...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 8:33 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Mirmur pisze:
Gwizdus pisze:
Pytanie moze troche OT ale w sumie tez dotyczy automatu. Do czego są te biegi 2 i 3 bo zawsze sie nad tym zastanawialem i niebardzo moge to wykminic :lol:

Służy do tego samego co w skrzyni manualnej czyli do ręcznej redukcji biegów.
Pozdrawiam.


Racja, ale należy to trochę rozwinąc. Pozycja 3 oznacza, że skrzynia pracuje wyłacznie w zakresie biegów 1-2-3, pozycja 2 ogranicza zakres zmian do 1-2. Dodatkowo w tych położeniach dzwigni skrzynia startuje zawsze z 1-ki oraz wyłączone jest wolne koło, czyli występuje efekt hamowania silnikiem.
Przy zmianie pozycji dzwigni na 3 lub 2 nalezy zadbać, by obroty silnika po redukcji nie przekroczyły dopuszczalnych (odpowiednie predkości maksymalne na poszczególnych biegach zaznaczone są na predkościomierzu).
Pozycja 3 służy głównie do pokonywania długich podjazdów i zjazdów, 2 do szczególnie stromych podjazdów/zjazdów, ruszania z holowaną przyczepą oraz jazdy w bardzo trudnych warunakch (przy dużych oporach ruchu).

Pozdrawia skrupulatny Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 9:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 29, 2007 10:32 pm
Posty: 56
Numer GG: 3190051
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki // Częstochowa
leopold pisze:
skrupulatny Leopold

hehe rzeczwiscie skrupulatny [zlosnik] dzieki za wyczerpujaca odpowiedz i pozdrawiam

_________________
"Nie wierz w cuda - polegaj na nich!"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 9:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Cytuj:
Niekoniecznie...wachnac i kolorek mozna sprawdzic przy pomocy bagnetu...jak otworzysz maske to jest on po prawej stronie silnika blisko podszybia, na koncu rurki jest taki czerwony koreczek z zawleczka, ktora zaciska sie na rurce...jak go wyciagasz to moze lekko mocniej wychodzic, nie tak glatko jak bagnet od oleju silnikowego...

Faktycznie jest zbiorniczek pod maską, ale ogólnie widze że o tej skrzyni trzeba mieć troche pojęcia

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 11:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
kolego ASB to nie strach. Pierwsza jazda, to zapomnij że masz lewą nogę. Poprostu przywiąż ją sobie do fotela (pamiętam u mnie jak chciałem "sprzęgło" wdusić przy dojeździe do krzyżowki, o mało nie wypadłem przez przednią szybę [zlosnik] ). Na N podczas jazdy można wrzucić, ale stąd już krok do R co przy kulaniu się z górki i np czepaniu popiołu z papierocha może się skończyć utratą wszelkich właściwości ASB (jak Ci wskoczy R omyłkowo) Na szczęscie jest sekunda w której możesz reagować, ja tak miałem i uratowałem skrzynie, bo mi R weszło właśnie podczas zjazdu. Skrzynia nie zdążyła przejść na revers. Jak przyspieszasz z gazem wduszonym głęboko (bez kickdown) skrzynia będzie ciągnęła do wysokich obrotów przed zmianą. Jak delikatnie będziesz operował gazem, zmieniać będzie biegi w niskich partiach obrotów silnika. Resztę już koledzy napisali wcześniej.

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...
ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)


W210 E220D 97 budyń do sprzedania

Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 07, 2007 9:40 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ale chyba w automacie nie da rady wkręcać silnik na maxa, na każdym biegu?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl