MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 7:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jerzy Woźniak
Post: ndz gru 02, 2007 1:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
Witam!! czytałem o silniku Wankla i trafiłem na konstrukcję silnika Pana Jerzego, bardzo ciekawe rozwiązanie, próbowałem znaleźć więcej informacji na ten temat ale nie ma tego za wiele, http://www.gigawat.net.pl/article/articleview/268/1/32/ jeżeli ktoś z was ma jakieś dokładniejsze dane na ten temat to proszę o link.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 02, 2007 1:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
Silnik "X" - to brzmi baardzo powaznie.

Pozdrawiam

Worek

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 02, 2007 4:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
Tak jak promienie X. Przypominam, ze prom. Roentgena poczynily mala rewolucje we wszystkich dziedzinach nauki i gospodarki. Nie negowalbym, czegos, czego nie znam. Jak to powiedzial Einstein: "Postep w nauce jest jak pustynia, pelnia szkieletow teorii, o ktorych kiedys myslano, ze beda twaly wiecznie"

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 02, 2007 5:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
gibber pisze:
Tak jak promienie X. Przypominam, ze prom. Roentgena poczynily mala rewolucje we wszystkich dziedzinach nauki i gospodarki. Nie negowalbym, czegos, czego nie znam. Jak to powiedzial Einstein: "Postep w nauce jest jak pustynia, pelnia szkieletow teorii, o ktorych kiedys myslano, ze beda twaly wiecznie"


Promienie X, kiedy je Roentgen nazywal, to ten X powodowal pewna tajemniczosc, cos nowego, czego jeszcze nie wyjasniono i nie zbadano. Ale wybacz nazwyanie silnika - silnikiem X jest w obecnych czasach odrobine smieszne.
I tylko to oceniam.

Pozdrawiam

Worek

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 02, 2007 5:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Cytuj:
Silnik "X" - to brzmi baardzo powaznie.

Nazwa X sama na myśl przyszła gdy zobaczyłem układ tłoków w cylindrze tego silnika...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 02, 2007 8:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
voytas pisze:
Cytuj:
Silnik "X" - to brzmi baardzo powaznie.

Nazwa X sama na myśl przyszła gdy zobaczyłem układ tłoków w cylindrze tego silnika...


E tam. Dla mnie to motylek.

Pozdrawiam

Worek

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 03, 2007 11:54 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ciekawe rozniazanie - duzo mniej klopotow z uszczelniaczaczmi... troche tylko skomplikowany system przekladni i koniecznosc wymuszenia kierunku krecenia - system zapadkowy?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 03, 2007 3:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
TReneR pisze:
Ciekawe rozniazanie - duzo mniej klopotow z uszczelniaczaczmi... troche tylko skomplikowany system przekladni i koniecznosc wymuszenia kierunku krecenia - system zapadkowy?


trener, tam nie ma zapadek, to jest rozwiązane na owalno-stożkowatym umocowaniu. Nie ma możliwości niekontrolowanego zapłony "wstecz". tyle z tego zrozumiałem. I to jest właśnie ten system przekładni, moim skromnym zdaniem mało skomplikowany, jedynie starannie dobrane momenty zmiany krzywej mimośrodu dopasowane i rura. Im dokładniejsze w pełni tego słowa znaczeniu dobrane parametry tym ten silnik jest efektywniejszy. Pewnie częśto wyrabiać się będą te właśnie owale itp. Ale jak dla mnie wygląda obiecująco. Znając życie już łapę na tym położyło US Army albo inna agencja ds. ściśle ścisłych

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...
ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)


W210 E220D 97 budyń do sprzedania

Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 05, 2007 10:15 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
Mogłaby jakaś polska firma zająć się tym projektem, i stworzyć coś polskiego, może byłby to strzał w dziesiątkę. Powinni wznowić produkcję polskich aut i montować silniki X, znowu pojawiły by się Warszawy, Syreny i inne fajne bryki na naszych drogach to by było piękne :P


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 05, 2007 12:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Martini pisze:
TReneR pisze:
Ciekawe rozniazanie - duzo mniej klopotow z uszczelniaczaczmi... troche tylko skomplikowany system przekladni i koniecznosc wymuszenia kierunku krecenia - system zapadkowy?


trener, tam nie ma zapadek, to jest rozwiązane na owalno-stożkowatym umocowaniu. Nie ma możliwości niekontrolowanego zapłony "wstecz". tyle z tego zrozumiałem. I to jest właśnie ten system przekładni, moim skromnym zdaniem mało skomplikowany, jedynie starannie dobrane momenty zmiany krzywej mimośrodu dopasowane i rura. Im dokładniejsze w pełni tego słowa znaczeniu dobrane parametry tym ten silnik jest efektywniejszy. Pewnie częśto wyrabiać się będą te właśnie owale itp. Ale jak dla mnie wygląda obiecująco. Znając życie już łapę na tym położyło US Army albo inna agencja ds. ściśle ścisłych


To ja nie rozumiem w takim razie w jaki sposob w tym silniku przeciwdziala sie kreceniu w przeciwna strone... w trakcie "suwu" pracy oba na oba ramiona dziala taka sama sila...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 12:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
ta, ale z tego co widze wówczas jedna parka idzie szybciej i wektory sił nie są równe (te owale to sprawiają) i siłą bezwładnosci przechodzi do kolejnego suwu. Nie wiem czy dobrze to ująlem w słowa. Moim zdaniem chodzi tu o dokładne ustawienie prędkości ramion tłoków w stosunku do faz pracy.

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...

ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)





W210 E220D 97 budyń do sprzedania



Oo==oO


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl