MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 22, 2025 2:50 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw mar 22, 2007 12:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Dariusz Suchorz pisze:
Właśnie zaczął się program na Discovery Chanel o remoncie Mercedesa 190 Cosworth z silnikiem 2,3 16V.


Dariusz Suchorz pisze:
Nie dziw się, w Polsce nowe amory nivo są drogie, a tam napewno kosztują majątek.


To w takim bądź razie remątują. A więc zgadza się teoria Jarzyn'a:

Jarzyn pisze:
Banda rzeźbiarzy.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 6:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
http://www.allegro.pl/item243178837_mer ... worth.html


Prosze może ktoś sie skusi... Gdybym miał kase :evil:

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 7:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
MercSwir pisze:
http://www.allegro.pl/item243178837_mercedes_benz_190e_2_3_16v_cosworth.html


Prosze może ktoś sie skusi... Gdybym miał kase :evil:


daj spokoj z takim szczepanem! :roll: to ze on ma silnik Coswortha to daleko mu do kompletnego pakietu 16ki. 2,3 16V byly poza tym tylko w dwoch kolorach, 702(rauchsilbermetallic) i 199(blauschwarzmetallic).aha! i prawdziwe 16ki maja obrotomierz do 8000obr.
sam takiego szukam ale nie jest latwo...

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 7:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Obrotomierz do 8000 i prędkościomierz do 240 [zlosnik]
Dla mnie określenie COSWORTH to do Forda pasuje, a nie do Mercedesa.
190E 2.3-16 ma tylko, albo aż, głowicę 16V konstrukcji COSWORTH-a. Reszta to "zwyczajny" M102, taki sam jak w 190E 2.3, W123 230E/CE/TE czy W124 230E/CE/TE [zlosnik]

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 7:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
broneq pisze:
Obrotomierz do 8000 i prędkościomierz do 240
Dla mnie określenie COSWORTH to do Forda pasuje, a nie do Mercedesa.
190E 2.3-16 ma tylko, albo aż, głowicę 16V konstrukcji COSWORTH-a. Reszta to "zwyczajny" M102, taki sam jak w 190E 2.3, W123 230E/CE/TE czy W124 230E/CE/TE



widze ze kolega mocno niedoinformowany! predkosciomierz do 260km/h i z normalnym M102 ma tyle wspolnego co nic. jedyne co ma takie samo to rozrzad ;)

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 8:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
No co Ty! Przecież 2.3-16 '83-'88 ma ten sam blok, dół ... nie???????
No to może i faktycznie nie doinformowany jestem. Ale skok i średnica tłoka jest ta sama, pojemność ta sama 2299ccm, z tego co wiem, to różnią się głowicami ... no może osprzętem, ale generalnie to jest to M102 o tych samych parametrach co 190E 2.3 '83-'88 ... jeśli się mylę, to opisz prosze dokładnie różnice w tych silnikach.

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 8:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 06, 2007 3:18 pm
Posty: 162
a co myslicie o tym??
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1990117

_________________
MERCEDES W210 290TD 98rok
MERCEDES W123 240D 81/83rok
MERCEDES W123 240D 81rok(dawca na cześci)
VOLKSWAGEN PASSAT B3 1.9TD 93 rok
http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20165
http://marcin-liput.fotosik.pl/albumy/255649.html


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 9:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
broneq pisze:
No co Ty! Przecież 2.3-16 '83-'88 ma ten sam blok, dół ... nie???????
No to może i faktycznie nie doinformowany jestem. Ale skok i średnica tłoka jest ta sama, pojemność ta sama 2299ccm, z tego co wiem, to różnią się głowicami ... no może osprzętem, ale generalnie to jest to M102 o tych samych parametrach co 190E 2.3 '83-'88 ... jeśli się mylę, to opisz prosze dokładnie różnice w tych silnikach.


no owszem i tu masz racje ze baza do tej jednostki posluzyl stary poczciwy M102.980 znany z W123.A wlasciwie tylko wal korbowy.Ale tak jak napisalem siilnik ten zostal calkowicie zmodernizowany tak by wytrzymal ciezsze warunki pracy. Nie bede sie rozpisywal co do budowy calej jednostki,ale wlasnie glowica zostala zrobioba przez firme Cosworth.Kute tloki,dwa wzmocnione(utwardzane zeliwo)na calej dlugosci walki rozrzadu. 2 wlotowe i 2 wylotowe zawory pod katem 45stopni,brak popychaczy hydraulicznych. W przeciwienstwie do normalnego 190E 2,3 otrzymala 16ka elektroniczny regulator wolnych obrotow i bardzo skomplikowany uklad zaplonowy sterowany jakims mikroprocesorem zwanym w skrocie EZL,ktory wylicza optymalny czas zaplonu z takich parametrow jak temperatura plynu chlodzacego,ustawienie klap przepustnic i liczby oktanow w paliwie. 190E 2,3 16 byl pierwszym MB , w ktorym sie zdecydowano na taki rodzaj zaplonu. rowniez skrzynia biegow jest calkiem innn...
ogolnie ta 16ka nie ma nic wspolnego z normalna,seryjna 190ka i dlatego mnie tak fascynuje, bo kryje sie w niej kawal wspanialej techniki! 8) <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
diablo107Podkarpacie pisze:


ladn,ladna! dlugo juz wisi...

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 9:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
diablo107Podkarpacie pisze:


Może to być ładny kąsek dla prawdziwego kolekcjonera. Schować w garażu z resztą kolekcji i wyciągać w słoneczne weekendy.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 10:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
No niby fajna ta z linku, ale coś miała z tyłem, bo napis 2.3-16 jest po złej stronie. No i te lampy są ... brzydkie, choć wielu osobom się podobają (mi też się kiedyś akie podobały). No ale dyskwalifikuje go manual. Ja bym wolał automat [zlosnik] ;)
aegm: dzięki za informacje. Nie wiedziałem o tym, tzn wiedziałem o kutych tłokach, ale z racji tego, że średnica i skok tłoka jest taki sam jak w I serii 190E 2.3 to myślałem, że to ten sam "dół" co w 16tce.

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 10:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
broneq pisze:
Ja bym wolał automat


no chyba zartujesz?! [totalszok] w sportowym aucie automat??? to jedyny MB w ktorym preferuje i akceptuje manual. ja szukam wlasnie z manualem i bez wiekszego wypasu, bo tylko wage auta podnosza ci sie odbija na osiagi, rzecz jasna. no i wersje ECE czyli bez kata i 185KM... [cool]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 22, 2008 11:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt gru 28, 2007 4:24 pm
Posty: 38
Lokalizacja: bielawa
Witam ja ze swojej strony mogę dodac że wyprodukowano taki model wyłącznie aby uzyskac licencję na produkcje samochodów wyścigowych ewolucji raczej nie było wyprodukowano ich 156 szt jedną oglądałem na żywo była wystawiona na allegro 1987 około 15000tyś złoty.I jeszcze na discowery oglądałem ten model nie pamiętam nazwy ale znany był ten program jeden kupował auto drugi je remontował

_________________
pozdrawiam i witam wszystkich jako świeże futro
dzięki ci panie za mercedesa
sprzedam alusy do MB 190 z oponami roz 195\50\15


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 23, 2008 12:33 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
pawel14b3 pisze:
Witam ja ze swojej strony mogę dodac że wyprodukowano taki model wyłącznie aby uzyskac licencję na produkcje samochodów wyścigowych ewolucji raczej nie było wyprodukowano ich 156 szt


nei bardzo moge zrozumiec i rozszyfrowac tego zdania, dlatego prosze o wyjasnienie.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 23, 2008 2:50 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
aegm pisze:
aegm pisze:
mial ktos z Was do czynienia z jednym z tych modeli, tj.2.3 lub 2.5 16V i moze sie podzielis spostrzezeniami i doswiadczeniem zgromadzonym podczas eksploatacji.



nikt nic nie wie?! nikt nie ma/mial takiego modelu?! [totalszok] to trzeba chyba kupic... :)

pozdr.


W201 z głowicami 16V [a więc modele 2.3-16, 2.5-16, 2.5-16 evo1/2] miały część silnika [głowicę i graty z nią związane] opracowane przez firmę Cosworth. Nie było stricte modeli w wersji "cosworth", tak jak fakt, że do 500E zawias robiło Porsche nie czyni z tego tego auta wersji "Mercedes 500E Porsche".


aegm pisze:
pawel14b3 pisze:
Witam ja ze swojej strony mogę dodac że wyprodukowano taki model wyłącznie aby uzyskac licencję na produkcje samochodów wyścigowych ewolucji raczej nie było wyprodukowano ich 156 szt


nei bardzo moge zrozumiec i rozszyfrowac tego zdania, dlatego prosze o wyjasnienie.


Pewnie chodziło o to, że usportowione modele W201 były w pewnym momencie robione "pod" wymogi homologacyjne ligi DTM. Dotyczy to 2.5-16V evo1 i evo2, które powstały w ściśle ograniczonych seriach. Nie dotyczy to zwykłych 2.3-16 i 2.5-16.

Obrazek


pozdrawiam

Tricky

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl