Juz mowie, ale zaznaczam, ze nie wlozylem w niego ani zlotowki, budowalem z tego co mi zbednego w rece wpadlo, a i projekt w glowie sie tworzyl w trakcie budowy.
Do budowy pieca uzylem bojlera do wody a raczej jego wewnetrznej czesci, bez plaszcza, wykozystalem tylko zbironik, obcielem wieczko dolne i zrobilem zamkniecie (z uzyciem tego odcietego wieczka, fragmentu druta i wygietego plaskownika) na zasadzie hakow czyli wcisnij i przekrec, nastepnie u gory wypalilem dziure na komin wsadzilem rure i uszczelnilem wata szklana, aha na dolnym wieczku wspawalem plytke metalowa (gruba) jakies 4cm nad dnem co by sie nie wypalilo, oczywiscie calosc postawilem na nogach zrobionych z rurki, jeszcze bedzie nam potrzebny zbionik oleju, ja uzylem kanki po mleku, otoz w kance zrobilem na dole dziurke i zamocowalem rurke metalowa, cos na podobe hamulcowej, drugi kawalek takiej rurki wsadzilem przez wywiercona dziurke u gory naszego bojlera vel pieca tak, aby jej koniec znajdowal sie mniej wiecej nad srodkiem paleniska, mocujemy zbirnik nad piecem i laczymy dwie rurki wezykiem gumowym na ktory zakladamy zacisk stolarski maly. Aha jeszcze trzeba zrobic dolot powietrza z dolu, ja zrobilem ciecia (1cm/7cm x 5) w tych plaskownikach pionowych w denku.
To chyba wszycho teraz czas na zapalenie:
Wlewamy olej do zbiornika, zacisk zakrecony, zdejmujemy dno, kladziemy na blache kawalek szmatki nasacony np benzyna i wkrecamy z powrotem do pieca, wzucamy zapalke (lekkie bum), odkrecamy zacisk i nim regulujemy grzanie pamietajac o tym ze co za duzo to niezdrowo.
W ciagu eksploatacji pieca trzeba pamietac o czystosci paleniska (po kazdym zgaszeniu pieca) i braku wody w oleju.
Piecyk elegancko grzeje, do 3/4 pieca potrafi byc rozgrzane do czerwonosci.
Trzeba pamietac o dobrym rozmieszczeniu wlotow powietrza w stosunku do paleniska, coby sie nie cafal dym.
Goraco pozdrawiam
_________________ MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..
|