MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 3:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 2:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
M102 w beczce to moim zdaniem minimum aby sprawnie poruszać się tym autem na codzień, przy oszczędnej jeździe w 10 litrami można się opędzić. W opcji z LPG najmniejszych problemów nie nastręcza bo to gaźnik (nie licząc konieczności wypalenia benzyny z gaźnika przed przełączeniem na gaz - beznadzieja) natomiast dynamika już jest poniżej tego wspomnianego wcześniej minimum i trzeba napęd troszkę bardziej wysilać i tylko świadomość samych oszczędności może ci zrekompensować tę niedogodność, albo fakt że diesle rozpędzają się jeszcze wolniej.

t.king pisze:
ja nie rozumiem,co kieruje ludźmi ,że chcą gazować samochody w dodatku stare


To proste, przyjemnośc daje nie tylko posiadanie takiego samochodu ale także jeżdżenie nim, a sytuacja jest taka, że jeżdżąc takim autem na LPG przez 5 lat można zaoszczędzić na paliwie równowartość ładnego SEC lub średniego W107 a wtedy już posiadanie takiego auta w połączeniu z użytkowaniem W123 z LPG na codzień daje więcej przyjemności niż samo jeżdżenie beczką na benzynie.
A co do diesli, każdy chciałby mieć ale z używanym dieslem jest jeden zasadniczy problem - za cenę ładnej benzyny otrzymujemy zwykle przeciętnego diesla.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 3:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
areksz1977 pisze:
A co do diesli, każdy chciałby mieć ale z używanym dieslem jest jeden zasadniczy problem - za cenę ładnej benzyny otrzymujemy zwykle przeciętnego diesla.

to prawda,kolejnym argumentem jest to ze 95% beczek diesli,a takze /8 robilo za burakowozy i konie pociagowe.
a ja tez choruje na trypla z klekotem [zlosnikz]

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 5:58 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
buckswizz pisze:
areksz1977 pisze:
A co do diesli, każdy chciałby mieć ale z używanym dieslem jest jeden zasadniczy problem - za cenę ładnej benzyny otrzymujemy zwykle przeciętnego diesla.

[zlosnikz]



Teraz w 123 liczy się przede wszystkim stan, no chyba że ktoś szuka tylko i wyłącznie diesla.
Ale jeśli ma być 123 i pierwsze kryterium to stan, ceny są podobne, nie ma tu różnicy diesel czy benzyna.
W 124 zasada, że diesel będzie droższy, i bardziej zajechany to fakt.

Ja jestem jakiś inny :) nie pasuje mi beczka diesel, tylko benzyna.
Czasem mam okazje prowadzić diesla 123, to później wsiadam do 230 jakby pierwszy raz:)

Ten 200 z linku Voytasa jest niezły.Warto go kupić po bliższych oględzinach,ale nie wygląda jak wrak.
Stan ok. wypas jak na 200 :) i ciekawa historia.
Można dojść po kolei gdzie i kto nim jeździł, beczka która od nowości była w Polsce i jest jeszcze w normalnej kondycji.Takie coś widzę pierwszy raz.
Jeśli nie ma ukrytych kwiatków kupiłbym ją.

M-102 z gaźnikiem jest prosty i trwały, nie pali dużo i jeśli drugi czy trzecie w garażu to bez gazu.lpg nie szkodzi mu,ale na Pb ten silnik jeździ całkiem inaczej.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 6:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Po tylu latach w Polsce to gruz, nie auto :lol:
A diesle i tak są lepsze...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 8:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
jeśli chodzi o zabytek, to posiadam już 280SE z opisu i to mi wystarczy

nie mogę natomiast otrząsnąć się po stracie (głupiej sprzedaży) mojej 300D...

parę tygodni temu kupiłem sobie miejskiego dieselka (405) i na razie nie jestem pod ścianą (mam czym jeździć), więc na spokojnie szukam czegoś ze stajni MB co zastąpiłoby mi Peugeota w codziennych dojazdach do pracy

najchętniej widziałbym się w W/S123 300D, bo mniejsze diesle w beczce to dla mnie porażka, ale jeśli 200 z gazem będzie miało osiągi zbliżone do 300D i nie będzie z nim większych problemów (typu przygasanie na LPG itp.) to czemu nie?

w międzyrzeczu stoi ładnie wyglądająca na fotach 230E, ale to juz wtrysk, więc równie dobrze mogę sobie zagazować swoje M110 (oczywiście tego nigdy nie zrobię)

tak mało jest ogłoszeń sprzedaży beczki z 3 serii, że czasami warto wsiąść w 405 i za grosze (niecałe 5l ropy na 100km) podjechać i sprawdzić w jakim stanie jest oferowane auto

jeśli znajdę czas to wybiorę się do Warszawy oblookać tę 200-tę
może uda się skombinować cyfrówkę, to będzie jakaś dokumentacja

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 9:21 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Kod: dealer Poland podoba mi się bardzo. [ok]

Wielce zastanawiająca jest proweniencja foteli przednich oraz sposób montażu listwy dolnej do drzwi kierowcy.

Mimo, że egzemplarz rzeczywiście w wielu miejscach przypomina dobre W123, mam obawy, że jest jednak odpacykowany, a fotele, listwa i szkody w okolicach zderzaków są najmniejszymi z problemów.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 9:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
(me: how) pisze:
Mimo, że egzemplarz rzeczywiście w wielu miejscach przypomina dobre W123, mam obawy, że jest jednak odpacykowany, a fotele, listwa i szkody w okolicach zderzaków są najmniejszymi z problemów.

fotele ponoć były wymienione ze względu na znaczne zużycie

a reszta?
nie wiem :)
się okaże, do Wawy blisko ode mnie

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 9:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
voytas pisze:
je¶li znajdê czas to wybiorê siê do Warszawy oblookaæ tê 200-tê
mo¿e uda siê skombinowaæ cyfrówkê, to bêdzie jaka¶ dokumentacja


Mijam tą 200 jadąc z pracy inną niz zwykle drogą :). Ustal jesli chcesz czy samochód jest do obejrzenia w ciągu dnia w tym samym miejscu, to podjadę i go obejrzę, popstrykam foty i będziesz miał dokumentacje bez ruszania się z Łodzi.

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 9:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
dzięki, jeśli sam się nie wybiorę, to postaram się ustalić gdzie stoi w dni robocze

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 01, 2007 12:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Tu masz niezłą 200 z LPG http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3245148

Wypas jak na dwusete konkretny. Oczywiście za 1500zł cudu się nie spodziewaj, ale warto by go sprawdzić.

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 8:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
class pisze:
Wypas jak na dwusete konkretny. Oczywiście za 1500zł cudu się nie spodziewaj, ale warto by go sprawdzić.

ten o którym piszę zainteresował mnie bo wygląda świetnie, gdyby nie to nigdy nie oglądałbym benzyniaka, zwłaszcza "dziurawego" i z padniętym silnikiem

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 11:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
Witam.
Jezdziłem takim samochodem przez ostatnie 3 lata <50ty>, tyle ze z automatem. Auto służyło mi na codzień. Wiec je zagazowałem. Silnik 102920 to jednostka z recyrkulacją spalin. u mnie to nie chodziło.
Generalnie osiągów specjalnych nie miało ale byla super frajda z jazdy.
Spalanie benzyny oscylowało pomiedzy 18-20l benzyny,<po> gazu od 13 na trasie do 17 w miescie. instalacja byla cały czas rozkrecona na dobre osiagi.. przez okres użytkowania nie bylo z nia problemów. Na noc auto zawsze zostawało na benzynie

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 11:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Witek pisze:
Silnik 102920 to jednostka z recyrkulacją spalin.


Recylkulacja nie ma nic wspólnego z typem silnika. Te 102.920 z linków nie będą jej mieć, zresztą niewielka to różnica, bo po odłączeniu napędu pompy spalanie spadło nieznacznie.

Mój .920 spala ok. 10 litrów Pb przy bardzo emeryckiej jeździe i biję się z myślami co z nim zrobić.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 11:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
(me: how) pisze:
Mój .920 spala ok. 10 litrów Pb przy bardzo emeryckiej jeździe i biję się z myślami co z nim zrobić.

trasa czy miasto?

to ma być coś taniego na codzień, widzę że nawet zagazowana Dwuseta spali sporo

jakiego realnego spalania mogę się spodziewać w cyklu miejskim, a jakiego na trasie?

nie chciałbym kupić auta, które spali mi niewiele mniej od M110, bo to bez sensu ;)
300D przyzwyczaiło mnie do 8-9litrów w cyklu mieszanym i to mi odpowiadało, czy którykolwiek silnik benzynowy w W123 (zagazowany) jest w stanie dorównać OM617 pod względem ekono?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 12:04 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
voytas pisze:
czy którykolwiek silnik benzynowy w W123 (zagazowany) jest w stanie dorównać OM617 pod względem ekono?

kolega masakrer ma W123 230E (bez gazu) z manualna pięcio biegowa skrzynia na trasie schodzi do 7-8 l a w miescie do 10l tylko ze ma przebiegu około 80tys mil.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl