MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 11:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sie 23, 2007 12:49 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 21, 2007 12:37 am
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
Witam wszystkich i zapraszam do dyskusji na temat przekladni kierowniczych w mercedesie(glownie chodzi o 116,126,107,123 bo z tymi milem do czynienia)

Czy nie uwazacie ze sa one poprostu nic nie warte???
chcialbym poznac wasz punkt widzenia na ten temat??

Chodzi o luz ktory sie pojawia nawet po malym przebiegu i nie bardzo da sie go zlikwidowac

Ja mam teraz w123 80 tys mil luz jak sam s....
nastepne w123 luz tez nie fajny 106000 km
mialem 126 180 tys mil luz dramatyczny

no i mam 107 ktore nie ma luz wcale 200000 szwecja po polsce 2000km,i to jest jedyne auto ktore zaprzecza mojej tezie.

_________________
W107 450 slc
w123 230 e RHD
w123 280 ce sprzedana

http://youtube.com/watch?v=g_zy2BnUgPI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 1:11 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Miałem jedną beczkę coś koło 450-500 tysięcy , i nawet nie musiałem ruszać regulacji.
Teraz mam drugą około 250 tysięcy , i luz jest jak książka pisze " na dwa palce".A gdzie jeszcze regulacja.
Wada jest niezbyt bezpośredni układ kierowniczy, czy jakoś tak.
Przeszkadza ale tylko na poczatku.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 1:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Moja beka ma pewnie z milion kilometrow i luz owszem jest, ale akceptowalny no i przekladnia nie byla nigdy regulowana...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 2:19 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 21, 2007 12:37 am
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
Hmm teraz pytanie o definicje luzu akceptowalnego???
dla mnie nie powinno byc wogole.
Czy ktos podaje ze luz powinien byc na dwa palce???( jaka ksiazka?)

Nie jestem ekspertem ale moim zdaniem nie powinno wogole byc.

_________________
W107 450 slc

w123 230 e RHD

w123 280 ce sprzedana



http://youtube.com/watch?v=g_zy2BnUgPI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 2:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
U mnie ma sie to tak, ze da sie z tym zyc i mozna sobie poradzic.
Masz racje, luzu nie powinno byc wcale(no moze delikatny), i chcialby by tak bylo bo w koleinach czasem to daje popalic ;)

Nie chce kombinowac z ta regulacja bo w drugim aucie ktos maksymalnie skasowal luz i efekt tego(prawdopodobnie tego) jest taki ze po cofaniu na pelnym skrecie czasem chwyta kierowniczke [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 2:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 05, 2006 7:58 pm
Posty: 96
masakrer moze chodzi Ci o to ze układ kierowniczy w starszych mercach jest z natury troche miękki i ospały (w porownaniu do konkurencji) ;)

_________________
W201 2,8 M104 "black widow"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 3:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
masakrer pisze:
dla mnie nie powinno byc wogole

To podczas wjazdu na chodnik pourywa Ci ręce [zlosnik]
skąd luzy na kierze? To tylko suma poszczególnych luzów, a z uwagi na specyfikę każdej "przekładni zębatej" musi być luz międzyzębny[zlosnik] + luzy na każdej końcówce drążka, wsporniku, łożysku, tulejce, drążku, poduszce,oponie.
Z reguły dawniej przyjmowało się, że dopuszczalny luz na kole kierownicy nie powinien być większy niż szerokość pięści [zlosnik] (czyli dla każdego magika inny)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 3:08 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 21, 2007 12:37 am
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
Cytuj:
masakrer moze chodzi Ci o to ze układ kierowniczy w starszych mercach jest z natury troche miękki i ospały (w porownaniu do konkurencji)



Uklad jest ospaly a to z uwagi na zastosowana ilosc elenmentow ( 6 sworzni kulistych ,wspornik i przekladnia + miekka charakterystyka sprezyn w porownaniu z listwa nie ma szans) ja wiem ale mnie poprostu ten luz wk... jak chce sobie szybko pojezdzic po naszych drogach,ale luz jest na samej przekladni reszta tip top.


Xytras pisze:
U mnie ma sie to tak, ze da sie z tym zyc i mozna sobie poradzic.
Masz racje, luzu nie powinno byc wcale(no moze delikatny), i chcialby by tak bylo bo w koleinach czasem to daje popalic

Nie chce kombinowac z ta regulacja bo w drugim aucie ktos maksymalnie skasowal luz i efekt tego(prawdopodobnie tego) jest taki ze po cofaniu na pelnym skrecie czasem chwyta kierowniczke


A z kolega sie zgadzam ze kombinowc nie ma co bo jesli zaczyna chwytac kierownice to sie przekladnia szybko rozleci.

Tylko chodzi mi generalnie o to ze Mercedes potrafi (jak wszyscy wiemy zrobic wiele genialnych i bardzo zywotnych podzespolow a na przekladnie cos nawalil

_________________
W107 450 slc

w123 230 e RHD

w123 280 ce sprzedana



http://youtube.com/watch?v=g_zy2BnUgPI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 3:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
masakrer pisze:
Czy ktos podaje ze luz powinien byc na dwa palce???( jaka ksiazka?)



http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=28003


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 24, 2007 11:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 05, 2006 7:58 pm
Posty: 96
w 124 tez jest miękki układ kierowniczy, zmieniasz zawieszenie na twrdsze większe felgi i oczywiscie nizszy profil opon i jest o niebo lepiej ;)

_________________
W201 2,8 M104 "black widow"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 24, 2007 1:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
Jak wsiadam do mojego golfa, to mam wrażenie, jakbym wreszcie znalazł kierownicę [zlosnik] , a jak wracam do MB, to nie mogę prostej złapać, jakby coś się rozkręciło w układzie kierowniczym, ale tu luz też jast tylko w przekładni - "na 2 palce". Ale po kilku minutach nawet w głębokich koleinach mi to nie przeszkadza. Jednak drażni. Faktem jest, że to słaby punkt.

_________________
Pozdrawiam - Bartek

MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.
Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.
VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 24, 2007 7:12 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 21, 2007 12:37 am
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
bartekmw pisze:
ak wsiadam do mojego golfa, to mam wrażenie, jakbym wreszcie znalazł kierownicę , a jak wracam do MB, to nie mogę prostej złapać, jakby coś się rozkręciło w układzie kierowniczym, ale tu luz też jast tylko w przekładni - "na 2 palce". Ale po kilku minutach nawet w głębokich koleinach mi to nie przeszkadza. Jednak drażni. Faktem jest, że to słaby punkt.
_________________


Czyli cos w tym jest niestety wyglada na to ze bedzeimy musieli nauczyc sie z tym zyc [zlosnik]

_________________
W107 450 slc

w123 230 e RHD

w123 280 ce sprzedana



http://youtube.com/watch?v=g_zy2BnUgPI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 7:37 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
masakrer pisze:
Czyli cos w tym jest niestety wyglada na to ze bedzeimy musieli nauczyc sie z tym zyc

Albo znaleźć jakiś sposób na rozwiązanie tego problemu. Wiem, że u mnie to na pewno kwestia przekładni, a nie luzów na poszczególnych elementach układu kierowniczego. Może znaleźć sposób na utwardzenie zębów tej przekładni?

_________________
Pozdrawiam - Bartek



MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.

Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.

VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 9:28 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
bartekmw pisze:
Może znaleźć sposób na utwardzenie zębów tej przekładni?


A może zniwelować luz na przekładni?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 25, 2007 10:39 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
THC pisze:
A może zniwelować luz na przekładni?

Tak, tylko podobno ten luz bardzo szybko się tworzy spowrotem, stąd mój pomysł, bo przecież gdyby nie to, to oczywiste jest, że należy luz zniwelować, lub (tak, jak w moim przypadku) zregenerować, bądź wymienić przekładnię. Omawiamy tu przecież fakt, że przekładnia jest słabym punktem tegoż pojazdu

_________________
Pozdrawiam - Bartek



MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.

Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.

VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl