MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 1:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sie 03, 2007 2:46 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt sie 03, 2007 2:24 pm
Posty: 1
Mam 123 - ambulans. Taki powiększony i przedłużony karawan. Auto przeszło totalny remont 3 lata temu. Przez te 3 lata jeździ praktycznie bezawaryjnie i jestem z niego bardzo zadowolony. Jest jednak jeden mankament - powyżej 100 km/h auto zaczyna się grzać i jeśli się dłużej jedzie z tą prędkością to się zagotuje. Przy jeździe po mieście lub spokojnej poza miastem wszystko jest OK. Wystarczy jednak przycisnąć gaz i się grzeje. Po zwolnieniu temperatura wraca do normy. Po wyjęciu termostatu objawy są takie same, albo nawet gorsze bo dłużej trwa proces wychładzania (!). Rurka odpowietrzająca głowicę jest drożna. Pompa wodna jest ok. Chłodnica drożna. Wszystko jest niby git a się grzeje. Zastanawiam się że może to waga auta jest przyczyną - waży ok 500 kg więcej niż zwykła beczka, a silnik nie jest oryginalny (300 benzyna) tylko 2,4 D. Zastanawiam się czy w tym silniku nie ma jakiejś pięty achillesowej i np. gdzieś lubi się on przytykać i wtedy są takie objawy. Aha - zawieszenie mam hydrauliczne i co za tym idzie mam taką dziwną głowicę która pompuje zawieszenie. Może to jest przyczyną?. A odnośnie zakamienionego układu - Czy może być kamień w silniku, a nie w chłodnicy? Jak ktoś coś wie to proszę o pomoc.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 4:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
diabolo88 pisze:
Zastanawiam się czy w tym silniku nie ma jakiejś pięty achillesowej

nie ma, silnik jest mocny i bezawaryjny :)

diabolo88 pisze:
Czy może być kamień w silniku, a nie w chłodnicy?

kamień zbiera się i w chłodnicy i w silniku...

Generalnie nie powinien się przegrzewać, tym bardziej jesli faktycznie masz drożną chłodnice (w środku i na zewnątrz /płyn i powietrze).

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 4:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ja rowniez witam. Beczki mialy 3 litrowe benzyniaki?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 4:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 754
Numer GG: 1231765
Lokalizacja: Usa
diabolo88 Mógł byś podać Vin swojej Mercedes?? Było by wtedy wszystko jasne, jaka wersja i jaki oryginalnie był silnik.


P.S. Witam nowego forumowicza

_________________
[URL=https://matchnow.info]Prettys Girls in your city[/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 9:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
a jakby tak korek na chłodnicy wymienic?

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 11:57 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
a jakby tak korek na chłodnicy wymienic?

to jeszcze by trzeba było wiedzieć przy jakiej temp ten płyn się gotuje :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 12:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
A wentylator dziala prawidlowo??

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...

123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 7:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:41 am
Posty: 228
Lokalizacja: ZNIENACKA
Witam,

ziulek pisze:
A wentylator dziala prawidlowo??


skoro diabolo88 pisze że

diabolo88 pisze:
powyżej 100 km/h auto zaczyna się grzać i jeśli się dłużej jedzie z tą prędkością to się zagotuje. Przy jeździe po mieście lub spokojnej poza miastem wszystko jest OK.


no to wina nie lezy raczej po stronie wentylatora, wtedy auto grzało by się tez w trakcie jazdy po mieście, w korkach itd

_________________
Bez pracy nie ma kołaczy - rzekł Stefan i się położył. Bardzo nie lubił kołaczy. Był wręcz na nie uczulony.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 05, 2007 12:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
No ale z tego co wiem to jest wisco na wentylatorze i jesli nie bedzie trzymac prawidlowo po nagrzaniu to moga byc takie klocki, dlaczego grzeje sie a duzych predkosciach obrotowych silnika??

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...



123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 05, 2007 9:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
ziulek pisze:
dlaczego grzeje sie a duzych predkosciach obrotowych silnika??


Bo silnik ryczy a visco stoi [zlosnik]

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 05, 2007 1:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ziulek pisze:
No ale z tego co wiem to jest wisco na wentylatorze

standardowo w 240d nie ma visco -wentylator jest na sztywno z wałkiem pompy wody.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 05, 2007 7:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
może dorzucę 3 słowa. podobny problem miałem w mojej kaczce tam oczywiście też pracował 240d i problem znikł po wymianie chłodnicy, a z tego co kolega pisze wynika że auto miało zmieniany silnik to i może chłodnica jest ciut za mała albo z biegiem czasu po prostu zaszła kamieniem i to cały problem. w moim przypadku rozwiązaniem było wymienienie chłodnicy w jakimś zakładzie od chłodnic wymienili cały środek zostały stare tylko rynienki, kosztowało to tyle co używka na giełdzie, a pan jeszcze z dodał jej z 10% powierzchni poprzez dodanie kanałów i auto już nigdy się nie zagrzało bez względu na to jaka była temperatura zewnętrzna i ile wiozło.

odpowiadam odrazu na: "do tej pory chłodził dobrze" - w moim przypadku też dawał radę z 7 lat a później zaczął się grzać.
pozdro


Na górę
Post: pn sie 06, 2007 2:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr maja 16, 2007 10:39 pm
Posty: 11
mam 123 z silnikem 240D jeśli pompa jest sprawna a nie tylko czasem pracuje to napewno chłodnica.U mnie też tak było ale najpierw wymieniłam pompe na nową a potem dopiero chłodnicę,bo wydawało mi się że jednak chłodnica jest drożna ale była zakamieniona i drożna była tylko trochę i tak na miescie na krótkich odcinkach się nie grzał a na trasie się przegrzewał,przy długiej jeżdzie nie zależnie od prędkości Po wymianie chłodnicy jest ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 4:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Paula pisze:
jeśli pompa jest sprawna a nie tylko czasem pracuje

nie ma takiej opcji aby pompa pracowała czasem... To są pompy odśrodkowe (tylko jeden element wirujący, bez jakichkolwiek zaworów), stąd jeśli nie ma wycieków, oraz nie rozpadną się łożyska, to nie ma się co tam zepsuć :) -praktycznie nie zdarza się aby urwała się oś, ani rozleciała żeliwna obudowa...

pozdrawiam

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 07, 2007 10:35 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
mi w 230E+LPG przy predkosci 130km/h i wyżej też grzał się silnik (100'C)
zakamieniona chlodnica - a wydawala sie ladna, szczelna i drozna...
wymiana na nowa i wszystko gra :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl