MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 11:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sie 03, 2007 4:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 06, 2007 3:18 pm
Posty: 162
co sie stanie jak zmienie most w mercedesie w123 .obecie posiadam silnik 2,4 d z mostem o przełożeniu 3,69 a mam mozliwosc załozenia dobrego mostu z silnika 2.0d o przełożeniu 3,92?? jak sie zmieni wtedy predkosc i moc??

z gory dziekuje za odpowiedz

_________________
MERCEDES W210 290TD 98rok
MERCEDES W123 240D 81/83rok
MERCEDES W123 240D 81rok(dawca na cześci)
VOLKSWAGEN PASSAT B3 1.9TD 93 rok
http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20165
http://marcin-liput.fotosik.pl/albumy/255649.html


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 4:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Moc duzo wieksza, vmax nizszy, ja mam taka konfiguracje i sobie chwale, aczkolwiek czasem jade w trase i prakuje predkosci.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 9:58 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
i wyzsze spalanie [zlosnik]

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 10:14 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
lysy2 pisze:
i wyzsze spalanie [zlosnik]

Dokladnie, u mnie dobiło do 9.5 litra wiekszosc jazdy w miescie i z zaladowana przyczepa dodatkowo oplandekowana wiec opory spore, nie mialem okazji porownac bez przyczepki etc. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 11:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
lysy2 pisze:
i wyzsze spalanie [zlosnik]

Ale za to jakie przyspieszenie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] i zmiany biegów normalnie jak na "krótkiej" skrzyni :)

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 8:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Witam zastosuj wyższe opony lub większe felgi ja mam most z benzyny 3 58 a powinienem mieć 3 07 wysokość opony obliczyłem w oparciu o wzór na proporcje trochę zabawy ale jest ok teraz mam około 3 14 czyli prawie dobrze i biegi łatwiej wchodzą na automacie :lol:

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 07, 2007 12:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 06, 2007 3:18 pm
Posty: 162
a jak mam koła 15 cali i opony 195/65 to bedzie ok??

_________________
MERCEDES W210 290TD 98rok

MERCEDES W123 240D 81/83rok

MERCEDES W123 240D 81rok(dawca na cześci)

VOLKSWAGEN PASSAT B3 1.9TD 93 rok

http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20165

http://marcin-liput.fotosik.pl/albumy/255649.html


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 07, 2007 10:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
diablo107Podkarpacie pisze:
a jak mam koła 15 cali i opony 195/65 to bedzie ok??


Zakładając, że w oryginale były zakładane opony 175/70 na felgi 14" to masz przyrost w średnicy aktualnego koła o 5,3 % a z różnicy między dyframu wychodzi jakieś 6 % więc jest prawie ok.

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 07, 2007 10:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
w oryginale są 175/80 R14

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 07, 2007 10:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
lysy2 pisze:
w oryginale są 175/80 R14


Uuuuuuu to do bani , w takim przypadku spadek o kolejne 1,7% czyli suma wyszła by koło 8 % na minusie. W takim układze różnice kompensują opony np:
1. 225/60 R16 - tu wręcz idealnie
2. 225/65 R15 - tu spadek o 0,5%
2. 255/60 R15 - tu przyrost o 1,4 %

Nie wiem tylko czy takie opony są w produkcji :)

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 07, 2007 11:16 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
to jaki niestandartowy most ja powinienem wlozyc zeby mi mniej palil, bo wiecej to jz chba nie da rady;)
cos mi tam wyje leciutko przy predkosci 90-100 km/h i tak sobie mysle ze moze mostek do naprawy/wymiany...
jakiego szukac?naprawiac?
to wycie jest troche denerwujace, szczegolnie w kombiaku.

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 07, 2007 11:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
agaj666 pisze:
to jaki niestandartowy most ja powinienem wlozyc zeby mi mniej palil, bo wiecej to jz chba nie da rady;).


Potraktuj pedał gazu analogowo a nie cyfrowo to i spalanie spadnie bo oprócz górnej i dolnej pozycji gazu są jeszcze pośrednie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 07, 2007 12:08 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
ten samochod jak stoi to pali 15:)
ujmę to inaczej.
nie zależy mi na zwiększaniu osiągów ani na jakims drastycznym obniżeniem spalania ale jak moge założyc inny most bez jakichś większych sensacji to czeemu nie?
może byc tak,że nie będę mógł dostac tego co byc powinien więc chcę wiedzieć jakiej alternatywy szukac.
można dobrac taki co poprawi osiągi i zwiększy zużycie ale jakos mi na tym nie zależy. w druga strone - czemu nie?

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN

Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 07, 2007 12:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
Generalnie to nie jest takie proste bo teoretycznie im bliżej przełożenia bezpośredniego tym mniejsze spalanie bo niższe obroty silnika, z drugiej strony tyczy się to ruchu jednostajnego i w przypadku miasta gdzie trzeba często ruszać może wyjść zupelnie odwrotnie. Wynika to z tego że każdy silnik ma jakiś tam moment obrotowy i jeśli przegnie się z przełożeniem to obciążenie dla silnika będzie takie jak by ruszał z drugiego biegu co spowoduje że przed ruszeniem będziesz musiał go trzymać na wyższych obrotach co skutecznie może zwiększy apetyt na Pb. Jaka wartość przełożenie jest bezpieczna to nie mam pojęcia ale biorąc pod uwagę to że silniki MB są raczej "niskoobrotowe" z dość dużymi momentami to zmiana wartości przełożenia o 20 % powinna raczej zmniejszyć popyt na benzynę.

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl