MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 12:31 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 08, 2007 11:00 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cześć
Jak część z was wie walczę z apetytem mojej beczuni :) oleju znika nadal duzo ... ok 3,5l/1000km
Postanowilem wymienić uszczelniacze zaworów. Tylko teraz mam pytanie.. w ofercie inter carsu do mojej beczki są uszczelniacze różnych firm... jednak jest problem :) jednej firmy maja 10mm (chyba febiego) a drugiej (goetze czy jak to sie pisze) 9mm... i jakie tu powinny być to beczuni 240D '84r ?

Inna sprawa to taka ze chciałem troszke przeciagnac moja kochaną wczoraj ... i leciałem z 5-7km równo 120-130 ( ani grama wiecej nie chciała !! anwet z górki .. czy to normalne ? ) temperatura przy tym podskoczyła do tej kreski miedzy 80 a 120 stopni i czuć było spalenizne i troszke kopciłą chwile .. Dalej jechałem juz normalnie 80km/h temperatura spadła i wszystko ładnie. Czym mogło być spowodowane kopcenie? smród? .. mała prędkosć ;) ... silniczek ogolnie am dobrą kompresje, pali bardzo dobrze nawet zima itp ...
pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 08, 2007 11:18 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt cze 19, 2007 7:38 am
Posty: 17
Lokalizacja: Poznań
Jeżdżenie starym samochodem w okolicach górnej granicy możliwości daje takie efekty. Mi w 115 w ciepły dzień przy 110km/h po dłuższej chwili zaczynała się gotować woda w chłodnicy (był taki studencki czas, że na wakacje trzeba było jechać a na płyn to kasy nie było [zlosnik] ). Żyłowanie starego diesla, to najprostsza droga na zezłomowanie go.

_________________
Pozdrawiam
Waldi
będzie kiedyś znowu W115
jest kadett C '79 1.2 RWD
http://www.jachtynowicki.com


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 08, 2007 11:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
ALPAq pisze:
oleju znika nadal duzo ... ok 3,5l/1000km


i naprawde wierzysz ze to sa uszczelniacze?? bo moim zdaniem to jest naprawa glowna....

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 9:32 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmm wierze, że to mogą być uszczelniacze .... jakos ten silnik za dobrze chodzi, za dobrze pali.... To napewno nie wyklucza generalki jednak wole najpierw sprawdzic te łątwiejsze, tansze sposoby...
Waldi_L_N tylko hmm ciagle ktos tu pisze, że jechał swoją 200D ciagle 120 (itd itp) i nic jej nie było... Ja mialem taka sprawe, ze kolega mi przegrzał beczunie jakies 2 miechy temu.. jaki to mogło mieć wpływ na aktualny stan?? ... bynajmniej po przegzaniu wiecej oleju chyba nie bierze...
pozdrawiam

p.s no i jak z tymi uszczelniaczami :P??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 9:35 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Moje OM616 poleci 120-130 bez pudla, ale mam dyfer z 200D, na oryginalnym polecialoby sporo wiecej...

A co do smrodu i niskiego vmax to moze Ci hamulce trzymaja [cool]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 1:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hehe :) .. ale to i spalanie było by duze a ja zrobilem nawet 6,8l/100km
pozatym byly by gorące koła i by inaczej smierdzialo ...
Ktoś zna jakas odpowiedź na moje pytania ?? :)
pzdr

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 2:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam

ALPAq pisze:
i czuć było spalenizne i troszke kopciłą chwile ..

rozumiem, że w kabinie [szalone] , to znaczy że masz wycieki w okolicach kolektora wydechowego przy 4 garnku i przy wysokich obrotach oliwka sobie sączy poza pokrywę zaworów/głowicę a wentylator ją zasysa do kabiny
co ucieczki oliwy jeśli nie będzie wycieków a będzie znikała to jestem za wymianą uszczelniaczy, no chyba, że prowadniki zaworów już mają zbyt duży luz to i one mągą też bałaganić ale zacząłbym od uszczelniaczy koszt niewielki
ALPAq pisze:
120-130 ( ani grama wiecej nie chciała !! anwet z górki
może ciśnienie w ogumieniu?
ALPAq pisze:
ja zrobilem nawet 6,8l/100km

No to masz odpowiedź albo prędkość albo oszczędność (jedno i drugie tylko w reklamie Ery)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 3:23 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Może się zdażyć, że uszczelniacze są do wymiany. Niemniej jednak dobrze jest usunąc wprzódy przyczynę, np. luz na prowadnicach...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 9:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
wprzód jak w przód .. najpierw chce zobaczyc co to, zrobic zeby było cacy .. a nad reszta bede myslał potem ... moze mechanik dojzy co bedzie trzeba zrobic w najblizszej przyszłosci.
Wojtyla .. no ale o czym to świadczy ?? o mojej pompie wtryskowej czy o czym ?? mi to ryba .. ja i tak ciagle 80 jeżdżę ... tylko chce mieć poprostu pewnosć ze wszystko jest OK.
To sucham was dalej drodzy koledzy :) .. i ponawiam pytanie:
Czy wiecie moze jaki jest dokladny rozmiar w/w uszczelniaczy do w123 240D '84 ?
pozdrawiam i dziekuje

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 9:05 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ALPAq pisze:
tylko chce mieć poprostu pewnosć ze wszystko jest OK

Jak miaem 2.2d to spokojnie szedł 140 i ganiałem go na trasie Świdnica-Poznań-Świdnica na ekodieslu, a po przegnaniu zawsze po mieście szedł elegancko ;) . Przestawienie pompy wtryskowej o ok.2 stopnie może powodować że auto będzie słabo się zbierać/nie rozwijać pełnej mocy/kopcić przy dużym obciążeniu (bo wyprzedzacz początku wtrysku już nie ma jak go ustawić) i takie tam bzdety.Inną rzeczą może być, że luz na zaworach jest nie taki jaki powinien być i cała teoria poszła się pier....ego razu stosunkować bo może być tak, że wszystko jest ok. tylko motor nie ma czym oddychać [szalone] ale to takie tam sugestie
ALPAq pisze:
mi to ryba .. ja i tak ciagle 80 jeżdżę
no tak ale od czasu do czasu trzeba coś/kogoś wyprzedzić (skutery,mpk,Mandarynę itp... [zlosnik] ) - metafora taka [oczko]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 10:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hehe :) no cos w tym jest .. denerwuja mnie te staruszki na rowerach co biorą mnie lewym pasem [zlosnik]
Czyli mówisz, że jeśli o to chodzi to pompa?? i wypadało by luzy zaworowe obczaić??
hehe ok a ktos z was wymieniał te uszczelniacze ;)??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 11:22 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ALPAq pisze:
Czyli mówisz, że jeśli o to chodzi to pompa??

nie do końca [oczko] najpierw to co najtańsze, czyli regulacja zaworów
ALPAq pisze:
a ktos z was wymieniał te uszczelniacze

spoko tylko wymiarów nie pamiętam, gorzej jest z M 102 bo tam śmigają jeszcze zamki/półzamki zaworów (cholernie małe dziadostwo) [zlosnik] no i wałka rozrządu nie trzeba zrzucać [zlosnik]
miłej zabawy
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 12:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
Wymień membranę podciśnienia.

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 2:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
melvis pisze:
Wymień membranę podciśnienia.


a co to ?? i co dokladnie da wymiana??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 7:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
a co to ?? i co dokladnie da wymiana??

Membrana podciśnienia to jest jakieś ustrojstwo, którego lokalizacji dobrze nie znam, ale mechanik będzie wiedział. Miałem takie same objawy, dymienie, i bardzo duże zużycie oleju ciągle zresztą wzrastające. Przy tym silnik bardzo dobre miał właściwości - dobre ciśnienie sprężania, dobrze się zbierał itp. Po wymianie owej membrany (dziura na dziurze była (a to ponoć skóra jest, a nie guma !!!) przestałem dolewać olej - auto przestało brać olej. Wymiana kosztowała jakieś grosze.\
PS. wszyscy doradzali mi naprawę generalną, kazali szukać dziur w uszczelniaczach, naprawiać pierścienie itp. Okazało się, że ból w uszczelce był.

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl