matrix pisze:
aegm pisze:
w europejsckiej lampie zarowke tez sie wymiania w podobny sposob! tz.trzeba caly klosz wymontowac,zaczynajac najpierw od listewki pod reflektorem Dwie srubki.jedna z boku blotnika,druga po lewej stronie reflektora(widoczna po podniesieniu maski)
troche dlubania,ale dasz rade...!
pozdr.
...niestety w amerykańskiej wersji nie ma czegoś takiego jak wymiana samej żarówki, kolega dobrze pisze, przewidziana jest wymiana całego wkładu i chyba nie ma żadnych patentów na to. W 126 pochodzących zza oceanu stosuje sie lampy od 126 ale "p" made in poland

, nie tylko ze względu na drogą eksploatację oryginalnych amerykańskich lamp ale na to, że lampy amerykańskie nie dają asymetrycznego światła tak jak lampy europejskie. Na dobrą sprawę taki samochód teoretycznie nie powinien być dopuszczony do ruchu, ale jakoś 107 w wersji US spokojnie jeżdżą po naszych drogach, więc może przymykają na to oko.
No właśnie tym jest kłopot. Druciarstwa nie uznaję, wiec najprawdopodobniej pójdą oryginały, szczególnie ze w US są do kupienia za 7$
A na przeglądzie problemów specjalnych nie było.
aegm pisze:
nie wiem o jakiej mocy wyjsciowej piszesz? model R107 560SL wychodzil tylko na Export (USA,JaponiaAustralia) i mial moc 230KM i nie bylo innej "opcji konnej".
O ile mi wiadomo, ten sam silnik był później montowany w europejskich modelach i miał moc 286 km, co znaczyłoby, że jest jeszcze kilka koni do wydobycia

Jako ze wersje US zazwyczaj sa zdławione, głównie ze względów wymogów dotyczących czystości spalin, bardziej restrykcyjnych w US niz w Europie, moze jakos "odnajde" zaginione konie- poszperam jeszcze...
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)
aegm pisze:
matrix pisze:
...niestety w amerykańskiej wersji nie ma czegoś takiego jak wymiana samej żarówki, kolega dobrze pisze, przewidziana jest wymiana całego wkładu
a to tego nie wiedzialem! troche zadziwiajaco dziwne i nieekonomiczne rozwiazanie
![[szalone]](./images/smilies/szalone.gif)
czyli nie pozostawaloby mi nic innego jak zamontowac o wiele ladniej sie prezentujace lapmy europejskie. jak i zderzaki...

Dla mnie m.in te elementy stanowią urok tego autka. Jestem zwolennikiem utrzymywania auta w pełni oryginalnego
