MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 21, 2025 2:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 09, 2007 3:35 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lip 09, 2007 3:20 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków
Witam Szanowne Grono!

Wreszcie po czasie podpatrywań forum mogę sie nazwać "pełnoprawnym" userem.
Właśnie ściągnąłem z Niemiec '88 560 SL [zlosnik]. Auto właśnie przechodzi totalny przegląd i wymiany wszystkiego co tylko można. Juz wymieniłem olej ( silnik, skrzynia), filtry, stacyjka prewencyjnie pojechała do regeneracji.
W związku z tym, mam kilka pytań jesli pozwolicie:

1. Mam wersje US, czyli wg wszelkich informacji jakie posiadam, silnik jest "zdławiony". W jaki sposób odbywało sie ograniczanie mocy na wersje US? Czy jest szansa powrotu do wyjściowej mocy?
2. Nie świeci jedna lampa z przodu. Czy jest jakis rozsądny ( czyt: nie rzeźnicko-kowalski [oczko] ) patent na wymiane samej żarówki? Niestety w lampach US żarówkę wymienia sie wraz z kloszem... :)

Będę wdzieczny za infomacje.
Pzdr


Ostatnio zmieniony pn lip 09, 2007 10:54 pm przez MS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 4:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Cytuj:
1. Mam wersje US, czyli wg wszelkich informacji jakie posiadam, silnik jest "zdławiony". W jaki sposób odbywało sie ograniczanie mocy na wersje US? Czy jest szansa powrotu do wyjściowej mocy?


witam,
nie wiem o jakiej mocy wyjsciowej piszesz? model R107 560SL wychodzil tylko na Export (USA,JaponiaAustralia) i mial moc 230KM i nie bylo innej "opcji konnej". <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
MS pisze:
2. Nie świeci jedna lampa z przodu. Czy jest jakis rozsądny ( czyt: nie rzeźnicko-kowalski ) patent na wymiane samej żarówki? Niestety w lampach US żarówkę wymienia sie wraz z kloszem...


w europejsckiej lampie zarowke tez sie wymiania w podobny sposob! tz.trzeba caly klosz wymontowac,zaczynajac najpierw od listewki pod reflektorem Dwie srubki.jedna z boku blotnika,druga po lewej stronie reflektora(widoczna po podniesieniu maski)
troche dlubania,ale dasz rade...!

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 4:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
aegm pisze:

w europejsckiej lampie zarowke tez sie wymiania w podobny sposob! tz.trzeba caly klosz wymontowac,zaczynajac najpierw od listewki pod reflektorem Dwie srubki.jedna z boku blotnika,druga po lewej stronie reflektora(widoczna po podniesieniu maski)
troche dlubania,ale dasz rade...!

pozdr.



...niestety w amerykańskiej wersji nie ma czegoś takiego jak wymiana samej żarówki, kolega dobrze pisze, przewidziana jest wymiana całego wkładu i chyba nie ma żadnych patentów na to. W 126 pochodzących zza oceanu stosuje sie lampy od 126 ale "p" made in poland ;) , nie tylko ze względu na drogą eksploatację oryginalnych amerykańskich lamp ale na to, że lampy amerykańskie nie dają asymetrycznego światła tak jak lampy europejskie. Na dobrą sprawę taki samochód teoretycznie nie powinien być dopuszczony do ruchu, ale jakoś 107 w wersji US spokojnie jeżdżą po naszych drogach, więc może przymykają na to oko.

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 4:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
matrix pisze:
...niestety w amerykańskiej wersji nie ma czegoś takiego jak wymiana samej żarówki, kolega dobrze pisze, przewidziana jest wymiana całego wkładu


a to tego nie wiedzialem! troche zadziwiajaco dziwne i nieekonomiczne rozwiazanie [szalone] czyli nie pozostawaloby mi nic innego jak zamontowac o wiele ladniej sie prezentujace lapmy europejskie. jak i zderzaki... ;)

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 5:08 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lip 09, 2007 3:20 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków
matrix pisze:
aegm pisze:

w europejsckiej lampie zarowke tez sie wymiania w podobny sposob! tz.trzeba caly klosz wymontowac,zaczynajac najpierw od listewki pod reflektorem Dwie srubki.jedna z boku blotnika,druga po lewej stronie reflektora(widoczna po podniesieniu maski)
troche dlubania,ale dasz rade...!

pozdr.



...niestety w amerykańskiej wersji nie ma czegoś takiego jak wymiana samej żarówki, kolega dobrze pisze, przewidziana jest wymiana całego wkładu i chyba nie ma żadnych patentów na to. W 126 pochodzących zza oceanu stosuje sie lampy od 126 ale "p" made in poland ;) , nie tylko ze względu na drogą eksploatację oryginalnych amerykańskich lamp ale na to, że lampy amerykańskie nie dają asymetrycznego światła tak jak lampy europejskie. Na dobrą sprawę taki samochód teoretycznie nie powinien być dopuszczony do ruchu, ale jakoś 107 w wersji US spokojnie jeżdżą po naszych drogach, więc może przymykają na to oko.


No właśnie tym jest kłopot. Druciarstwa nie uznaję, wiec najprawdopodobniej pójdą oryginały, szczególnie ze w US są do kupienia za 7$ :o
A na przeglądzie problemów specjalnych nie było.

aegm pisze:
nie wiem o jakiej mocy wyjsciowej piszesz? model R107 560SL wychodzil tylko na Export (USA,JaponiaAustralia) i mial moc 230KM i nie bylo innej "opcji konnej".


O ile mi wiadomo, ten sam silnik był później montowany w europejskich modelach i miał moc 286 km, co znaczyłoby, że jest jeszcze kilka koni do wydobycia :) Jako ze wersje US zazwyczaj sa zdławione, głównie ze względów wymogów dotyczących czystości spalin, bardziej restrykcyjnych w US niz w Europie, moze jakos "odnajde" zaginione konie- poszperam jeszcze... [oczko]

aegm pisze:
matrix pisze:
...niestety w amerykańskiej wersji nie ma czegoś takiego jak wymiana samej żarówki, kolega dobrze pisze, przewidziana jest wymiana całego wkładu

a to tego nie wiedzialem! troche zadziwiajaco dziwne i nieekonomiczne rozwiazanie [szalone] czyli nie pozostawaloby mi nic innego jak zamontowac o wiele ladniej sie prezentujace lapmy europejskie. jak i zderzaki... ;)


Dla mnie m.in te elementy stanowią urok tego autka. Jestem zwolennikiem utrzymywania auta w pełni oryginalnego ;)


Ostatnio zmieniony pn lip 09, 2007 5:13 pm przez MS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 5:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
MS pisze:
O ile mi wiadomo, ten sam silnik był później montowany w europejskich modelach i miał moc 286 km, co znaczyłoby, że jest jeszcze kilka koni do wydobycia Jako ze wersje US zazwyczaj sa zdławione, głównie ze względów wymogów dotyczących czystości spalin, bardziej restrykcyjnych w US niz w Europie, moze jakos "odnajde" zaginione konie- poszperam jeszcze...


zostan przy oryginale i nie kombinuj, bo bedziesz zalowal! [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 6:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
MS pisze:
O ile mi wiadomo, ten sam silnik był później montowany w europejskich modelach i miał moc 286 km, co znaczyłoby, że jest jeszcze kilka koni do wydobycia :) Jako ze wersje US zazwyczaj sa zdławione, głównie ze względów wymogów dotyczących czystości spalin, bardziej restrykcyjnych w US niz w Europie, moze jakos "odnajde" zaginione konie- poszperam jeszcze... [oczko]


Gratuluję zakupu, choć miło byłoby zobaczyć fotki. O ile mi wiadomo to w EU nie było montowanych silników 560, a już pierwsze słyszę o mocy 286PS z 560. [oczko] Prawdopodobnie silnik ma mniejsze sprężanie i również ograniczony jest elektronika np. modułem, więc wydobycie większej mocy moze okazać porażką.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 7:15 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lip 09, 2007 3:20 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków
Miałem na myśli generalnie silnik 560, ale widze, ze ten w W 126 przy tej samej pojemności ma jednak inne wymiary tłoków, inny stopień sprężania i pewnie inny osprzęt wiec silnik zostanie jak jest najprawdopodobniej.
Fotki postaram sie jak najszybciej, w tej chwili auto jest przeglądane pod kątem jakichkolwiek ewentualnych niedomagań zawieszenia.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 8:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Wiele osób już to napisało ale jako dyżurny ortodoks forum też napiszę [zlosnik]
Zostań przy oryginale [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
No i czekamy na jakieś fotki. Co do mocy to 230KM w aucie do czystego lansowania myślę, że i tak jest aż nadto 8)
Powodzenia
8) 8) 8) 8) <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
aegm pisze:
w europejsckiej lampie zarowke tez sie wymiania w podobny sposob! tz.trzeba caly klosz wymontowac,zaczynajac najpierw od listewki pod reflektorem Dwie srubki.jedna z boku blotnika,druga po lewej stronie reflektora(widoczna po podniesieniu maski)
troche dlubania,ale dasz rade...!

A ostatnio tyle się mówi o tym jak ciężko w nowoczesnych autach zmienić żarówkę :o :o :o :o [uhaha] [uhaha] [uhaha] [uhaha]

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 8:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Cytuj:
A ostatnio tyle się mówi o tym jak ciężko w nowoczesnych autach zmienić żarówkę


no nie! [zlosnik] dokladnie to samo sobie pomyslalem wymianiajac u siebie ostatnio zarowke w kierunkowskazie, gdzie tez trzeba caly reflektor wymontowac do ktorego jest przymocowany kierunek :evil: przyznam sie ze troche do dupy to wymyslili,ale za to w W123 i W124 zozwiazali to wzorowo i nowa zaroweczka siedzi na swoim miejscu po minucie [cool]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł: 1
Post: pn lip 09, 2007 10:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Popraw temat, bo nie da się na to patrzeć :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 11:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Gratulacje [zlosnikz] Jako ze chloniemy piekno Mercedesow glownie oczami ,to prosimy o fotki :lol:
Jak piszesz o przepalonej zarowce ,to przypomina mi sie moja Honda Cx500 '79 wersja kanadyjska ktora nie miala wylacznika szwiatel i w ktorej tez mi sie przepalila zarowka od swiatel mijania. Jakiez bylo moje zdziwienie jak zarowką okazala sie lampa STANLEY z dwoma zarnikami (drogowe/mijania) :o Na szczescie przypasowala lampa (wklad) od Zuka (ta sama srednica 160mm) Moze tez bys pokombinowal z podobnymi wkladami lamp (oczywiscie o mniejszej srednicy ) ? Mialbys przynajmniej swiatla asymetryczne. Poza tym te amerykanskie lampy kiepsko swieca ( strasznie zolte swiatlo)

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl