MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 22, 2025 7:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 05, 2007 2:42 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt kwie 13, 2004 6:26 pm
Posty: 9
Lokalizacja: W-WA
jak w temacie mam problem z chlodzeniem a mianowicie silnik dosc szybko wchodzi pod czerwone pole w korkach i w czasie postoju w czasie normalnej plynnej jazdy zachopwuje sie raczej noermalnie tzn temp wacha sie w przedziale 80-100 stopni nie bardzo wiem co moze byc tego przyczyna
:silnik 230E 82r (czy one miały Visco?? )
wiatrak generalnie kreci sie dosc wolno i w calym zakresie jego pracy mozna go zatrzymac doslownie palcem czy to moze byc przyczyna i jak to rozwiazac ?
ewentualnie co jeszcze moze byc przyczyna nadmiernego nagrzewania sie silnika ??

_________________
W123 230E 82r Aut.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 3:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
M102 na 99% mają elektromagnes. Zapewne szwankuje czujnik.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 3:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
no i tez to mam, a chlodnica niby ok, wymienic termostat? czy kwestia chlodziwa?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 6:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
Też tak miałem ze dwa tygodnie temu. Pomyślałem o kolejnych wydatkach - zrobiło mi się gorąco, a jemu przeszło :)

Kilka kilometrów, ze 3 skrzyżowania i już miałem temperaturę 110 oC. Samo się naprawiło ;)

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 8:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Ja nie jestem do końca przekonany o profesjonalności takiego podejścia. Jeśli chodzi o termostat, to sprawdzić go łatwo, bo wystarczy go wymontować, zataszczyć do domu, wrzucić do gara i zagotować, jak się otwiera na tyle, że się da wsadzić długopis, to można przyjąć, że termostat jest dobry. Poza tym z teorii wyczytanej na forum to termostaty są zazwyczaj przyczyną nie dogrzewania się silników, jak się zatną otwarte. Objaw o jakim piszesz, czyli przegrzewanie się w korkach i na postoju jest chyba charakterystyczny dla problemów z załączaniem wiatraka, czyli visco... czy co tam jest w W123. Tutaj masz coś o vico w dieslu, jeżeli masz takie coś to może Ci się to przyda; http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr013.html.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 8:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Nilovitz pisze:
no i tez to mam, a chlodnica niby ok, wymienic termostat? czy kwestia chlodziwa?

ani jedno ani drugie, jak pisał Jarzyn to sprawa wentylatora za lub przed chłodnicą (w zależności jaki to silnik) i nie wchodząc w szczegóły czy to visco czy elektromagnetyczne sprzęgło -coś na tej linii + ewentualnie czujnik temp klękło...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 9:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 13, 2007 7:18 pm
Posty: 53
Lokalizacja: 0pole
proponuje też sprawdzić pompę wody, zakamienienie układu lub zwyczaje przedmuchać chłodnicę z syfu nazbieranego podczas jazdy, mojej osiemdziesiątce pomogło...

_________________
była: W123 240D 1979r. "Osiemdziesiątka"
jest: W124 250D 1989r. "Bizon"
będzie: W126 300SD
w marzeniach: W112 300SEL


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 06, 2007 10:27 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
skoro można go zatrzymać w każdym zakresie temperatur to już jest coś nie tak [szalone] . Zobacz jaki masz czujnik temperatury na głowicy i w zależności od modelu albo dwa kabelki zewrzyj do siebie albo jak jest jeden dotknij do masy wtedy na włączonym zapłonie elektromagnes powinien zasprzęglić wiatrak na "sztywno" (wyraxnie słyszalny stuk) jeśli tak nie jest, to może być po drodze elektrycznej jakiś myk wykonany przez "sprawnego" magika i kabelki ufajdane na trasie do elektromagnesu wtedy należ zacząć od d..y strony czyli od elektromagnesu i po kabelkach szukać gdzie jest błąd no chyba, że jest tak jak było u mnie (poprzedni właściciel) że magik podczas wymiany/naprawy pompy wypierwszego razu kable od elektromagnesu [szalone] bo i bez nich motor pracował [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl