MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 12:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 18, 2007 8:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
witam Szanownych i proszę o pomoc

Sprawa wygląda tak:
Wymieniam kilka elementów wału (podporę, przeguby i tuleje centrujące). Problem jest tego typu, że:
dotychczas na wale, zaróno z przodu jak i z tyłu, miałem przeguby "elastyczne" nr. 123 411 03 15. Te się zużyły i kupiłem nowe.
Nowe są firmy Febi i na pudełku mają nr. 123 410 00 15, są "sztywne" czyli bez przestrzeni przy tulejach, człowiek w sklepie zapewniał mnie, że są takie same tylko poprostu sztywne.

I niby się zgdza: rozstaw otworów i średnica przegubu, ale nowe są cieńsze i mają krótsze tuleje.

podaje dokładne rozmiary różniących się punktów:
STARY przegub:
- grubość gumy- 24mm
- długość tuleji - 29mm i 38 mm (bo są trzy krótsze i trzy dłuższe)

NOWY przegub:
- grubość gumy- 20mm
- długość tuleji - 26mm (wszystkie sześć tuleji mają taki sam wymiar)


No i w końcu pytanie: czy te nowe mogę w jakiś sposób założyć? przy dwóch takich przegubach brakuje mi 24mm na długości wału!
Wał mam dwu częściowy, jeżeli to ważne.

Załączam rys. pomocniczy

Obrazek

Obrazek

z góry dziękuję za wszelka pomoc

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Ostatnio zmieniony pt maja 18, 2007 9:00 pm przez SKOWRON, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 18, 2007 8:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
przód się przesunie na frezie, a tył na podporze wału, bo też ma regulację tył/przód. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> i wydaje mi się, że kupiłeś od manuala, a miałeś od automatu. Ale to tylko z autopsji mowie i doświadczenia empirycznego ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 18, 2007 9:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
problem polega na tym ze nie wiadomo czy stary jest orginalny czy nie ale chyba na tych Ruskich stronkach o czesciach mozna zobaczyc ktory byl orginał a jak nie to zostaje udac sie do ASO i tam powinni znalezc odpowiedni na podstawie numeru WIN

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 21, 2007 11:45 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
bary123ce pisze:
przód się przesunie na frezie, a tył na podporze wału, bo też ma regulację tył/przód. i wydaje mi się, że kupiłeś od manuala, a miałeś od automatu. Ale to tylko z autopsji mowie i doświadczenia empirycznego ;)
Bary, dzięki

czy ktoś ma jeszcze jakąś inną teorie na rozwiązanie tego?

z ruskich ston wynika, że powinienem mieć taki przegub jak był włożony

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 21, 2007 12:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
SKOWRON pisze:
czy ktoś ma jeszcze jakąś inną teorie na rozwiązanie tego?

uważam, iż przegub z lewej (stary) jest lepszej konstrukcji z uwagi na "sprzęgiełka" przy tulejach (zasada ich pracy podobna jak w tarczy sprzęgła czyli zminimalizować siły ścinające :roll: ) prawy (nowy) ich nie posiada ale nie znaczy to że nie jest dobry będzie wcześniej sygnalizował ewentualne uszkodzenia poprzez delikatny stuk/buczenie
Co do montażu to wielowypust na wale ma tyle naddatku (na długości) że nie powinno być najmniejszego problemu z jego założeniem [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 21, 2007 12:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
Wojtyla pisze:
Co do montażu to wielowypust na wale ma tyle naddatku (na długości) że nie powinno być najmniejszego problemu z jego założeniem [szalone]
pozdro
oto chodzi, że właśnie jest problem. Nie wątpie w umiejętności mojego mechanika, ale brakuje mi 24mm na całej długości wału

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 21, 2007 12:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
myślę, że Twój magik wygospodaruje te 12 [mm] byś mógł cieszyć się z jazdy ;)
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1179744658_A.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1179744700_B.jpg
JEDNOCZEŚNIE INFORMUJĘ IŻ FOTKI SĄ ZAPOŻYCZONE Z NETA BEZ ZGODY WŁAŚCICIELA (no cóż - przyroda ale żeby było szybciej....)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 21, 2007 10:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Witam Cię Rafale!

Moja teoria jest najbardziej skomplikowana- kupiłeś nie tą część
[zlosnik]

Ale nie to nic - ja kupiłem do "nowego dyfra" nówkę podporę wraz z uszczelniaczami i chyba ktoś mi to wyrzucił :-? - 430 zł poszłoooooooooo....... aż miło, szlag by to....

Co do EPC do mojego egzemplarza to według komp. ASO MB to trzeba wszystko sprawdzać organoleptycznie gdyż DATENKARTA "mówi" że może być niedokładna !!!!!

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 21, 2007 10:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Monter pisze:
Moja teoria jest najbardziej skomplikowana- kupiłeś nie tą część

Chyba nie jest. ja jak zwykle jeszcze bardziej nakręcę. Otóż przegub który nazywacie "stary"występuje w 124 jako przegub przy skrzyni.
Nie widziałem go jeszcze w 123,ale może jeszcze nie wszystko widziałem. Przyjmę z pokorą jeśli ktoś wyprowadzi mnie z błędu bo nie chce mi sie grzebać w materiałach źródłowych.Przegub tzw "nowy" moim zdaniem jest znacznie trwalszy

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 21, 2007 10:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
samochód stoi u mechaniora. Zostawiłem jeden przegub "sztywny" (pójdzie na tył) i dokupiłem jeden elastyczny (na przód) o innym numerze ale wymiarami dokładnie taki sam.
W sklepie spędziłem dobre pół godziny i koleś poczęstował mnie 10% rabatem za chęci tak dokładnego remontu :) <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
adler1934 pisze:
Otóż przegub który nazywacie "stary" występuje w 124 jako przegub przy skrzyni.
to się zgadza, ale na 100% występował w 123 z V-biegową skrzynią. Tak było u mnie, tak potwierdza ruska strona z EPC i to samo wyskakuje w bazie ASO (cena w ASO - 540zl :) )

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl