MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 6:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr maja 16, 2007 11:13 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2007 2:16 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Mirowice, MAZOWIECKIE
Witam

Pytanie moje takie: czy można "dorobić" wspomaganie? Wiem że w tych modelach było, mam w mądrej książce, że jest. Mam też pompę wspomagania, leży sobie w garażu. Czy przekładnię kierowniczą muszę zmieniać? I jak to wszystko zainstalować?

--
Pozdrawiam
Piotr
GG: 382438


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 2:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Piotr B W123 pisze:
Czy przekładnię kierowniczą muszę zmieniać?

Tak, musi być taka od wspomagania, żeby węże podłączyć. a masz pod pompę do wspomagania mocowanie? Jeżeli tak, to chyba komplet...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 3:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
bary123ce pisze:
Je¿eli tak, to chyba komplet...


W W115 wystarczyło tylko tyle :)

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 4:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Czy koło pasowe na wale ma dodatkowa bieznię na pasek do pompy wspomagania czy tez koło trzeba zmienić,i czy w nadwoziu są otwory na przykręcenie przekładni?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 4:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Zostaw auto bez wspomagania : to prawdziwy rarytas !

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 6:18 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
heniekx pisze:
Zostaw auto bez wspomagania : to prawdziwy rarytas !


Choduję beczkę bez szyberdachu. Ciekawy okaz. Tylko budzę się rano i zadaję sobie ciągle pytanie: dlaczego k**** właśnie ja?


Miałem kiedyś '76 bez serwa i nawet do 80% mniej przyjemności z posiadania W123.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 6:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
(me: how) pisze:
Choduję


Gdybyś "uprawiał" nie miałbyś problemu : )))))

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 6:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
melvis pisze:
(me: how) pisze:
Choduję


Gdybyś "uprawiał" nie miałbyś problemu : )))))


Wybacz drogi Haraldzie.
Oczywiście nic mnie nie usprawiedliwia, ale odkąd dowiedziałem się, że prof. Miodek też mógł być agentem jakoś mi się poluzowały zasady i straciłem motywację.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: czw maja 17, 2007 1:16 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2007 2:16 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Mirowice, MAZOWIECKIE
Dzięki wszystkim.

Tak się domyślałem, że przekładnię trzeba będzie zmieniać. Nie mam mocowania pompy i takiego koła na wał, żeby napędzić pompę, ale mam dobrego dostawcę części ;-).

Chyba narazie się wstrzymam z tymi zmianami, za dużo na raz roboty, a muszę nim jeździć.

Mam pytanie z innej beczki. Jak radzicie sobie z przeciekami do kabiny? U mnie cieknie gdzieś w okolicy pedału sprzęgła, jakby uszczelka szyby puszczała, czy może coś więcej?

Pozdrawiam

Piotr


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 17, 2007 5:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Piotr B W123 pisze:
Jak radzicie sobie z przeciekami do kabiny


radzimy sobie tak ze odchylamy dywaniki, zdejmujemy obudowy konsoli i sprawdzamy gdzie leci:)

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 18, 2007 9:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
dobrzan pisze:
Piotr B W123 pisze:
Jak radzicie sobie z przeciekami do kabiny


radzimy sobie tak ze odchylamy dywaniki, zdejmujemy obudowy konsoli i sprawdzamy gdzie leci:)


i uszczelniamy przeciek

Moja 200D też nie ma wspomagania i przynajmniej żona nie chce nią jeżdzić [zlosnik]

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 18, 2007 9:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
karaya pisze:
uszczelniamy przeciek

Albo zwyczajnie wyjmujemy na noc dywaniki do suszenia [zlosnik]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 18, 2007 10:37 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2007 2:16 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Mirowice, MAZOWIECKIE
Aście mnie poradzili :lol:

Problem w tym że za cholerę nie mogę znaleźć miejsca przecieku...

A z żoną fakt nie zabierze mi bryczki...

_________________
Może kiedyś się tu podpiszę...
No dobra niech będzie
MB W 123 rocznik 1977, prawie taki jak na obrazku...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 18, 2007 10:54 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Zdejmij osłonę nad kolanami kierowcy. Zamaskowane wkręty od przodu i jeden kołek przy ściance bocznej.

Otwórz maskę i wsadź głowę pod kierownicę. Popatrz czy nie widzisz, gdzieś światła. W ten sposób lokalizujesz ewentualny, ale dość częsty przeciek z okolic półki pod serwem.

Przeczyść i zakonserwuj odpływy w okolicach zawiasów pod maską. Jeśli woda nie ma którędy odejść, zaczyna robić głupie rzeczy. Lej na auto i zaopatrzony w światło patrz, którędy idzie. Jeśli działasz w pojedynkę podłóż sobie np tekturę, będzie ci łatwiej ustalić miejsce - jeśli kapie od góry, a nie sączy się po grodzi. I jeśli masz warunki to rzeczywiście susz, bo przeciek to początek końca. W tej chwili walczę z osuszaniem miejsc, gdzie ciekł płyn hamulcowy i mordęga jest straszna. Jak nie ma się warunków, to na ciasnym parkingu pod wieżowcem jest się bez szans.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 21, 2007 8:49 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
(me: how) pisze:
ale odkąd dowiedziałem się, że prof. Miodek też mógł być agentem


Mógł być - jak każdy - ale nie był - jak nie każdy.

Pozdrawia rozdrażniony Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl