kielbik pisze:
2,4 powstało na potrzeby transportera po dołożeniu dwóch garnków do 1,6,
Czy 2,4 nie jest aby pieciocylindrowe?...
2,5TDi jest 5-cylindrowe, starsze 2,4 ma 6 garnuszków (z rotacyjną pompą Boscha) i narodziło się własnie tak jak napisałem. Wszędzie mi mówią, że to bardzo dobry silnik (tylko dbać o nagrzewanie i schładzanie, bo długi), i rzeczywiście ładnie ciągnie, z paliwem oszczędnie się obchodzi i o nic nie pyta, tylko że coś trochę buczy, jakby panewka jaka

, więc może te historie o korbowodach, co to z wyrobów VW wychodzą bokiem...
![[szalone]](./images/smilies/szalone.gif)
Pojeździmy, zobaczymy...
Nawiasem mówiąc, dynamikę Kanta mogę sobie wyobrazić w następującym eksperymencie myślowym: odejmujemy od mojego klekota turbinę i intercooler, dajemy starszą pompę i wtryski, obrzynamy dwa gary, skracamy przełożenie mostu, a potem stawiamy drugie 940 na dachu i gotowe.
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)