MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 11:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1
Post: wt maja 01, 2007 6:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Do takiego samochodu idealnie pasowałoby OM616 z automatyczną skrzynią biegów [ok]
Ciekawe czy by weszło?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 01, 2007 6:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
mój wujas miał kiedyś transportera z 1.6 D. Pamiętam jakie to było gówno... Pewnej mroźnej zimy wujas chciał zmienić płyn chłodniczy, więc spuścił wode, i nalał świeżego płynu. Boże jakie to porąbane!! Chłodnica z porzodu silnik z tyłu [szalone] Odpowietrzaliśmy to od 19 wieczorem do prawie 4 nad ranem........ ZGROZA Udało nam sie to zrobić wlewając jakoś strzykawką płyn do chłodnicy. Nie zapomne też pękających wahaczy przednich. A skończył żywot bardzo skutecznie, wytknął gire(wywalił korbowód przez blok) Później przeszedł kapitalke i chodził jak stara locha. Silnik to jedna grzechotka która tylko czeka na to kiedy sie ma rozsypać. Jak dla mnie te auta to tylko legendy. Wolał bym kaczora kampera niż to padło... (bez urazyarbies ) Każdy lubi co innego ja tam wole MB :P

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 01, 2007 6:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 754
Numer GG: 1231765
Lokalizacja: Usa
TO

To by było najlepsze rozwiązanie duże w dieslu no i Mercedes [zlosnik]

Tu jeszcze kilka propozycji:

[url=http://mobile.de/SIDu0XrG1y0FeVNpCP.EoH7xw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1178041746A1LsearchPublicD1400IMotorhomeY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C608%81L-t-vCaMkQuSeUnVb_X_Y_x_ycosO~BSRA6D1400E17200BGNDWOMOA0HinPublicA2A0A0A0ADA0/cgi-bin/da.pl?bereich=womo&sr_qual=GN&top=19&id=11111111252971873&]NP. TO
[/url]
& TO

I TO

A właściwie to macie tu całą liste ;)

_________________
[URL=https://matchnow.info]Prettys Girls in your city[/URL]


Ostatnio zmieniony wt maja 01, 2007 7:09 pm przez maxtro, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 01, 2007 6:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Dokładnie o to mi chodziło!!!! Za tą cene nawet bym sie nie zastanawiał!!

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 01, 2007 6:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Ten pierwszy ma dach chyba firmy Reimo (nie jestem pewien), tylko ktoś wstawił z tyłu okno. Ogóry były też z 2.0 litrowym Boxerem, tylko paliły 20 na 100km ;).
Mój Tata miał kiedyś Ogóra, potem miał Kanta. Kantem wygodniej sie jezdzi, lecz nie ma tego klimatu co Ogór...

Jarzyn pisze:
Do takiego samochodu idealnie pasowałoby OM616 z automatyczną skrzynią biegów
Ciekawe czy by weszło?

Silnik nie wejdzie, tylko ciekawe gdzie umieścić skrzynie biegów [szalone]

_________________
S123 300TD


Ostatnio zmieniony wt maja 01, 2007 7:01 pm przez MajsterGarage, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 01, 2007 6:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
MercSwir pisze:
Boże jakie to porąbane!! Chłodnica z porzodu silnik z tyłu [szalone]
Coraz wiecej firm przekonuje sie do takiego ukladu: kiedys byla Skody a ostatnio nawet Porsche :)
MercSwir pisze:
Odpowietrzaliśmy to od 19 wieczorem do prawie 4 nad ranem........ ZGROZA Udało nam sie to zrobić wlewając jakoś strzykawką płyn do chłodnicy
Bo jestescie osly :P Wystarczylo odkrecic JEDNA srubke i w dziesiec ukladzik calkowicie odpowietrzony (pod warunkiem oczywiscie, ze uszczelka pod glowica jest w porzadku).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 01, 2007 7:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
kielbik pisze:
Bo jestescie osly Wystarczylo odkrecic JEDNA srubke i w dziesiec ukladzik calkowicie odpowietrzony (pod warunkiem oczywiscie, ze uszczelka pod glowica jest w porzadku).

Tylko nie osły :evil: [zlosnik] A mam gwarancje ze uszczelka była cała?? :P I tak nikt mnie to tego "auta" nie przekona BLEE [oczko] <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
kielbik pisze:
kiedys byla Skody

Też czytałem w automobiliście ze to najgorszy układ jaki był możliwy było trzeba wozić ze sobą konewke wody [zlosnik] [zlosnik] Śmiech na sali...

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 01, 2007 7:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
kielbik pisze:
Chłodnica z porzodu silnik z tyłu

A ja wole Ogórka, który nie miał chłodnicy [zlosnik]

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 01, 2007 7:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
MajsterGarage pisze:
A ja wole Ogórka, który nie miał chłodnicy


I pękały w nim glowice (z tego co słyszałem silniki notorycznie przegrzane) Ja tam jestem tradycjonalistą, lubie jak silnik jest z przodu pędzone są koła tylne i jest chłodzone cieczą. Vw lubił eksperymenty. Szkoda ze silnik nie był z tył napędzane koła przednie miska olejowa na dachu a chłodnica pod siedzeniem pasażera...

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 01, 2007 7:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
MercSwir pisze:
pękały w nim glowice (z tego co słyszałem silniki notorycznie przegrzane) Ja tam jestem tradycjonalistą

Mój Ogór robił trasy do Niemiec i z powrotem, bez żadnego problemu, na dodatek zawsze wracał załadowany "po dach" i z samochodem na lawecie.

MercSwir pisze:
Vw lubił eksperymenty

Silnik typu Boxer chłodzony powietrzem, był od samego początku Volkswagena...

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 01, 2007 7:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
MajsterGarage pisze:
Silnik typu Boxer chłodzony powietrzem, był od samego początku Volkswagena...



Czy ja napisałem coś o boxerze?? Lubie boksery ale nie z tył i chłodzone powietrzem [szalone]

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 02, 2007 12:11 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
Piszecie i piszecie, ale ja powiem wam jedno, że nie ma doświadczenia w WV i wszyscy zwracali mi uwagę na silnik 1,6D, że wolny, brak dynamiki i takie tam… a jakoś z tych Niemiec dojechałem i to bez żadnego problemu. Dynamika wcale nie najgorsza może dlatego, że mam skrzynie 5-biegową, hałas w kabinie akceptowalny a zawieszenie jak dla mnie rewelacja: miękkie, nie klekoczące, bez luzów. Problemy widzę tylko 2 (na chwilę obecną):
1 – brak wspomagania, w takcie jazdy jest ok., ale na postoju dramat, 2- prędkość maksymalna. Problem pojawia się na autostradzie, kiedy TIR-y zaczynają cię wyprzedzać.
Pozycja za kierownicą super, szczególnie w połączeniu z dużymi fotelami + podłokietniki. Promień skrętu rewelacja!!
Może moje odczucia są bardzo subiektywne z racji tego, że nigdy takiego auta nie miałem a i jeszcze nie dał mi w kość. Ale póki co, jazda nim sprawia mi wielka frajdę a oto chyba w tym wszystkim chodzi [usmiech] .
Rzucam mu wyzwanie! Niech mnie czymś zaskoczy [zlosnik] .
Ktoś kiedyś mi powiedział, że T3 są to auta, które jako jedne z niewielu maja wszystko na swoim miejscu. No, ale widzę, że opinie są lekko rozbieżne. Na razie czytam i zbieram informacje.

Jeszcze kilka informacji o detalach:
-ogrzewanie postojowe działa, czyli grzeje, ale trochę kopci. Podobno trzeba wyczyścić świece żarową (jedną czy kilka, jak tam jest to rozwiązane??)
- łożyska w drzwiach przesuwnych do wymiany.
- nakładki na bok zderzaków kupiłem (cena tylko 13pln za sztukę!)
- lodówka działa na 12V, 220V, na gazie nie sprawdzałem
- woda pompowana jest bez problemów, zbiorniki działają
- kluczyk do zbiornika z wodą – znalazł się
- butla gazu jest wymontowana, podobno musiała być sprawdzona szczelność (sprzedawca dal mi drugą w prezencie)
- dostałem jeszcze gratis alternator, WC turystyczne - widać jakieś wypasione, ale i tak nie będę tego używał, kilka nowych czujników do wody i innych urządzeń
- przy rynienkach nigdzie nie cieknie, ani przy klapie mogłem to tylko obserwować podczas mycia. Jak porządnie popada to wszystko wyjdzie
- Kilebik pisałeś o osłonie na zbiorniku, o jaka osłonę chodzi? Tą przy progu, tam gdzie jest butla gazu?
- Elektryka ok. 12V i 220V
- Brak tylnego materaca. Patrzyłem na fotki w necie jak jest to rozwiązane i nigdzie nie widziałem dodatkowego wygłuszenia oprócz tej gąbki. Zastanawiam się w jakim celu występuje dość szerokie wycięcie pod szafka z tyłu?? Ewidentnie widać, że coś tam powinno się wsuwać. Ciekawe co… <br>Dodano po 30 minutach.:<br>
arbies pisze:
- Brak tylnego materaca. Patrzyłem na fotki w necie jak jest to rozwiązane i nigdzie nie widziałem dodatkowego wygłuszenia oprócz tej gąbki. Zastanawiam się w jakim celu występuje dość szerokie wycięcie pod szafka z tyłu?? Ewidentnie widać, że coś tam powinno się wsuwać. Ciekawe co…


Dobra, już wiem o co chodzi z tą wnęka z boku... Musi być, aby wyjąc klapę od silnika [szalone]

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 02, 2007 12:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Może i auto fajne, nawet bardzo ale układ napędowy jak dla mnie pokraczny.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 02, 2007 12:42 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
arbies pisze:
Dynamika wcale nie najgorsza
arbies pisze:
Problem pojawia się na autostradzie, kiedy TIR-y zaczynają cię wyprzedzać.
Arbies, to jak z ta dynamika tak naprawde jest, bo cos sie placzesz w zeznaniach :P Moim zdaniem dynamika jest do dupy i tyle, ale czego spodziewac sie po 50-konnym aucie o masie wlasnej 1750 kg i powierzchni czolowej jak u TIRa z nadbudowka :P Nawet 69-konny TD wymieka i nie ma tu znaczenia ilosc biegow - nawet jakby mial 15 to praw fizyki nie zmienisz. Brak wspomagania to porazka, szczegolnie w ciezkich Camperach ale tylko niewiele najbardziej wypasionych busow je mialo. Zestawy do przelozenia chodza na ebaju drozej niz skrzynie pieciobiegowe (po 400 EUR i wiecej) w dodatku najczesciej brakuje specyficznego wspornika pompy. To juz jest zupelnie nie do dostania. Ale cala reszta jest, jak piszesz, rewelacyjna. Zawieszenie, promien skretu, fotele i w ogole cale wyposazenie kempingowe. Ten silnik z tylu dla kogos nieobytego moze byc nie na miejscu ale akurat VW przez blisko 50 lat takiego ukladu konsekwentnie sie trzymal i udalo im sie to niezle opanowac. Prowadzi sie w zakretach super, nie jest ani nad- ani podsterowny. Naprawde niejeden Sprinter czy Vito by sie zdziwil. O starszych busach (T601/T602) nie wspominam bo nie ma nawet porownania. W miescie tez nie do pobicia, zwrotny jak nie jeden osobowy.

Teraz odnosnie twoich pytan:

- masz swiece zaplonowa a nie zarowa, juz ci mowilem (ale ty mnie w ogole nie sluchasz! [zlosnik] )
- lozyska dostaniesz w kazdym sklepie, postaram sie skopiowac strony z instrukcji napraw (albo sobie kup, napewno ci sie przyda :P). Jak mi przypomnisz to przywioze ci do Szczecina plyte z Reperaturleitfaden (wszystkie fabryczne instrukcje napraw i schematy instalacji)
- butla gazu, jak ci zostanie nadmiarowa to sie nia chetnie zajme
- kibel chemiczny (co za ochyda) dostales razem z ta skrzynka/krzeselkiem mocowanym za fotelem pasazera?
- chodzilo mi o plastikowa oslone zaworow zbiornika gazu - byla mocowana za pomoca tandetnych zawiasow jak do mebli do tego metalowego wzmocnienia/obudowy. Zawiasy po dwoch-trzech sezonach sie zacieraly i oslona przy probie otwarcia "na chama" sie wylamywala. Te czarne dekle maja tylko super zadbane egzemplarze. Doswiadzeni uzytkownicy zastepuja je obudowami z blachy nierdzewnej. Sa do kupienia na ebuju.
- wyciecie w szafce jest po to, zebys mogl wyjac pokrywe silnika. Nad nia i na tym brazowym dywaniku, na ktorym u ciebie bylo siano lezy materac bez ktorego nie mozesz uzywac tylnej rozkladanej lawki jako lozka. Jak sie rozejrzysz to przy odrobinie szczescia (tego to ci chyba nie brakuje) znajdziesz w zatoce.

Zanim zaczniesz jezdzic sprawdz stan paska rozrzadu bo w razie jego zerwania od razu mozesz rozgladac sie za innym silnikiem. Jezeli okaze sie do wymiany to wymien od razu rolke napinajaca i przyjzyj sie zaslepce pod kolem pasowym na walku rozrzadu. Lubi cieknac ale nie widac a ty kombinujesz jak osiol czy przypadkiem nie uszczelka pod glowica :)

Moja zona twierdzi, ze twoj Joker jest w lepszym stanie niz nasz Club Joker. Tak mnie wkurzyla, ze postanowilem wreszcie zabrac sie za jego skladanie (stoi pomalowany od dwoch lat). W tym roku juz nim nie pojezdze ale za rok moze spotkamy sie na jakims zlocie (albo spocie)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Ostatnio zmieniony pt maja 04, 2007 1:36 am przez kielbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 03, 2007 10:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
kielbik pisze:
- masz swiece zaplonowa a nie zarowa, juz ci mowilem (ale ty mnie w ogole nie sluchasz! [zlosnik] )

świeca to świeca i już [zlosnik]
kielbik pisze:
Moja zona twierdzi, ze twoj Joker jest w lepszym stanie niz nasz Cluub Joker.

bo masz wersję "Cluub" a nie Club" czyli jakaś podróba. Ja na Twoim miejscu (szczególnie przy takim stanie samochodowym) słuchałbym żony i nie dyskutował. Kobiety zawsze mają rację! [usmiech] ;)

A wracając do dynamiki to jest tak jak piszę, moje zeznania są czyste i klarowne. Według mnie i wielu innych używtkowników dynamika to nie to samo co elastyczność, a Tobie chyba o to drugie chodzi. Faktycznie na 5 biegu przyśpieszyć nie można, ale ze skrzyżowania ruszyć dynamicznie to nie problem. Fakt, że do prędkości 60km/h włączam wszystkie 5 biegów (średnio bieg co 12km/h [zlosnik] ) a i namachać się nieźle trzeba dźwignią biegów – ale odejście jest! [cool]

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl