MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 9:14 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 26, 2007 3:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
i w 17 letnim samochodzie do wymiany tuleja pływająca wachacza dolnego strona prawa z tyłu, pozostałe wszystko ok i jeszcze w oryginale
Jednak to daje do myślenia 8)
Pozdrawiam

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 26, 2007 3:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Wiesz.. ja sie czasami zastanawiam nad skutecznoscia tych rutynowych i tych na zamowienie badan diagnostycznych podwozia.. Przywiozlem Lalunie w lecie z CH i zawieszenie bylo super. Jednak w czasie jazdy po kostce (ktorej tam nie uswiadczysz) czy przez tory kolejowe (ktore tam sa prawie niezauwazalne), czulo sie lekki luz na lewym sworzniu (jak przypuszczam, to jest raczej to). Bylem na przegladzie po sprowadzeniu, mowilem ze cos tam delikatnie stuka.. Facet przetrzepal zawieszenie i niczego nie znalazl.. Pomyslalem ze trzepaczki niczego nie odkryja, bo to ciezkie auto itd..
Podjechalem do znajomego mechanika, ten uniosl auto i przylozyl breche i... tez nic niepokojacego nie znalazl.. W takim razie zastanawiam sie, kiedy elementy zawieszenia w MB kwalifikuja sie do naprawy czy tez wymiany? Dopiero jak juz sie kolo urwie?
Tak jezdze do dzisiaj, ale czuje ze na takiej kostce luz po lewej stronie sie powiekszyl, bo stuka jakby glosniej.. Poza tym jest pieknie.
Co o tym sadzicie?
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 26, 2007 4:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Borys pisze:
...w czasie jazdy po kostce (ktorej tam nie uswiadczysz) ....


Zdziwilbys sie... :lol:

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 26, 2007 4:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
Borys pisze:
Tak jezdze do dzisiaj, ale czuje ze na takiej kostce luz po lewej stronie sie powiekszyl, bo stuka jakby glosniej.. Poza tym jest pieknie.
Co o tym sadzicie?
Pozdrawiam!


Stuka bo moze gumy na stabililizatorze moze sa juz wybice co nieico?????
Szczegolnie jak sie jedzie na takiej tarce to jest to slyszalne.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 26, 2007 5:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
TReneR pisze:
Zdziwilbys sie...

Zjezdzilem chyba caly Zurich i okolice.. Oni tam na wioskach maja drogi asfaltowe gladkie jak pupa niemowlaka.. Z reszta juz o tym kiedys pisalem..A u nas koske (taka co powoduje wybijanie zebow przez szczeke dolna) uswiadczysz chocby w centrum Wroclawia.. Do europy nam daleko jeszcze..


FreQ pisze:
Stuka bo moze gumy na stabililizatorze moze sa juz wybice co nieico?????
Szczegolnie jak sie jedzie na takiej tarce to jest to slyszalne.

Mowisz o tych gumach z przodu auta czy o mocowaniu stabilizatora przy wahaczu? Jak to sprawdzic domowym sposobem bez podnoszenia auta?

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 26, 2007 5:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Mowisz o tych gumach z przodu auta czy o mocowaniu stabilizatora przy wahaczu? Jak to sprawdzic domowym sposobem bez podnoszenia auta?


Przy skręconych na max. kołach widać drążek stabilizatora i gumy. Jeśli są mocno wybite gumy to zobaczysz, że drążek ma w nich luz. Drążek można poruszać breszką. Nie powinien być luźny w gumach. Często pierwszym objawem jest skrzypienie przy wolnej jeździe na wprost po większych dziurach lub przy naciskaniu na przód auta. Wymiana jest dość prosta o ile chcą się odkręcić nakrętki mocujące obejmy gum. Jest kilka rodzajów gum drążka stabilizatora a różnią się średnicą wewnętrzną.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 26, 2007 8:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Sprawdzilem.. Nie jest luzny, nic nie piszczy.. Wydaje mi sie ze to raczej sworzen (zwrotnica)... No chyba ze jakims cudem drazek kierowniczy... No nic, zobaczymy..

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 27, 2007 8:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
Piszczy przy przyciskaniu. Hm dziwne przecie to guma jest :-? :roll:
To rowniedobrze powinno piszczec wtedy gdy ma luz i go brak.
MOze yc rownierz wspornik ukladu kierowniczego ale wtedy bys to slyszal jakby z prawej strony.. Drazki oczywista tez to moga byc. A co do sworznia to przekulasz nim 200 tysi i jest jeszcze dobry. Oczywiscie zalezy jakiej firmy.

A patrzyles tez te gumy przy wachaczu od stabillizatopra jak wygladaja.???
Koszt takich gum jest nie wielki chyba 30 pare zlotych oryginalnych febi-bilstein.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 27, 2007 8:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
Borys pisze:
ja sie czasami zastanawiam nad skutecznoscia tych rutynowych i tych na zamowienie badan diagnostycznych podwozia


byłem na stacji, która zajmuje się wyłącznie diagnozą zawieszenia.
Swego czasu chciałem ich sprawdzić.
Na accordzie (wtedy miałem) wykryli mi dwie usterki tj jakiś sworzeń + tuleja. Na innej stacji diagnostycznej trzepaczki nic nie wykryły.
Ale generalnie to masz rację.

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 27, 2007 8:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
FreQ pisze:
Piszczy przy przyciskaniu. Hm dziwne przecie to guma jest. To rownie dobrze powinno piszczec wtedy gdy ma luz i go brak.


Skrzypi czasem podobnie jak uszkodzona tuleja pływająca tylnego wahacza. Sposobem na dość szybkie sprawdzenie czy winne są gumy drążka stabilizatora jest solidne spryskanie ulubionym środkiem na Forum [zlosnikz] Mam na myśli WD-40. Dobrze jest się po tym przejechać parę km. Jeśli skrzypienie ucichnie to gumy są do wymiany.
Pozdrawiam.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl