MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 8:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lut 26, 2007 12:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Ech poszukiwania trwają i tu pytanie o doświadczenie: Do jakiego rzedu przebiegu silnik diesla 240/250/300 powinien trzymać na rozgrzanym oleju (temp wody 80-90) ciśnienie na 3 atm na wolnych obrotach? Zakładam tu wariant mineralny, ale inne doświadczenia mile widziane...
Wiem, że pytanie jest nieco karkołomne, biorąc pod uwagę rzetelność przebiegów aut, styt jazdy i wiele innych czynników, ale szczególnie kieruje je do ludzi, którzy mają doświadczenie z "pewnymi" przebiegami...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Ostatnio zmieniony wt lut 27, 2007 3:16 pm przez Janfocus, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 26, 2007 1:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
hmm też jestem ciekaw, u mnie na liczniku jest niecałe 400k, ale na bank wiem, że była deska zmieniana (nie było fabrycznych wyprowadzeń pod obrotomierz). Silnik mocno rozgrzany trzyma nieco ponad 2 coś koło 2,2 może więcej i chodzi na prawdę dobrze. Ciekawe jak to powinno być względem przebiegu...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 26, 2007 1:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Ale by wam oczy wyszły, gdyby strzałka OEL drgnęła po przegonieniu ledwo co dotartego auta, takiej czerwonej 300D z filmu, którego link nie dawno pojawił się na forum. Naprawdę biorąc pod uwagę liczbę postów na ten temat i to jak większość emocjonalnie bierze akurat to wskazanie, śmiem twierdzić, że niezastosowanie prostej czerwonej kontrolki "jest ciśnienie/nie ma ciśnienia" przez Mercedesa było poważnym błędem i gdyby jednak na desce była ta kontrolka załączająca się przy 0,3 - 0,5 to wszyscy mlaskaliby, że w MB problem ze smarowaniem występuje sporadycznie.

Janfocus, Twoje pytanie nie jest karkołomne ze względu na realność odczytywanych przebiegów, ale z dwóch innych powodów: jest co najmniej kilka przyczyn opadnięcia strzałki z pozycji MAX, fakt ten jest objwaem całkowicie normalnym, a sporządzenie wykresu zależności o której piszesz jest wg mnie awykonalne.

Podobnie jest z chłodnicą. Dopóki pierwszy czubek nie wpadnie na pomysł poczynienia oszczędności i nie będzie uskuteczniał jazdy na wodzie i nie naprodukuje nagle kamienia lub nie naleje tam innego syfu z drugiego obiegu, to temperatura przez lata będzie książkowa. Ale tutaj też nikt nie bada przecież wpływu czasu, osadzania się kamienia i korozji układu na wskazania termometru. Chyba szkoda nafty na takie badania. Jak silnik się poci przy obciążeniu, to należałoby wymienić chłodnicę i zapomnieć o problemie.

Jeśli szukasz auta i po to potrzebne ci są takie informacje, to odpuść sobie temperaturę wody, bo to nie jest wielkim problemem jeśli się nie gotuje i nic się nie miesza. Mierz kompresję i zastanów się jak dowiedzieć się czegoś na temat zapotrzebowania silnika na olej.

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony pn lut 26, 2007 1:55 pm przez _me: how_, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 26, 2007 1:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
i najlepiej zeby te 3 atm wskakiwaly po przekreceniu zaplonu na nieodpalonym silniku ;)

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 26, 2007 1:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
drwalu pisze:
i najlepiej zeby te 3 atm wskakiwaly po przekreceniu zaplonu na nieodpalonym silniku ;)


a widziałem takiego widziałem, nawet przymierzałem się do kupna, między innymi to zaważyło :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 26, 2007 2:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 10:27 pm
Posty: 145
Numer GG: 5328270
Lokalizacja: Kutno [EKU]
Witam! U mnie na zimnym i leciutko rozgrzanym silniku trzyma pięknie na 3, jednak gdy silnik się na dobre rozgrzeje ciśnienie spada na troche ponad 0. jednak po delikatnym dodaniu gazu momentalnie wskakuje z powrotem 3. Czy to dobrze?? Nie wiem, ale oleju prawie nie spala, i jeździ dobrze. Przebieg: niespełna 500kkm.

_________________
Obecnie:
Mercedes-Benz W201 2.0 + LPG '91
Fiat Punto 1.2. '09

ex: Mercedes-Benz W123 240D '81 - Dziadunio
Mercedes-Benz W123 300D '80 - Lalunia
BMW e23 732 '83 - Bawara


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 27, 2007 4:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Ech, czy naprawdę nikt nie jeździ dieslem od nowości lub z pewnych rąk i nie może powiedzieć: np. u mnie po 300k km cisnienie zaczeło na rozgrzanym spadać poniżej 3... ?
Czyz nie byłaby to cenna informacja o stanie zużycia motoru gdyby ją potwierdzić choćby na kilku silnikach... <br>Dodano po 39 minutach.:<br>
(me: how) pisze:
Jeśli szukasz auta i po to potrzebne ci są takie informacje, to odpuść sobie temperaturę wody, bo to nie jest wielkim problemem jeśli się nie gotuje i nic się nie miesza. Mierz kompresję i zastanów się jak dowiedzieć się czegoś na temat zapotrzebowania silnika na olej.


me: how o wodzie nie piszę, bo nie jest to dla mnie parametr miarodajny, a jedynie użyty w kontekście miary nagrzania oleju, a więc jego rzadkości, a więc w konsekwencji warunków ciśnienia. Zapotrzebowanie silnika na olej jest pewnego rodzaju sprawdzianem, ale raczej jakości pierścieni/uszczelniaczy zaworowych, nie zaś układu korbowego. Poza tym z doświadczenia mam małe zaufanie do tego co mówi sprzedający, a nie ma innych możliwości sprawdzenia ile faktycznie zjada oleju silnik... Zaś ciśnienie oleju przy odpowiedniej temp wody/silnika jest do sprawdzenia zawsze.... Pomiar kompresji w dieslu nie jest niestety zbyt miarodajny -może dlatego że nie raz byłem świadkiem szybkiego remontu pt wymiana pierścieni i ewentualnie lekkie podszlifowanie zaworów, a po 2 miesiącach silnik nawet latem nie trzymał kompresji...
A ponieważ oglądając auta co niby mają udokumentowany przebieg 160tyś a silnik jest muł i olej na niedogrzanym silniku (ok 60st -bo coś wykombinowano z termostatem) spada poniżej 2atm -wygląda mało wiarygodnie...
Takie forum jest tak naprawdę jedyna szansą na tak globalną wymianę informacji a zatem możliwość przybliżeniu wyniku...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 8:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
WG mnie to o czym piszesz jest niewykonalne. Jeżdże już 8 lat moim autem i stosuje zawsze olej tej samej marki zaobserowałem że cisnienie oleju po jego rozgrzaniu waha się u mnie od 0,6 do 2,1
A wpływ na to ma:
ilość oleju w silniku
czas jaki upłynął od jego wymiany
temperatura zewnętrzna
i to jak rozgrzeje silnik, bo jak pojade pow 100km/h przez 10 minut a przez godzinę to tez jest różnica

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 01, 2007 2:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Maniek pisze:
A wpływ na to ma: [...]

oraz przede wszystkim obroty silnika na biegu jałowym.

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 01, 2007 8:54 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Pewnie, że najlepszy byłby Roentgen, endoskop, a jescze lepiej rozłożenie silnika na części i zbadanie mikrozużycia.

Jeśli w takim razie bardziej interesują cię wskazania manometru, ja jednak zostane przy swoim zdaniu, to pierwsze od czego musiałbyś zacząć podchodząc do każdego auta, to ustalenie faktycznej wartości obrotów silnika. Wystarczy przecież nieznacznie je zwiększyć, żeby strzałka zachowywała się zupełnie inaczej.

Napisałem wyżej, że przyczyn spadku ciśnienia oleju jest tyle, że spadek ten nie może świadczyć o silniku jednoznacznie. Że wymienię tylko sprawność pompy oleju. Znane nawet na tym forum są przypadki, kiedy to wymiana pompy na nową lub jej regeneracja postawiła strzałkę na max. i nic w tym dziwnego. Jest jeszcze kilka miejsc, gdzie należy szukać przyczyn mniejszych wskazań, więc dalej upieram się, że ten wskaźnik pokazuje w pierwszej kolejności jak smarowany jest silnik, a nie w jakim jest stanie.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 02, 2007 1:08 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Boulik pisze:
oraz przede wszystkim obroty silnika na biegu jałowym.

zgadzam się, ale obroty słychać...

(me: how) pisze:
Napisałem wyżej, że przyczyn spadku ciśnienia oleju jest tyle, że spadek ten nie może świadczyć o silniku jednoznacznie. Że wymienię tylko sprawność pompy oleju. Znane nawet na tym forum są przypadki, kiedy to wymiana pompy na nową lub jej regeneracja postawiła strzałkę na max. i nic w tym dziwnego. Jest jeszcze kilka miejsc, gdzie należy szukać przyczyn mniejszych wskazań, więc dalej upieram się, że ten wskaźnik pokazuje w pierwszej kolejności jak smarowany jest silnik, a nie w jakim jest stanie.

też się zgadzam, choć dlatego nie piszę tu o silnikach po n-tym remoncie, a o takich co śmigają od nowości....
To oczywiste, ale nie wątpliwie jest to jakaś przesłanka na temat jakości silnika -zmęczona pompa oleju nie bierze się z nikąd...


Maniek pisze:
zaobserowałem że cisnienie oleju po jego rozgrzaniu waha się u mnie od 0,6 do 2,1

to też ciekawa informacja -nie wiem jak często zmieniasz olej, u mnie te wskazania wahają się od 1.0-1,6 atm w zależności od stylu jazdy....

To może inaczej czy Ktoś ma silnik, który mając 300tyś trzyma zawsze 3 atm?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 02, 2007 10:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Janfocus pisze:
To może inaczej czy Ktoś ma silnik, który mając 300tyś trzyma zawsze 3 atm?


Nawet stara ojcowska beczka 200D z oryginalnym przebiegiem niewiele ponad 100tys km na rozgrzanym silniku schodzila ponizej 3 atm. Ja jeszcze sie nie spotkalem, nawet przy niewielkich przebiegach, zeby wskazowka caly czas jak zaczarowana stala na trojce. O ile ktos nie podkrecal obrotow czy tez podlaczal wskaznik pod stacyjke jak to juz zostalo napisane ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 02, 2007 6:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
beet pisze:
Nawet stara ojcowska beczka 200D z oryginalnym przebiegiem niewiele ponad 100tys km na rozgrzanym silniku schodziła poniżej 3 atm

Dzięki beet właśnie o takie info mi chodziło... Ostatnio spierałem się z jednym mechanikiem bo twierdził, że nie ma siły i w mercu musi być ciśnienie oleum na 3 -zawsze...

jeśli Ktoś jeszcze ma podobne doświadczenia to zapraszam...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 02, 2007 10:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob gru 09, 2006 6:37 pm
Posty: 41
Witam. Tez mnie ciekawilo z tym cisnieniem oleju. U mnie sprawa ma sie nastepujaco. Mercedes W124 250D, 91rok, na liczniku 187 tyś. kupiony od pierwszego wlasciciela z niemiec - starszego Pana. Nie chce mi sie wierzyc zeby byl to oryginalny przebieg,ale po stanie meśka na to wskazuje?Pomijajac to, jak rozgrzeje samochod, w trasie ponad godzine jadac 110-120 wrzucajac na luz na minimalnych obrotach, zaobserwowalem cisnienie 1,75 -2,2 . Pozdrawiam i czekam na info od reszty posiadaczy tej zacnej marki ;]
Ups. Pomylilem tematy 123 z 124. Sorry


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 02, 2007 11:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Ups. Pomylilem tematy 123 z 124. Sorry

Nic nie pomyliłeś, pytałem i o 123 i o 124 :)
Dzięki za info...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl