MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 9:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 13, 2007 7:39 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam Szanownych Właścicieli "klekotów" (acz i nie-klekotów także zarówno),
W najnowszym "Motorze" opublikowano wyniki testu mocy silnika wysokoprężnego zasilanego różnymi olejami napędowymi. Przetestowano: standardowy olej napędowy Orlen, olej ze stacji Aral w Niemczech, oleje Orlen Verva, BP Ultimate, V-Power Shell i SuperDiesel Statoil'u. Silnik testowy miał moc deklarowaną 110 KM. Na wszystkich olejach moc zmierzona wynosiła od 110 (jedna z próbek Orlenu standard) do 113 KM (inna próba Orlenu standard) i 113.4 KM (jedna z próbek BP Ultimate). Inne lokowały się pomiedzy tymi wynikami.
Krótko mowiąc - żadne z droższych super-hiper-paliw nie daje znaczącego przyrostu mocy silnika.
Pozdrawia Leopold (który i tak dawno wiedział, że wszystkie paliwa i tak pochodzą z Płocka a diabeł tkwi w jakości stacji i uczciwości obsługi).

PS. Hasła typu "poczuj moc" można sobie powiesić w.... garażu. Kolesie z "Motoru" z pewnością dobrze sprawdzili wyniki i wiedzą co piszą, bo inaczej koncerny paliwowe by ich rozszarpały...

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 7:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Racja, racja! Kiedyś był podobny test lecz dla benzyn i wyniki były podobne. Jak powiedział Leopold diabeł tkwi w jakości paliwa na danej stacji. Choć przy naszych silnikach jest to wyczuwalne nieco mniej. Dla przykładu: kiedyś zatankowałem ON na stacji BP, na której tankowałem od dłuższego czasu. W tym samym dniu zatankowała tam moja koleżanka z pracy swoją Pandę z MultiJetem. Ja nie odczułem niczego niepokojącego natomiast Panda po kilku kilometrach jazdy musiała wspomóc się lawetą! Ponoć w tym dniu po tankowaniu na rzeczonej stacji kilka samochodów z nowoczesnymi dieslami miało taką samą przygodę. NIe wiem na ile była to wina paliwa ale poszlaki są dość jednoznaczne. Od tamtej pory ON tankuję tylko na stacjach Shell - a gdy poruszam się po swoim mieście to właściwie na jednej stacji. Jak na razie jestem zadowolony.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 8:52 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmm ale jednak te 3,4 KM wiecej sie ukazało :)
Ej a ktoś śmiga na Bio ON ?? jak wrażenia?

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 9:00 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
ALPAq pisze:
hmm ale jednak te 3,4 KM wiecej sie ukazało :)
Ej a ktoś śmiga na Bio ON ?? jak wrażenia?


Sprostowanie. NIE okazało się, że 3.4 KM więcej, tylko, że rozrzut wyników wynosił 3.4 KM - a to zupełnie co innego. Zresztą najmniejszą i niemal najwiekszą moc (druga w kolejności) zmierzono dla paliwa tej samej marki (Olren standard).
Pozdrawia, Leopold dokładny

PS. Badania Bio ON prowadzone na Politechnice Częstochowskiej wykazały przyspieszone niszczenie pomp wtryskowych (gorsze własności smarne Bio ON) oraz degradację niektórych tworzyw sztucznych (układ zasilania...)

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 9:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Acz dodam od siebie, że warto użyć od czasu do czasu płukadełka do wtrysków - ostanio wlałem STP, czego nie czyniłem już od kilku baków no i wiecie co... kanciak ożył! Silnik równiej i ciszej chodzi, a i mocy przybyło zdecydowanie! Już zapomniałem, że tak było na początku.
Bio-ON używałem w kanciaku latem w trasie i nie zauważyłem różnicy. Ale to jeszcze konstrukcja z tych, co mielą wszystko (tradycyjny układ wtryskowy z pompą rozdzielaczową Bosch). W Pruszkowie w zeszłoroczne upały zabrakło mi paliwa, to zalałem 0,9 l Popularnego z pobliskiego sklepu, 15 s kręcenia i spokojnie pojechałem na Shell. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Na początku posiadania beczki miałem płukanie takim zajzajerem nie dodawanym do baku, tylko zalewanym bezpośrednio do filtra. Słuchałem w zdumieniu, jak silnik po zassaniu tegoż w ciągu parunastu sekund zmienił się z traktora w kulturalne dzieło dobrych inżynierów.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 9:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 08, 2005 2:41 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Szamotuły
Ok! Może nie są to porażające wyniki "super" paliw, ale pod namowa przyjaciela postanowiłem spróbować Ultimate Bp. Ku mojemou zdziwieniu, auto zaczeło inaczej pracować, silnik stał sie jakby bardziej elastyczny, naprawde bardzo przyjemnie sie jechało. Był to silnik SDi także byc moze bardziej podatny na jakosc paliwa w porównaniem ze standartowymi diesla z pod znaku gwiazdy! Ot tak moja opinia!

_________________
'02 BMW E46 320td Compact
'03 MB Sprinter 413CDI SprintShift
'00 Seat Leon 1M AHF - ex
'02 Seat Ibiza 1.9SDI 6k2 - ex
'94 MB W124 E300DT- ex
W poszukiwaniu swojej gwiazdy!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 11:42 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hehe to zależy też od podejścia :D bo czesto mozna sobie samemu wmowic ze lepiej chodzi :D
Kocur Jaki to dokladnie srodek do czyszczenia zapodałeś?
A co do BIO .. hmm no to chyba bez przesady, w polskim Bio tego rzepaka jest tylko troszeczke (duzo mniej niz na zachodzie a tam samochody śmigaja na tym od wielu lat)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 2:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ja od czasu do czasu tankuje Bio (silnik 2.5CRD) i z tego co zauwazylem troszeczke wiecej pali (do 0.5l/100km). Poza tym nie zauwazylem roznicy w kopceniu, mocy, czy momencie...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 2:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
A moze w tych nowszych dieslach jest inna zawartosc siarki - czytaj mniejsza, i lepiej sluzy nowym wtryskiwaczom w nowych dieslach.
Ja napisze tak w Vectrze C 2,2DTI od roku lejemy tylko te drozsze diesle i auto przestalow wpadac w tryb awaryjny silnika. Jak dla mnie to juz wystarcza zeby zaplacic o te 6 zl wiecej na tankowaniu.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 2:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
tak, a najgorsze jest to ze taka jakos, ktora u nas tyle kosztuje, jest na zachodzie norma na najmniejszej stacji... moja omega na polskim paliwie robilem cos ok. 60km mniej niz na niemieckim tankowanym na stacji rodzinnej - nie pod szyldem jakiegos giganta.

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 3:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
ALPAq pisze:
Kocur Jaki to dokladnie srodek do czyszczenia zapodałeś?

STP do czyszczenia wtryskiwaczy - to powinna być wystarczająca informacja. Kupiłem w Praktikerze, bo akurat tam byłem, ale są i na stacjach. Są i dodatki do lania stale - z cyklu "zrób se sam paliwo premium", ale ten jest z napisem "do czyszczenia" i polecają go raz na 5 kkm. Na mojego volvagena naprawdę zadziałał.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl