MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 7:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 09, 2007 12:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
wrzucam temat na HP coby nie urazić ortodoxów takim pomysłem.

Czysto teoretycznie, czy mając taki motor da się z niego wykrzesać więcej mocy? Zdaje sobie sprawę że to nie jest dizel podatny na takie operacje i w czasach gdy był produkowany raczej nikomu to do głowy nie przyszło.

Zakres modyfikacji mógłby być następujący:

- mocniejsza pompa np. ze 124 plus wydajniejsze wtryski,
- inna turbina
- dołożenie IC (mielimyśmy wtedy prawdziwe TDi [zlosnikz] )
- zmiana programu w elektronice (no dobra, żart [zlosnikz] 8) )

Zainspirowały mnie dwie 190 z UTube przerobione rzekomo na jakieś 400Km. To przecież proste stare konstrukcje a jak pieknie podkręcone. Niech się wypowiedzą biegli w mechanice czy praktycznie jest to wszystko wykonalne.

PS - z gory zaznaczam że nie chodzi o sprofanowanie jakiejś dobrze utrzymanej beczki ani skonstruowanie silnika jednorazowego użytku a sprawnie dzialającej jednostki napędowej zdatnej do dłuższego uzywania.

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 09, 2007 11:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
chodzi ci o coś takiego [zlosnikz]
Obrazek

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 10, 2007 12:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
ooooo....k...a [zlosnikz] :o o to chodzi :evil: More details please!!

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 10, 2007 8:56 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
To na zdjęciu wygląda na doładowanie kombinowane, tzn. turbo + sprężarka z rodziny wyporowych.
Jak będzies zwiększał ciśnienie doładowania to musisz odpręzyc silnik. Intercooler jak najbardziej, tylko najpierw pomierz jakie masz teraz temperatury na zewnętrznej, żeby nie dokładać na pałę (spodziewam się pod 200 st za sprężarką). Co do pompy to nie wiem co chcesz osiągnąć, jak większe ciśnienia wtrysku, to musiał byś wymienić ewentualnie przeregulować wtryskiwacze, z tym że ciężko wyrokować co do sensowności takiej operacji, gdyż zarówno jedna jak i druga to pompy z minionej epoki, czyli w zestawieniu ze w współczesnymi aparaturami wtryskowymi mają bardzo niskie ciśnienia wtrysku. Dawkę powinno dać się zwiększyć na tej pompie co masz. Rozumiem, że dysponujesz silnikiem OM617A i jest tam mechanizm zwiększania dawki w zależności od ciśnienia doładowania, bo jak masz 617 bez A to trzeba by wymienić, albo wyrzeźbić jakiego miecha, chyba, że chcesz iść jeszcze dalej i dołożyć trochę elektroniki.
A jakim budżetem dysponujesz?

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 10, 2007 9:52 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
no tak daleko to jeszcze nie jestem, na razie jest idea i budżet też mógłby być całkiem spory. Niestety nie ma jeszcze silnika :cry: :lol: i o to wlasnie chodzi - czy po pierwsze znajdzie sie taki motor, po drugie odpowiedniego dawcę nadwozia (z tym to już nie będzie problemu) no i czy da się z tego coś wycisnąć. Jesli nie, to kasa podzie na co innego, może już bez całej tej rzeźby.

Co do skrzyni, standardowy automat z 300D wytrzyma takie obciążenie? Bo tylko taka skrzynia wchodzi w grę 8)

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 10, 2007 11:58 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Adaś pisze:
Niestety nie ma jeszcze silnika

o stary!... [zlosnik] ja znalazłem po dwóch latach:) szykuj dużo mamony na dobrą jednostkę!:)
Adaś pisze:
standardowy automat z 300D wytrzyma takie obciążenie?

do OM617A jest inny automat niż od zwykłej 300D.
Adaś pisze:
i czy da się z tego coś wycisnąć

oj da! [zlosnik]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Ostatnio zmieniony czw cze 19, 2008 2:52 pm przez bary123ce, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 10, 2007 1:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
miałem na mysli standardowy automat od OM 617A oczywiście. Ile taki silniczek może kosztować?

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 10, 2007 3:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Adaś pisze:
Ile taki silniczek może kosztować?


jest do sprzedania w stanie idealnym za 6000zł w Gnieżnie

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 10, 2007 3:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
drogo ale w ramach budżetu [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz] ale muszę to jeszcze raz przemysleć.

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 12, 2007 11:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Wejdz w google kliknij więcej wejdź w grafike wpisz mercedes w123 turbo poszukaj skaczącej beki i zobaczysz jaki potenciał ma ten silnik. Moj wójek na g klase(anglik) z 1988 z 617 z dokładanym turbo STT i nawet nieźle ciągnie to auto. Tylko że silnik ma przejechane 60000 mil i pali na słabym akumlatorze od malucha) Ja swojego turbo kupiłem za 2000 w aucie skrzynia była uwalona i koleś przerzucił 4 i nie dopasował więc kupilem całe auto. Silnik był tak ulany że nikt o zdrowych zmysłach by go nawet nie...) A po wymianie uszczekek miski od wymiany do wymiany 1,5 litra oleju a ma przejeczane 480000 C5 mojej cioci spaliła od kwietnia 2) Powodzenia w szukaniu jak będziesz chciał to prześle fotki jak to jest u mojego wójka.

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 14, 2007 3:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Adaś pisze:
Co do skrzyni, standardowy automat z 300D wytrzyma takie obciążenie? Bo tylko taka skrzynia wchodzi w grę 8)

Powiedziałbym że obciążenie może być duże - taka skrzynia wraz z silnikiem OM617 była montowana w małych ciężarówkach - nasz autocamping waży 5,7 tony. Silnik ma też spory potencjał - przy minimum tej masie (bo przecież dochodzi bagaż i wyposażenie) i wymiarach 2.20m x 3.30m (opór jak cholera) jak potrzeba to "rżnie" 110 km/h. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl