MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 6:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw gru 14, 2006 9:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Bardzo sie boje zadac pytanie w temacie, bo odpowiedz moze byc bardzo niesatysfakcjonujaca :)
Ale mysle sobie ze lepiej brac byka za rogi poki ten stoi tylem i sie nie patrzy [zlosnikz]

Zanim postawilem samochod do garazu na dlugi odpoczynek to troche poswirowalem :oops: , uklad chlodniczy nie wydolil (mniejsza o to) i jak juz stanalem to spod machy buchaly kleby pary. Kleby pary to tez nie problem bo uklad chlodniczy do bani i lecialo kazda nieszczelnoscia, ale za to wskazanie temperatury ponad 100 stopni, moze blisko 120 - nie pamietam dokladnie ale juz na czerwonym. Pozwolilem samochodowi ostygnac, odpalilem, pojechalem do domu, a ze nic sie nie dzialo, to w sumie moglbym o tym zapomniec, ale:
1. wszedzie gdzie czytam to przestrzegaja aby absolutnie pod grozba kary smierci nie przegrzewac silnikow z aluminiowym blokiem (mowimy o latach osiemdziesiatych, M117 5.0, jeden z pierwszych silnikow)
2. moze sobie wydumalem a moze wyczulem, ze samochod jest jakby ciut wolniejszy; roznica (jesli jest) jest na tyle mala ze podejrzewam siebie o paranoje :)

Konkretnie to chcialbym wiedziec czy gdybym zrobil silnikowi cos zlego tym przegrzaniem to byloby to "oczywiste", bo narazie nie jest.
Silnik bedize rozbierany wiec glowice do planowania i bedzie miodzik, zwlaszcza ze chyba jest lekki przedmuch pod jedna uszczelka (moze tak bylo odkad go mam, a moze wlsanie przegrzanie sie przyczynilo)
O ile glowica to niewielka niedogodnosc, o tyle spotkalem sie z opisem jak ktos ze wzgledu na przegrzanie wymienial cos w bloku (tloki, pierscienie, szklanki??) i oczywiscie blok tez musial splanowac.

To pogiąłem caly silnik czy nie? Wymiana nie wchodzi w gre bo sie numery zgadzaja i po prostu bede musial sprzedac nerke i pluco, ale to musi sie dac odratowac [zlosnik] .

Aha, zadnego gazu tam nie ma i nie bylo a przebieg jakies 250kkm.

Mozecie po mnie jechac, dajcie z siebie wszystko :lol:
dzieki:)

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 15, 2006 9:57 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
poszalales jak ten wlodek BMW ... dobrze ze chociaż nie spaliłęs auta ;)

obejrzyj plyn chlodniczy czy nie ma w nim oleju, obejrzyj olej jak spuscisz czy nie ma w nim wody, glowice i tak masz do planowania, wiec mozliwe ze auto jeszcze pojezdzi .. poprosztu zrobiłes mu w pare minut przebieg 100.000 km ... i tyle .. :x

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl