MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 11:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn gru 11, 2006 12:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
O ile dobrze się wczytałem w opis K-Jetronica to pomocniczym wtryskiwaczem rozruchowym steruje czujnik temperatury silnika. Nie mam niestety jeszcze żadnej fachowej literatury do MB... może ktoś mógłby opisać gdzie on się dokładnie znajduje? A jeszcze lepiej jak się nazywa i jaki ma numerek katalogowy?

Czy może widać go na tym zdjęciu?
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1165837656_silnik.jpg

_________________
el_diablo
c123 - sprzedany
s124 - rozbity


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 4:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
o ile ja sie orientuje to wtrysk rozruchowy pracuje tylko kilka sek. po odpaleniu auta, a potem się wyłącza.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 5:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Oboje macie racje tylko niekompletną:)) ale jakby połączyć was w jedność bylaby dobra interpretacja:)) wtrysk rozruchowy faktycznie zalacza sie tylko w momencie odpalania i sie wylacza po odpaleniu. Czujnik temperatury dziala na niego po prostu tak ze jak silnik jest cieply to nawet przy odpalaniu owy wtryskiwacz nie działa bo nie ma po co.

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 6:08 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Mój 230 CE zapala za każdym razem , lecz po uruchomieniu obroty wachają się w granicach 650 obr/min.
Nie powinien pracować w okolicach 1000-1100 obr/min aż się nagrzeje?
Takie ssanie ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 8:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
chodzi Ci o to ze silnik zapala za kazdym razem?? czy ze wtryskiwacz dziala za kazdym razem?? obroty powinny byc nieco wyzsze

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 9:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
dobrzan pisze:
chodzi Ci o to ze silnik zapala za kazdym razem?? czy ze wtryskiwacz dziala za kazdym razem?? obroty powinny byc nieco wyzsze


Po zapaleniu silnik pracuje na ok. 650 obr/min.(skrzynia automat)
Te obroty są dobre , ale dla nagrzanego silnika.
Zimny ,uruchomiony silnik powinien pracować przez jakis czas na ok. 1000-1100 obr.
Tak jak przy ssaniu przy zasilaniu gaźnikowym. Mój tak nie pracuje.
Jaki element odpowiada za utrzymanie wyższych obrotów na czas zagrzania silnika.
Uffff , mam nadzieję ,że wyraziłem sie jasno.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 11:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
el_diablo pisze:
Czy może widać go na tym zdjęciu?


na zdjeciu widac ładnie regulator termiczny ktory wlasnie odpowiada za wzbogacanie mieszanki podczas nagrzewania sie silnika (oddziaływuje na tłok sterujacy rozdzielacza paliwa, zmniejsza ciśnienie i pozwala tarczy przepływomierza wyzej sie uniesc czyli tym samym umozliwia tłokowi sterującemu na jednoczesne podniesienie się i otwarcie większego przelotu paliwa do wtryskiwaczy a co za tym idzie wzbogacenie mieszanki). Co za tym idzie (znowu), skoro potrzeba bogatszej mieszanki to potrzeba i wiecej paliwa i ....wiecej powietrza,a to jest rozwiazane za pomoca zaworu powietrza dodatkowego - powietrze po prostu omija przepustnice i dostaje sie kolo wtryskiwacza rozruchowego. Bimetalowa blaszka odksztalca sie w miare nagrzewania silnika i zamyka zawór co blokuje dalszy przeplyw powietrza... zawór p.d. musi byc poniewaz samo wzbogacenie mieszanki nie zmienialoby prędkości obrotowej biegu jałowego, a taka mieszanka wręcz mogłaby powodować gaśnięcie silnika

to tak w skrocie:))) <br>Dodano po 6 minutach.:<br>
Waciak pisze:
Jaki element odpowiada za utrzymanie wyższych obrotów na czas zagrzania silnika.


czyli masz 2 elementy:
1. zawor powietrza dodatkowego.
2. regulator termiczny

zapewnia to wiecej paliwa + wiecej powietrza a to = Twoje "ssanie"

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 9:10 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
dobrzan pisze:
1. zawor powietrza dodatkowego.

znajdujący się pod obudową filtra powietrza.

Waciak pisze:
Po zapaleniu silnik pracuje na ok. 650 obr/min.(skrzynia automat)
Te obroty są dobre , ale dla nagrzanego silnika.

Nie tak do końca bo powinien mieć ok. 850 obr/min
Obrazek
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 10:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
dobrzan pisze:
na zdjeciu widac ładnie regulator termiczny


W którym miejscu?

_________________
el_diablo

c123 - sprzedany

s124 - rozbity


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 12:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
el_diablo pisze:
dobrzan pisze:
na zdjeciu widac ładnie regulator termiczny


W którym miejscu?


element do ktorego dochodza 2 zardzewiale przewody paliwowe i przewod elektryczny

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 19, 2006 8:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
Takie głupie pytanie mam: czy odgłos cykania wtryskiwacza rozruchowego jest równoznaczny z podawaniem przez niego paliwa? (przyjmując oczywiście, że paliwo do niego dochodzi)

_________________
el_diablo

c123 - sprzedany

s124 - rozbity


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl