MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 1:31 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Hamulce...
Post: ndz lis 19, 2006 3:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Wczoraj wracalem z imprezy, jade sobie dosc szybko i chcialem przyhamowac przed zakretem. Naciskam pedal hamulca... i szok. Pedal twardy jak cholera i auto nie chce hamowac. Cale szczescie ze drogi byly puste to jakos dojechalem do domu. Po zaparkowaniu pod domem przekrecam kluczyk zeby zgasic auto.... a ono dalej chodzi [zlosnik] i bylo wszystko jasne-padła membrana pompy vacum. Podejrzewalem to od poczatku bo byla juz slaba. W ogoloe to myslalem ze auta nie zgasze bo to automat ale jakos sobie poradzilem. I pytanko do was brzmi: trudno jest samemu wymienic membrane? I ile moze kosztowac zestaw naprawczy?

2 sprawa to taka ze jeszcze jak hamulce dzialaly to dzialo sie cos innego, a mianowicie gdy naciskalem pedał hamulca autem zaczynało trzęść. Mozna bylo wyczuc ze zrodlo trzesienia znajdowalo sie w lewym przednim kole. Jaka moze byc tego przyczyna? Dodam ze gdy jechalem powoli slyszalem ze w kole cos stuka a gdy lekko nacisnalem hamulec to przestawalo.

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł: Re: Hamulce...
Post: ndz lis 19, 2006 3:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam !!

Rybaczenkow pisze:
jade sobie dosc szybko i chcialem przyhamowac przed zakretem. Naciskam pedal hamulca... i szok. Pedal twardy jak cholera i auto nie chce hamowac. Cale szczescie ze drogi byly puste to jakos dojechalem do domu.


Całe szczęście, że nikomu nic się nie stało.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 19, 2006 4:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 23, 2005 9:01 pm
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
Rybaczenkow pisze:
W ogoloe to myslalem ze auta nie zgasze bo to automat


Nie trzeba szarpać sprzęgłem, aby zgasić silnik z zepsutą membraną - tyczy się to przynajmniej diesla. Przy silniku (u mnie po lewej jego stronie, a na zdjęciu po prawej) koło ręcznej pompki paliwa jest blaszana dźwigienka z napisem STOP

Obrazek

Wystarczy ją przycisnąć do dołu i silnik gaśnie.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=s4rs9vYK9NI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 19, 2006 4:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Na mój gust, to sama membrana sprawy nie załatwi. U mnie bez wspomagania (hol na zgaszonym silniku) hamulce działają tak samo sprawnie... Co do trzęsienia przy hamowaniu, ja bym przyjrzał się czy nie masz krzywej tarczy i luzów w zawieszeniu, a co do nieskuteczności hamulców, to warto się przyjrzeć czy aby czasem nie stoją cylinderki na innych kołach... U mnie z tyłu prawie w ogóle się nie ruszały -stan z przed remontu :)

Co do gaszenia -jeśli pneumatyka gasi to jest wajcha przy pompie wtryskowej do gaszenia (jak to Fantom napisał ), a jeśli są kłopoty zawsze można zasłonić dolot powietrza do filtra ręką :)

powodzenia.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 19, 2006 4:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Janfocus pisze:
Co do gaszenia -jeśli pneumatyka gasi to jest wajcha przy pompie wtryskowej do gaszenia .


u mnie wlasnie nie ma takiej wajchy...

A co do hamulców to zaczne od wymiany membrany w pompie i zobaczymy czy cos da.

_________________
W126 300D '76-ex.

W124 300D '89-ex.

W124 300D`86


Na górę
 Tytuł: Re: Hamulce...
Post: ndz lis 19, 2006 5:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 10, 2006 11:40 pm
Posty: 295
Lokalizacja: Ware, UK
Rybaczenkow pisze:
2 sprawa to taka ze jeszcze jak hamulce dzialaly to dzialo sie cos innego, a mianowicie gdy naciskalem pedał hamulca autem zaczynało trzęść. Mozna bylo wyczuc ze zrodlo trzesienia znajdowalo sie w lewym przednim kole. Jaka moze byc tego przyczyna? Dodam ze gdy jechalem powoli slyszalem ze w kole cos stuka a gdy lekko nacisnalem hamulec to przestawalo.
Miałem podobny objaw. Tak wyglądały tarcze w moim przed wymianąObrazek

_________________
1985 W123 230E "Perełka" Babcia Emerytka
1983 W123 300D "Umklajder"

Płyń stary płyń niech wiatry Ci sprzyjają...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 20, 2006 9:39 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Rybaczenkow pisze:
gdy jechalem powoli slyszalem ze w kole cos stuka a gdy lekko nacisnalem hamulec to przestawalo.

Prawdopodobni luźny klocek hamulcowy obijał się o klockotrzymacz [szalone] jak naciskałeś hamulec likwidowałeś luz i nastawała cisza
Rybaczenkow pisze:
Mozna bylo wyczuc ze zrodlo trzesienia znajdowalo sie w lewym przednim kole

sprawdź wahacze szczególnie górny(kość)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Post: wt lis 21, 2006 2:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Wlasnie kupilem zestaw naprawczy pompy podcisnienia. Sklada sie on z dwoch zaworkow,membrany i kilku srubek(podkladek). Oprocz tego jest jeszcze malutka tubka wypelniona ciemno-niebieska subtsancja. Wie ktos co to jest i do czego ma sluzyc? Sprzedawca w sklepie rowniez nie wiedzial.

_________________
W126 300D '76-ex.

W124 300D '89-ex.

W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 21, 2006 10:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
wymienilem wlasnie membrane i zaworki. zero efektu [szalone]
co moze byc jeszcze zepsute ze pompa vacum nie dziala??

_________________
W126 300D '76-ex.

W124 300D '89-ex.

W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 22, 2006 8:00 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Rybaczenkow pisze:
wymienilem wlasnie membrane i zaworki. zero efektu
co moze byc jeszcze zepsute ze pompa vacum nie dziala??

bo nie jest powiedziane, że to vacum pompa może klękło serwo [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 22, 2006 6:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
stawiam na pompe bo silnik nie chce zgasnac a jak odlacze przewod i poslinie nie widac nic zeby pompa cos ssala...

_________________
W126 300D '76-ex.

W124 300D '89-ex.

W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 23, 2006 9:03 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
zdemontuj pompę i zobacz czy krzywki na wyprzedzaczu odśrodkowym są ok może tam leży przyczyna, że dźwignia nie przekazuje napędu na membrane lub sprężyna powrotna [szalone] (kurcze nie mam tego przed oczami [szalone] ) ale wynika z opisu że nie ma napędu lub źle złożona [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł: Odnośnie pompy
Post: pt lis 24, 2006 5:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 5:04 pm
Posty: 78
Lokalizacja: Ełk
Witam mam podobny problem w mojej MB 123 pedał hamulca przy nacisnieciu jest twardy i podobnie nie mogę zgasić silnika.
Z tego co mi mechanicy mówil (hehe jak ją zobaczyli to cała zgraja przyleciała ogladać) to siadła pompa podcisnienia tak twierdza jedni a drudzy ze membrana?
Mam pytanko :) jakie sa koszty zakupu tego zestawu naprawczego jaki zakupiłeś.
Hehe czekam kiedy zacznie sie sypac moje autko jestem jego posiadaczem od tygodnia i chyba wpakowałem sie w niezłą minę!
Pozdrawiam i prosze o odpowiedź


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 24, 2006 6:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
zaplacilem 50zl za membrane + 2 zaworki. w moim przypadku wymiana nic nie dala, bo prawdopodobnie padl mi naped membrany.ale kupilem juz nowa pompe w poniedzialek powinna dojsc, jak zamontuje dam znac co i jak.

_________________
W126 300D '76-ex.

W124 300D '89-ex.

W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 24, 2006 6:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Poszły zapewne łożyska na vacu. Miałem to samo pękięte łożyska i pompa nie daje ciśnienia. A własnie przy okazji pęknięcja membranki olej dostaje sie do serwa, a słyszałem ze jeśli dostanie sie olej to serwo można wywalić. I jest to racja! Ja podczas naprawy vacu musiałem zmienić serwo. Oleju w nim było od cholery. Objawy te które mówisz

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl