MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 4:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw paź 12, 2006 9:36 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
georem pisze:
Kubitus pisze:
tylko luźny pasek na napędzający wspomaganie. Proponuję zacząć sprawdzanie od tej strony. [oczko]


Na 99%


Jeden % to stary wąż od pompy do przekładni.
Mi podczas skrętu wąż puchł,albo go zasysało i olej nie płynął tak jak powinien.
Ale to 1%,także mozesz być pewien paska,chociaż wąż niezaszkodzi obejżeć.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 1:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
jeżeli chodzi i wpomaganie to oczywiście że pasek ... ale po co sprawdzić ? lepiej już się martwić że pompa siadła albo coś w tym stylu ... lekarstwo? wymienić wszystkie paski
OGRZEWANIE
niech mi powiedzą używtkownicy 116 jak maja być ustawione suwaki żeby powietrze było ciepłe a jak żeby było zimne i jak to jest z tymi suwakami po lewej i po prawej stronie ... do czego i jak?
Kakoś dziwnie mi się wydaje że cały czas leci ciepłe powietrze, tyle że raz ciepłe, a po przestawieniu bardzo ciepłe.
(jako że idzie zima zła huhuha nie martwi mnie to zbytnio, ale jednak. A jak jest to że ma być zimne i ciepłe to nich działa jak należy)

może jakiś opisik na tej fotce ;)
Obrazek
tyle że ja nie mam klimy ale nie o pokrętła chodzi -- o suwaki

aaa oczywiście znalazłem coś tam w sieci ale język DE jakoś nie jest moją najmocniejszą stroną

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 6:56 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
hmmm, co prawda moje byłe W116 (jak wczoraj sie dowiedzialem sprzedawane na częsci :-( ) miało klime/panel po klime :) ,to byly tam guziczki. ale skoro u ciebie leci raz cieple a raz bardzo cieple, to może to być po prostu nie sprawny zawór od ogrzewania.

W beczce jest na sciance grodziowej w komorze silnika,a w W116 nie mam pojęcia :(.

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 9:11 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Obrazek

Obrazek

Generalnie jak dajesz do góry jest ciepło jak do dołu zimno :D

To z czerwonym znaczkime to sterowanie ciepłem a to z białą strzałką struje klapami czyli natężeniem powietrza, pokretło steruje do strzałki wychyleniem głównej klapu w wentylatorrze a potem prędkością wentylatora.

lewy komplet - lewa strona prawy prawa.

Tak mi sie wydaje - mam całą nagrzewnice w piwnicy moge to sprawdzić dokładnie.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 10:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 11, 2004 2:17 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
MacKuz pisze:

Generalnie jak dajesz do góry jest ciepło jak do dołu zimno :D

To z czerwonym znaczkime to sterowanie ciepłem a to z białą strzałką struje klapami czyli natężeniem powietrza, pokretło steruje do strzałki wychyleniem głównej klapu w wentylatorrze a potem prędkością wentylatora.

lewy komplet - lewa strona prawy prawa.

Tak mi sie wydaje - mam całą nagrzewnice w piwnicy moge to sprawdzić dokładnie.



A nie jest tak że z lewej służy do sterowaniem siły nadmuchu na szybę (strzałka w górę) a z prawej na 'nogi' (strzałka w dół).
Może ktoś przetłumaczy pozycję 2 i 3 bo ja nie szprecham?


Obrazek

_________________
W116 + M110 + gaznik :) + LPG
czyli zagazowane 280S '77


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 11:37 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
jelen pisze:
A nie jest tak że z lewej służy do sterowaniem siły nadmuchu na szybę (strzałka w górę) a z prawej na 'nogi' (strzałka w dół).


Dokładnie tak jest.

lewa strona, Hebel w górze, powietrze leci na szybę, Hebel na dole, powietrze nie leci (obieg na szybę zamknięty)

prawa strona, hebel w górze - powietrze na nogi leci, hebel w dole - nie leci [oczko]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 12:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 11, 2004 2:17 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
WeebShut pisze:
prawa strona, hebel w górze - powietrze na nogi leci, hebel w dole - nie leci [oczko]


z prawym heblem jest chyba odwotnie czyli:
- hebel w górze - powietrze nie leci
- hebel na dole - powietrze leci na nogi

a że jest odwrotnie kapnąłem się dopiero jak w lato miałem wszystkie heble na dół a mimo to mi nogi grzało (no chyba że mam jakąć usterkę) :(
Zobaczcie w opisie: lewa strona auf/zu a prawa odwrotnie zu/auf przy takich samych pozycjach hebli góra/dół

pzdr

_________________
W116 + M110 + gaznik :) + LPG

czyli zagazowane 280S '77


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 12:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
tak tak, przepraszam, tak miałem napisac i z rozpędu powieliłem poprzednia linię:

auf - hebel unten, czyli hebel na dole to obwód otwarty
zu - hebel oben, czyli hebel na górze obieg zamknięty

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 1:11 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
No i wszystko jasne :)

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 14, 2006 2:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witaj, ja mialem w swoim to samo. Na 100% Twoja 116 boli to samo co bolalo moja. Nie wiem czy kiedys rozbierales ten panel w ktorym sa zamontowane te suwaki? Generalnie w 116 cale sterowanie nagrzewnica odbywa sie pneumatycznie, a nie tak jak np w 123 za pomoca linek. Jesli rozbierzesz ten panel i wyciagniesz suwaki to zobaczysz, ze dochodza do nich wezyki powietrzne. Cieple powietrze leci dlatego, poniewaz ww suwaki nie sa szczelne, nie trzymaja cisnienia w ukladzie, a co za tym idzie nie domykaja zaworu na scianie grodziowej.
Aby sprawdzic czy suwaki sa faktycznie zepsute proponuje najpierw sprawdzic zawor na scianie grodziowej. Ten zawor to takie rozowe jajko z podlaczonym przewodem pneumatycznym. Musisz odlaczyc podlaczony wezyk a do tego jajka doprowadzic podcisnienie prosto z kolektora ssacego. Jesli jajko po takim zabiegu zamknie sie calkowicie, wtedy sprawdz czy do kabiny dalej leci cieple powietrze. Jesli przestanie leciec cieple powietrze wowczas wszystko bedzie wskazywalo na suwaki.
Ja przerabialem zakup nowych i wiem, ze nie jest to tania impreza, kosztowaly ok 500zl/szt. Ale za to teraz wszystko funkcjonuje poprawnie i jak chce to grzeje a jak nie chce to zimne leci.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 8:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
FELGI
przymierzam się do kupna felg na zime ... nie wiem jakich szukać
słyszałem że najlepsze będą 15" opony 195
rozstaw śrub 5x112
jakie ET? to samo co w w123? 35 nie wiem czy dobrze pamiętam

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 9:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Proponuje jednak felgi 14'', poniewaz wtedy bedziesz mogl zalozyc oryginalne dekle na kola. Jesli chodzi o stalowe 15 to musisz poszukac takich od "c klasy" bo inne nie pasuja. Jesli kupisz od 124 to beda ocieraly o zacisk i drazek kierowniczy.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 9:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
przeszła pora na mini "remont" okazało się że prawie wszystkiego [zlosnik]
w związku z tym mam kilka pytań (jak zawsze)

aaa po pierwsze primo odkręcałem śrube od mocowania wycieraczek tą dużą 19 i ułamała się cholera obudowa ... gwint został w nakrętce ... Jak ktoś ma najlepiej samą obudowe w przystępnej cenie to biere odrazu ...
Obrazek

pod maską miałem niezły bałagan, z kablami - śrubami - spinkami etc.
kilka kabelków jest niepodłączonych i nie wiem co z nimi ...
po pierwsze jakaś "kostka"
u mnie jest luzem
Obrazek
a kabel od tej kostki idzie do puszki (chyba z przekaźnikami) tej
Obrazek

teraz sprawa skrzynki na bezpieczniki, podobno tam jest źródło przecieków , jak ją wyjąć (odkręcić)
Obrazek

i ostatnia sprawa na teraz jest jeszcze luzem wyłącznik, widnieje na nim logo MB ale nie wiem czy to jest od tego modelu i do czego ewentualnie służy
Obrazek
jeżeli macie jakieś informacje na ten temat to byłbym wdzięczny
pozdrawiam

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 9:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
do zacisku hamulcowego idzie przewód hamulcowy oczywiście i kabel do czego ten kabel służy po co w zacisku kabel? (dokładnie dwa w koszulce)
czyżbym miał czyjnik zużycia klocków?? [zlosnikz]

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 10:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 9:26 pm
Posty: 94
Lokalizacja: Gołaczewy
Skrzynka z bezpiecz. całkowicie nie wyjdzie, chyba że odkręcisz wszystkie kable na lewej stronie komory silnika. Bez tego można ją tylko przesunąć w pewnym zakresie. Aby to zrobić należy odkręcić śrubki na zewnętrznej ściance skrzynki od strony serwa, następnie wyjąć (przesunąć) uchwyt na którym jest przekaznik pompy. Dalej należy odkręcić śrubkę mocującą listwę bezpieczników, wyciągnąć ją do góry i do przodu na tyle żeby ją rozdzielić na boki (składa się z dwóch części). Teraz należy odkręcić nakrętki od wewnątrz samochodu 4 szt. na rogach ramki trzymającej skrzynkę. Następnie wyciągając skrzynkę do przodu wkładać po kolei elementy listwy z bezpiecz. i uchwyt z przekaznikiem w stronę wnętrza samoch.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl