MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 8:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 03, 2006 9:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 7:19 pm
Posty: 98
Numer GG: 6336413
Lokalizacja: głubczyce
chciałbym się dowiedzieć czy silnik 230 w wersji w gaźniku jest przystosowany do jazdy na benzynie bezołowiowej, bo wiem że niektóre stare silniki 200 jeżdżą na ołowiowej.
w związku z tym ze nadal poszukuje dla siebie w123 i mam na oku jedną z 1978 z 230 benzyną to czy ona ma gażnik czy wtrysk??
i czy ktoś by mi mógł napisać jak sprawa wygląda z dostępnością części do benzyn 230 i wogóle bo wszędzie gdzie nie popatrze to same diesle (nie żebym miał coś do diesli ale tak jakby więcej sie o nich mówi w w123)

z góry dzieki za wszystkie informacje!!!!!

(tylko prosze mnie nie odsylac do szukania)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 10:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Wiekszosc powojennych MB moze jezdzic bez wiekszych problemow na benzynie bezolowiowej. Pamietam, ze jakies 7 lat temu ten temat byl bardzo dokladnie 'walkowany' na jednej z amerykanskich list dyskusyjnych MB.

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 11:13 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Z kolei na tym forum był chyba kiedyś podany moment, od którego wprowadzono w MB "utwardzane gniazda zaworowe" (słowa kluczowe).

230 z 1978 r. to gaźnik (http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html), o ile nie było kombinacji. Rozkoduj VIN i tabliczkę.

Najprościej dolewać dodatek do benzyn bezołowiowych i już - nie będzie ani większych, ani mniejszych problemów.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Post: czw sie 03, 2006 12:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
fredu pisze:
i czy ktoś by mi mógł napisać jak sprawa wygląda z dostępnością części do benzyn 230 i wogóle...


WSZYSTKO możesz kupić nowe i bez problemu, oryginalne lub różne zamienniki
a jak chcesz używane, to też dasz radę (szroty, ogłoszenia itp)

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 12:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 7:19 pm
Posty: 98
Numer GG: 6336413
Lokalizacja: głubczyce
to spoko wielkie dzieki ten ktory mnie interesuje ma tez instalację gazową to chyba przy gaźniku bezproblemowo działa ???

a co do części to czy wie ktoś może czy w woj. opolskim można się zaopatrzyć w części do w123 albo ktoś może polecić jakiś sprawdzony warsztat który zajmuje się regeneracją starych części do w123 albo wogóle do MB

(sorry że tak pytam może dla kogoś to banały ale ja zbieram informacje na temat w123 i chce jak najwiecej sie o nim dowiedziec bo chce kupić sobie wreszcie mojego wymarzonego W123) [zlosnikz]

_________________
- w210 E290 TURBODIESEL, ASB 96r.
- w124 300D TURBO 4MATIC, ASB 92r. ex
- w123 200 Pb/LPG, ASB 81r. ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 12:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 02, 2005 1:52 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Szczecin
Jesli chodzi o gaz, kolego, to silnik o którym mowa sprawuje się całkiem dobrze - jednak taka eksploatacja powoduje wypalanie zaworów i/lub gniazd zaworowych. Z tym trzeba się liczyć. Z tego co wiem, to silniki oferowane przez MB w Europie mają utwardzane gniazda od 1980 roku, więc silnik M115 się na to nie załapał. Sprawdź stan gaźnika - jak działa na benzynce (koszt zestawu naprawczego to kilkadziesiąt PLN) i na gazie, czy na zimnym silniku działa ssanie, po uprzednim wciśnięciu pedału gazu. Części do silnika w zasadzie dostępne bez problemu, może oprócz kabli WN do tego modelu. Ale widziałem takie na ebay'u niemieckim.

_________________
W126 300SE '86
Ex: W123 230C '80


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 03, 2006 10:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 7:19 pm
Posty: 98
Numer GG: 6336413
Lokalizacja: głubczyce
ok zwróce na o uwage <br>Dodano po 2 minutach.:<br> a co jezeli chodzi o 230 z 1982r to chyba juz na wtrysku i jak on sie sprawuje na gazie?? bo mam tez taką opcje

_________________
- w210 E290 TURBODIESEL, ASB 96r.
- w124 300D TURBO 4MATIC, ASB 92r. ex
- w123 200 Pb/LPG, ASB 81r. ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 04, 2006 12:02 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Wszystkie silniki benzynowe montowane w W123 są przystosowane do benzyny bezołowiowej. Taką informację uzyskałem w ASO, gdy zwróciłem się do nich z podobnym pytaniem, zaraz po zakupie swojej Mercedes.

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 04, 2006 9:07 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Fredu, jednak poszukaj sobie trochę. LPG + K-Jet/K-Jetronic, LPG + M102 itd.

W skrócie - zdania są różne, a moim zdaniem... :D

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 04, 2006 9:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 7:19 pm
Posty: 98
Numer GG: 6336413
Lokalizacja: głubczyce
ok [zlosnikz]

_________________
- w210 E290 TURBODIESEL, ASB 96r.
- w124 300D TURBO 4MATIC, ASB 92r. ex
- w123 200 Pb/LPG, ASB 81r. ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 04, 2006 1:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
Patro pisze:
Wszystkie silniki benzynowe montowane w W123 są przystosowane do benzyny bezołowiowej. Taką informację uzyskałem w ASO, gdy zwróciłem się do nich z podobnym pytaniem, zaraz po zakupie swojej Mercedes.


Hmmmmm czyli łącznie z M110 ??? To by była dobra informacja :)

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 05, 2006 12:35 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Noon pisze:
Hmmmmm czyli łącznie z M110 ??? To by była dobra informacja


Wszystkie - tak stwierdziło ASO, więc M110 (domyślam że chodzi Tobie o wersję gaźnikową) zapewne też.

Po zakupie miałem podobny dylemat, a na żadnym forum nie znalazłem jednoznacznych informacji. Postanowiłem więc zapytać "u źródła".

_________________
C123 230C '77 - Puchata

W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 05, 2006 12:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
Patro pisze:

Wszystkie - tak stwierdziło ASO, więc M110 (domyślam że chodzi Tobie o wersję gaźnikową) zapewne też.

Po zakupie miałem podobny dylemat, a na żadnym forum nie znalazłem jednoznacznych informacji. Postanowiłem więc zapytać "u źródła".


Akurat chodzi mi o wersję na K-Jecie ale to chyba nie ma znaczenia bo w danych o W123 okres produkcji jest podany od 76 r. (na K-J) , a moje W107 jest z 77 r. więc i napewno ten sam silnik co w W123.

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 05, 2006 7:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Przemo-MEL pisze:
jednak taka eksploatacja powoduje wypalanie zaworów i/lub gniazd zaworowych.

prawidlowo ustawiona instalacja gazowa nic nie wypala, ostatnio zmienialem uszczelke pod glowica - zawory stan super

Przemo-MEL pisze:
Z tego co wiem, to silniki oferowane przez MB w Europie mają utwardzane gniazda od 1980 roku, więc silnik M115 się na to nie załapał.

czesc silnikow M115 miala utwardzone gniazda zaworow ssacych,
byly to modele o numerze vin zaczynajacym sie od 123 023 i koncowce 083 266

Przemo-MEL pisze:
Części do silnika w zasadzie dostępne bez problemu, może oprócz kabli WN do tego modelu.

kable sa dostepne bez wiekszych trudnosci

poza tym M115 na gazie chodzi idealnie, oczywiscie instalacja musi byc prawidlowo "skonfigurowana"

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 2:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 18, 2006 2:12 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Warszawa
U mnie na klapce wlewu jest napisane lać 98kę ONLY. Co też czynię bez wyjątków a na żaden gaz w życiu nie przerobię ! Takiej krzywdy nie zrobię mojej "Myszce" [oczko]

_________________
------ W123 QP "Smoczyca" ------
---- Ex W124 QP "Nietoperz" -----
--------- W140 "Helga" -----------


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl