MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 12:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw cze 08, 2006 3:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Jak w temacie, potrzebuje wymienic silnik w mojej beczce i konkretnie bym chcial silnikz 240D ale juz te mocniejsza wersje 72KM ;)

Mam juz auto upatrzone, jednak nie wiem po czym poznac wersje 72KM.

Ja bym sadzil ze po suchym filtrze, ale czy napewno wszystkie 72KM mialy suchy, czy tez moze te slabsze tez miewaly juz suchy??

Sadze ze po numerach silnika, czy dalibyscie rady stwierdzic jakie numery mialy wersje 72KM??

dzieki i pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 08, 2006 4:05 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Wyszukiwarka nie gryzie:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... hlight=moc


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 08, 2006 4:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Cytuj:
wojz napisał:
VALENTINE123, a czy da się stwierdzić wg numeru (silnika, VIN?) jaki jest rodzaj motoru (ile KM )?


Tak,dla 240-tki tak to wygląda:

Diesel engine 48KW(65PS)
-do końcówki numeru silnika 063573 (dla manuala )
-do końcówki numeru silnika 021689 (dla automata)
53KW (72PS)
-od końcówki numeru silnika 063574 (dla manuala)
-od końcówki numeru silnika 021690 (dla automata)


Dzieki :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 08, 2006 4:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
pod warunkiem że nie były przebijane [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 08, 2006 5:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No ja mam nadzieje, najwyzej bede żył złudzeniami [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 08, 2006 7:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Wojtyla pisze:
pod warunkiem że nie były przebijane

Jak silnik wyjęty, to powinno się to dać wystarczająco dokładnie obejrzeć. O ile się coś nie zmieniało, to wg mni oryginalne cyfry są rysowane bardzo równiutką i cienką kreską, to widać nawet jak pole jest zardzewiałe. Pole jest równe, nie wgłębione. Cyfry są jak do którejś z czcionek szeryfowych - Century Schoolbook? albo może Times (szybki skan po czcionkach w Wordzie [zlosnik] )
Taki jestem teoretyk! :lol: a sam mam jakieś podejrzane...

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 08, 2006 7:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Auto jest całe, jak dobrze pojdzie to niedlugo bedzie u mnie i rozpocznie sie operacja transplantacji, jednak najpierw musze troche goscia przesluchac, a potem na zywo osluchac uklady trawiace ropke [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 08, 2006 8:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Możliwe, że wzmocnione wersje silnika różniły się od tych słabszych wałkiem rozrządu i dźwigienkami. Pan Erzold opisywał te różnice w swojej książce z serii "Sam naprawiam...". Tutaj znajduje się opis tej modyfikacji ( http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr008.html ).

Kiedyś przeczytałem na jednym forum opinię, że te wzmocnione wałki rozrządu i dźwigienki, były stosowane w silnikach mocniej wyżyłowanych (60KM - 200D, 72KM - 240D, 88KM - 300D). Niestety nie miałem okazji sam tego sprawdzić. Gdybym się mylił, prosiłbym o skorygowanie mojej wypowiedzi.

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 08, 2006 10:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
a ja wyczytałem w książce "sam naprawiam" (czy jakoś tak) i tam pisało, że większa moc wzieła się od zmiany pompy paliwowej i czegoś jeszcze. możliwe, że też tego co wymieniłeś. pozdro

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 08, 2006 10:55 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Mocniejsze diele to inna pompa wtryskowa, inny walek rozrzadu i zawory oraz inne swieczki zarowe. Pompe i swiece od razu widac ;)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 08, 2006 11:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
laudan pisze:
Mocniejsze diele to inna pompa wtryskowa, inny walek rozrzadu i zawory oraz inne swieczki zarowe. Pompe i swiece od razu widac


Tak się zastanawiam, czy nie dałoby się zidentyfikować wałka rozrządu (a przynajmniej krzywek), zaglądając przez wlew oleju do wnętrza silnika?

_________________
C123 230C '77 - Puchata

W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 09, 2006 1:43 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Hehe, a po co?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 09, 2006 8:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 01, 2006 5:27 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Marki
laudan pisze:
Mocniejsze diele to inna pompa wtryskowa, inny walek rozrzadu i zawory oraz inne swieczki zarowe. Pompe i swiece od razu widac ;)

No nie tak odrazu ;P bo umnie sa swieczki starego typu i pompa wtryskowa podobna jak w 300D tyle ze na 4 wtryskach a nie 5 ;) Ja mam 240D z 1979 roku i jest to wersja mocniejsza.Poznac ja mozna po pojemnosci mniejszej ponizej 2400cm^3 i mysle ze po filtrze powietrza papierowym. Wedlug mnie najprosciej to zobaczyc jaka jest pojemnosc wpisana w dowod rejestracyjny. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 09, 2006 10:30 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
merolek pisze:
Poznac ja mozna po pojemnosci mniejszej ponizej 2400cm^3 i mysle ze po filtrze powietrza papierowym. Wedlug mnie najprosciej to zobaczyc jaka jest pojemnosc wpisana w dowod rejestracyjny

Wpisaną pojemnością akurat nie radzę się sugerować [zlosnik], bo dawniej różne rzeczy wpisywali. W moim na ten przykład stoi 2350 [hehe] .
Nawet w różnych katalogach są błędy i obie wersje mają po 2404 albo 2399.

merolek pisze:
bo umnie sa swieczki starego typu i pompa wtryskowa podobna jak w 300D tyle ze na 4 wtryskach a nie 5 Ja mam 240D z 1979 roku i jest to wersja mocniejsza.

Ja chyba też mam starszy typ świec, jednak pewny nie jestem, bo się nie znam [szalone], ale mam zdjęcie*. Za to wiem, że mam starszą vacum pompę.

Panowie, VALENTINE123 podał nam sposób na odróżnienie wersji mocniejszych i słabszych nie po to, żeby sobie ścierać klawisze :D. Wystarczy odczytać numer i wszystko jasne.



*Proszę się nie śmiać z wężyka powrotnego :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 09, 2006 11:17 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
wojz pisze:
Ja chyba też mam starszy typ świec, jednak pewny nie jestem, bo się nie znam


Niewiele widać, ale raczej są starszego typu- spiralkowe, z szerokim gwintem. Później były stosowane te szybkogrzejne, z wąskim gwintem (był "palec" zamiast spiralki [zlosnik] )
Ja mam jeszcze inaczej, bo u mnie są szybkogrzejne, ale z szerokim gwintem :roll: Z tym, że to wszystko(tzn. silnik) było jakoś partyzancko przełożone i nie mam pojęcia, czy tak oryginalnie miało być :lol:

wojz pisze:
*Proszę się nie śmiać z wężyka powrotnego


:lol:

_________________
126.034


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl