MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 12:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw kwie 27, 2006 4:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Witam

Mam pytanie, co to za element oznaczony na rysunku numerem 773?
Obrazek

Jest on umieszczony na kolektorze wydechowym.

W zasadzie nie pytalbym bym o to, gdyby nie fakt, ze od tego elementu poprowadzony jest przewod podcisnieniowy do czujnika zamontowanego na glowicy, a od czujnika idzie jeszcze jeden taki przewod w strone kolektora ssacego, ale pod pucha z filtrem powietrza zwisa sobie swobodnie (nie jest nigdzie podlaczony). Gdzie go podlaczyc?

p.s. czy na recyrkulacje spalin nie powinno byc przypadkiem kodu na tabliczce?

Pozdrawiam

Dodano po 57 minutach.:

Dobra, pytanie bylo glupie, na tym rysunku jest narysowany ten przewod podcisnieniowy (863 albo 853). Pozostaje pytanie coz to takiego?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 27, 2006 8:30 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
wywal to

ja tak zrobiłem w szwedce i zaczeła chodzić jak złoto nawet dała sie ragulować..

Wyrywasz wszytsko co jest na tym rysunko zaslepiasz 818, 849 zostawiasz w głowicy 861 zaslepiasz 819 i po zawodach.

Zobaczysz auto zupełnie inaczej zacznie sie zachowywać i łątwiej będzie je regulować i diagnozować.

Ja nawet mam zamiar wywalić jeden z kolektorów wylotowych aby pozbyć sie tego grzyba wystającego z jednego z nich.

Ty masz tylko EGR ja miałem jeszcze instalacje dopalania spalin czyli popme powietrza która wtłaczała powietrze do kolektora wylotowego w celu dopalenia resztek spalin.

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 27, 2006 10:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
MacKuz pisze:
wywal to

ja tak zrobiłem w szwedce i zaczeła chodzić jak złoto nawet dała sie ragulować..


MacKuz pisze:
Zobaczysz auto zupełnie inaczej zacznie sie zachowywać i łątwiej będzie je regulować i diagnozować


Mozesz troszke rozwinac temat? [oczko]

MacKuz pisze:
Ja nawet mam zamiar wywalić jeden z kolektorów wylotowych aby pozbyć sie tego grzyba wystającego z jednego z nich


tzn wywalic zupelnie, czy poszukac innego (bez tego)?


MacKuz pisze:
Ty masz tylko EGR

Hmmm, co to EGR?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 27, 2006 11:07 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
EGR = Exhaust Gas Recirculation czyli po naszemu recylkulacja spalin. Rzeczywiście pewnie jest Ci to niepotrzebne, można założyć, że i tak Twój zawór EGR (nr 773 na obrazku) nie działa i ten cały schemat nie ma sensu.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 28, 2006 10:07 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Ok, ok Panowie w zasadzie to wszystko jest dla mnie jasne. Pytam po co mercedes to zamontowal i jaki ma to wplyw na inne systemy w aucie. Mozna to sobie ot tak po prostu wywalic? Nie wszystkie auta to maja? Po wywaleniu silnik pracuje glosniej/ciszej? Pali wiecej/mniej? O jakich klopotach z diag i regulacja piszesz Macku?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 28, 2006 2:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
michau pisze:
Pytam po co mercedes to zamontowal i jaki ma to wplyw na inne systemy w aucie.

Względy ekologiczne. Cześć spalin z kolektora wylotowego jest kierowana do kolektora ssącego i powoduje ich powtórne spalenie/dopalenie czyli niższe CO i pewnie coś jeszcze.

michau pisze:
Mozna to sobie ot tak po prostu wywalic?

Według mnie tak, co najwyżej będzie trzeba podregulować CO

michau pisze:
Nie wszystkie auta to maja?

Moje M110 nie ma [zlosnik] i nigdy nie miało :lol:

michau pisze:
Pali wiecej/mniej?

Raczej mniej bo do kolektora ssącego nie wtłaczasz obcych gazów i w dodatku gorących które powodują że mieszanka nie jest tak prawidłowa jak być powinna (stosunek ilości powietrza do paliwa). Gorące powietrze ma mniej tlenu w swojej objętości bo jest rzadsze. Podobnie jest z odmą dlatego odpiąłem [zlosnik]

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 28, 2006 4:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Zajrzalem tam i okazalo sie, ze przewo podcisnieniowy wisi w powietrzu, bo 849 jest juz zaslepione - ktos widocznie zrobil to wczesniej. Reszta wyglada dokladnie jak na rysunku. Czy trzeba zaslepic tez pozostale elementy, o ktorych pisal MacKuz?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 28, 2006 6:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
michau pisze:
Czy trzeba zaslepic tez pozostale elementy, o ktorych pisal MacKuz?


Zaślep 819 bo też jest bezpośrednio związany z kolektrorem ssącymi będzie wszystko ok.

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 28, 2006 8:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Noon pisze:
Zaślep 819 bo też jest bezpośrednio związany z kolektrorem ssącymi będzie wszystko ok.


Dostep taki sobie, wiec bedzie troche pracy, tylko czy potrzebnej? Jesli 849 jest zaslepione, to zawor 773 jest ciagle zamkniety czy otwarty?

Dobrze, ze zaczyna sie dlugi weekend [zlosnik]

Pozdrawiam

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 28, 2006 8:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
A 849 jest przed czy za przepustnicą ? Bo na rysunku słabo widać.

Wydawało by się, że jeśli przed przepustnicą to zawór powinien być cały czas zamknięty ale głowy uciąć sobie nie dam :)

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl