MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 3:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 6:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
moze i dobre a tobie radze troszke poczytac o probie olejowej podczas sprawdzania cisnienia sprezania, i nie denerwuj sie tak mocno teraz choroby serca to pierwsza przyczyna zgonow w Polsce

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 08, 2006 3:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Miałem sę nie wtrącać ale...
pomiar ciśnienia sprężania cylindrów powinien być przeprowadzony na zimnym silniku!!! Szczególnie w silnikach z zapłonem samoczynnym brak kompresji = brak odpalenia. co do uszczelniania silnika rozgrzanego to owszem jest technika sprawdzania na olej ale po to by stwierdzić czy "poleciał" dól czy góra silnika. Jeżeli z olejem nie poprawi się kompresja na zegarze pomiarowym to poleciała góra (głowica) jeżeli skoczy znacznie (dół). Ciepły silnik będzie miał większą kompę gdyż zmniejsza się luz na zamkach (pierścienie tłokowe). W benzynce przy braku kompry silnik chodzi z przyzwyczajenia w prawo ale za to ma większe zużycie paliwa i słabszą moc co musi nadrabiać obrotami w ropce gdy silnik ma już "dosyć" zaczyna się szybciej zbierać ale z odpalaniem przy niższych temperaturach - tragedia lub dobry sznurek do zaciągania.
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 08, 2006 3:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Ja też dorzucę swoje 2 grosze.Jeśli nie wierzycie Etzoldowi,to podaję za HAYNES TECHBOOK Diesel Engine Repair Manual"The methods for testing the comression will vary among the different sizes and models of diesel engines.On GM diesel engines,make sure the engine is fullywarmed up.On Ford diesel engines,some will have to be warmed up while other engines will be tested cool."Tak więc może być różnie.A w mercedesach?Bardzo proszę niech ktoś mi poda tabelę,bądż wykres ciśnienia w funkcji temperatury otoczenia w zakresie powiedzmy od -20 do+30 C to mu pomierzę w każdych warunkach.Teraz mierzę na rozgrzanym i wiem,że technicznie sprawny silnik powinien mieć 2,2 MPa(616,617)i 2,8MPa(601,602),jak ma poniżej 1,5 MPa(616,617) i 1,8MPa(601,602)nie nadaje się do dalszej eksploatacji.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl