MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 1:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt mar 17, 2006 9:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
Może troche odgrzebie nieświeży wątek. Ale może komuś sie przyda. Bylem dzisiaj w warsztacie odebrać fure. Napraw nie było. Wymiana oleju, filtra, pasków (bo piszczały jakies) wymiana uszczelki pod przykrywą zaworów no i ten ASB. Miało być zmiana oleju i sprwadzenie czego to G szarpie. Wydało się. Padła część zwana sterwonik modulatora 1232700679. Cena 208zł. Prawdopodobnie to jest przyczyną szarpania. Dodatkowo odkrylismy z mechanikiem ze ruszając w trybie L nie ma szarpania. Zostały oczyszczone przewodu podciśnienia z oleju bo zepsucie owej części (membrany) powodowało zasysanie oleju to przewodów ciśnieniowych. Czyli po oczyszczeniu tego założeniu starej cześci zepsutej przez chwile nie szarpało. Po przejechaniu 10km znów to samo. Część musze zamówić tydzień sie czeka. Widziałem toto gówno takie prostackie za tyle kasy. Mam nadzieje ze po wymianie i wyreg modulatora będzie cacy. A teraz mam prośbe. Czy ktoś z Was z okolicy Wawy ma 300D lub inne W123 D z automatem i zechciałby mnie przewieźć i pokazac jak pracuje skrzynia? :P

_________________
matiej
W123 300D Automatik
SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 17, 2006 10:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Prosty test:
zatrzym sie na płaskim, wcisnij hamulec najmocniej zeby zblokowalo przod i tyl..

wrzuc R
wrzuc N
wrzuc D
wrzuc N wrzuc D i spowrotem N
jak po wlaczeniu D jest łp. to wywalony jest kosz w środku mostu i juz (wiem zalatwilem juz 2 mosty)...
wybija sie ten kosz w ktorym lata ta pionowa oska z zebatkami odpowiedzialna za dzialanie dyfra... jesli bedzie wybita poszukaj nowego mostu bo naprawa nieoplacalna i na przyszlosc jak mielisz kolami to staraj sie zeby mielily oba, bo ta oska zaciera sie jak mieli jedno kolo i wtedy wybija sobie jajowaty otwor co skutkuje pozniej tym kliknieciem czy lupnieciem (kweestia nazewnictwa...)

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 18, 2006 11:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
Test odczynie a jak. Tylko chyba najpierw rozgrzeje bryke i wszystkie oleje. Ale fakt faktem ze trzeba i tak ten sterownik modulatora (Czerwony) wymienic bo zepsuty. A mielenie kołami zwykle dokonywalo sie samo jak sie zakopałem w śniegu co tym kolosem notorycznie mi sie przytrafiało. Dzięki za testa

_________________
matiej

W123 300D Automatik

SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 30, 2006 11:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
Odczyniłem test. Zrobiłem dwa. Najpierw na zimnej skrzyni i silniku. Wdg instrukcji przelecialem wsio i nie ma nic. Tj jakiegoś pukania. Najpierw hamulce za złabo trzymalem i skrzyienie hamulca było slychać ale jak docinselem ostro to luz był.
Potem test odczyniem po przejechaniu kilkunastu KM i też cisza. Nie ma łyp, łup, bym, i innych puków.

_________________
matiej

W123 300D Automatik

SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 24, 2006 9:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
Witam.
Bylem u P. Karbowniczka. Temat sie wyjasnił troche. Z tego co widze to moja skrzynia musi ruszać z jedynki. Następuje to mało płynnie. Czyli zaraz po dodatniu gazdu skrzynia zrzuca na jedynke i czuś minimalne szarpnięcie. Sterownik modulatora został wymieniony (takie czerwonawe coś) bo stary był skrzywiosny i ciekł. Efekt jest taki ze mi przerzuca wiele plynniej pozostałe biegi. Z P. Krzysien się mocno zastanawialismy co jest. On powiedział ze normalnie na hamulcu na wolnych obrotach skrzynia trzyma fura na II zeby nie rwał za monco (w sumie logiczne) po minimalnym dodaniu gazu skrzynia zrzuca na I i jedznie. czuć minimalnie ten moment zrzucenia. Jak bylem wczoraj to przesunelismy moment wrzucenia jedynki tak ze jak delikatnie ruszam to rusza z 2. TEraz po przejechaniu po mieście czuje ze nie jest to dobrze. Delikatnie ruszając idzie z 2. Ale jak chce normalnie na swiatłach ruszyć to znowu przełącza na I tym razem przy większych obrotach co daje giga szarpnięcie :(. Pan. Krzysio mowi ze jak przekręcimy w druga strone bardziej jak było (czyli tak jak było jak on ustawił na początku i były minimalne szarpnięcia czyli b. szybko zrzucał na I) to bedą się ślizgać biegi. Ja juz nic nie wiem. Sam zglupiałem. Olej nówka, filtr nówka jak to powinno być ustawione. Dodam iż zauwazylem ze jak jade na "ssaniu" tj z wyciągnietym lekko gazem za pomocą pokrętła to mi nie zrzuca biegów tylko jest cały czas na I i rusza płynnie po czym szybciutko też płynnie na 2 i luz. Tyle ze na tym ssaniu są więszke obroty i bardziej ciągnie. HELP co i jak to ustawić i jak powino być?
mw

_________________
matiej

W123 300D Automatik

SevenFifty 92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl