MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 1:31 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sty 27, 2006 5:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Witam, mam problem z odpaleniem w123 240D, dzisiaj jak i zreszta cały tydzień nie odpala, po zostawieniu auta na słoneczku :) i podłaczeniu świeżo naładowango aku prubowałem go odpalić, niestety nie zagadał, rozrusznik kręcił dość mocno, paliwo jest, grzałem świece 2 razy. Izolacja na przewodach od akumulatora aż zaczęła sie topić, do filtra psiknołem samostartu i dalej nic, na lince odpalał, nie było dzisiaj jakiś wielkich mrozów, mam te auto od tygodnia i nie mam pojęcia o co chodzi, wczesniej miałem benzyniaka to palił od 1 razu w mrozy, Proszę podajcie mi jakieś wskazówki od czego mam zacząć??
Dzięki i pozdrawiam

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
Post: pt sty 27, 2006 5:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Jak pali kable to może połączenie masowe slabe jest, a poza tym może być zapowietrzony uklad paliwowy,a sprawdzaleś czy otwiera się zawór stop na pompie i sprawdź jeszcze to.

Silnik nie daje się uruchomić.


* Brak paliwa w zbiorniku.
* Zbyt mała prędkość obrotowa podczas rozruchu. Sprawdzić, czy olej smarujący jest o właściwej gęstości, następnie stan akumulatora, rozrusznika i złącz elektrycznych.
* Zapowietrzony układ paliwowy.
* Zanieczyszczone paliwo.
* Nieszczelne lub załamane przewody paliwowe niskiego ciśnienia, zatkane przewody powrotne.
* Nieprawidłowa kolejność zapłonu.
* Nieszczelne przewody lub złącza przewodów wtryskowych.
* Niewłaściwe działanie pomocniczych urządzeń rozruchowych.
* Uszkodzona pompa wtryskowa. Sprawdzić pompę. Jeżeli uszkodzenia nie można naprawić, wymontować pompę i oddać ją do warsztatu specjalistycznego.
* Uszkodzone wtryskiwacze.
* Zbyt niskie ciśnienie sprężania.
* Nieprawidłowy kąt wyprzedzenia wtrysku.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 28, 2006 11:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Elwood BLUES MOBIL pisze:
dzisiaj jak i zreszta cały tydzień nie odpala


Elwood BLUES MOBIL pisze:
na lince odpalał

Czyli w koncu odpala czy nie??
Jesli pali na lince a na rozruszniku nie to:
-sprawdz swiece (nowsze 123 mialy swiece nowego typu - z masa na obudowie, w takim ukladzie sa one polaczone rownolegle a nie szeregowo i wystarczy 1 sprawna zeby automat wychwycil to jako pelne grzanie- tak mi sie wydaje bo 123 nie mam juz od kilku lat)
-sprawdz kompresje

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 28, 2006 1:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Chyba znalazlem przyczynę utrudnionego rozruchu, w chłodnicy płyn przymarza nie całkowicie ale robią się grudki lodowe, mam to auto od tygodnia, sprzedawca muwił ze płyny w chłodnicy są do -35stopni, nie jest to zwykła woda bo ta by zamarzła a trochę płynem czuć, czy możliwe żeby tak się działo? Teraz muszę czekać na ocieplenie i wtedy ewentualnie brubować odpalić i zminić płyny :(

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 6:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 21, 2004 5:43 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
też mam 240d i miałem problem z odpaleniem.
Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem wszystkie cztery świece i zmieniłem olej na rzadszy!!! pomogło odrazu! silnik pali praktycznie na dotyk a mróz siegał po wymianie -20C... W paliwo leje jeszcze Skydda (dodatek do paliwa) cena 20 zł półtora korka na 10 litrów paliwa...

_________________
Pozdrawiam.
-------------------
w115 200D, w123 250 E, w123 230 E, w123 240 D , R107 560 SL , R107 380 SL

A1BRH+ Blood gruppe


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 30, 2006 7:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
[quote="Elwood BLUES MOBIL"]Chyba znalazlem przyczynę utrudnionego rozruchu, w chłodnicy płyn przymarza

Może sie mylę ale co by miało przymarzanie plynu w chłodnicy do próby chociażby odpalenia silnika.On mógl by szybko zlapac wysoka temperaturę,ale powinien zapalić.To chyba nie jest ta przyczyna.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 31, 2006 1:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 15, 2004 8:12 pm
Posty: 59
Lokalizacja: z okolicy Brodnicy
tez mialem problema z odpalaniem,krecil jak szalony,swiece byly ok,paliwo w porzadku.przyczyna byla niewidoczna az do zdjecia glowicy ktora okazala sie popekana i ciecz chlodzaca pozwolila sobie lac sie na gary.

_________________
123 240D 79r zielony
123 240D 80r zielony inaczej


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 31, 2006 2:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
zuberek pisze:
tez mialem problema z odpalaniem,krecil jak szalony,swiece byly ok,paliwo w porzadku.przyczyna byla niewidoczna az do zdjecia glowicy ktora okazala sie popekana i ciecz chlodzaca pozwolila sobie lac sie na gary.


to mnie pocieszyłeś, mam nadzieje ze nie będzie tak źle u mnie, poczekam na rozstopy :) i wtedy sprubuję, byćmoże olej też mam za gęsty, nie wiem jaki tam był bo auto mam od niecałych 2 tygodni, dzięki wszytskim za rady. Pozdrawiam

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 15, 2006 5:52 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lis 15, 2006 5:04 pm
Posty: 1
Lokalizacja: Zabrze
Witam. Gdy mój MB (W123 - 240D z 1979r.) miał tródności z zapalaniem wymieniłem mu akumulator, wszystkie filtry, dolałem uzdatniacza do ropy (wyczyścił podobno wtryski i cały syf z przewodów), Zregenerowałem rozrusznik (nowe szczotki i bendx, wyczyszczony szczotką drucianą taką na wiertarkę), wymieniłem przewody z akumulatora, bezpiecznik od świec żarowych (świece mam starego typu).
Nie znam się za bardzo na mechanice samochodowej. Zrobiłem to co narazie potrafię, ale mogę Wam powiedzieć, że pomogło. Beczka zapala świetnie, ma przyspieszenie chyba dobre (MB mam od miesiąca).
Kupiłem jeszcze grzałkę do bloku silnika (żeby mi zimą zapalała), ale na razie nie wiem gdzie jest ten korek w bloku i jej nie zamontowałem, pojadę do kolegi to mi pomoże.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 16, 2006 10:00 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Witam, cieszę się, że pomogło.
Zwróć proszę uwagę na datę postu. Jest ona na wysokości nicka i na prawo od niego - podaję lokalizację na wypadek trudności ze znalezieniem ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl