MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 05, 2025 11:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 12:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
moj pieknie dzis odpalil po przekreceniu ze 4 razy wałem, problem pojawil sie po przejechaniu kilkuset metrów ... paliwo nie dalo dary ... -23 stopnie ;) bylem jedynym dieslem na giełdzie ;))

doczolgalem sie do stacji benzynowej i dolalem 10% benzyny. Niewiele pomoglo ... ale p o pewnym czasie juz pojechal ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 1:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 07, 2005 6:50 pm
Posty: 110
Lokalizacja: Włocławek
a u mnie jakoś spoko -22 i po dłurzszym podgrzaniu swiec moja beczułka odpaliła!
pozniej próbowałem odpalić T-4 1,9D ,ojca ale zamarzł na dobre nawet baterie z cięzarówki nie pomogły
ale dziś to proponuje wyjąć baterie bo będzie ostro dawać

_________________
BARTEK
123 240D 77r ex
123 240D 81r ex
123 240D 82r ex
obecnie 124 250D 86r niezawodny.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 8:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Znajomego przyjaciel jeździ TIR'em po Rosji i opowiadali, że zapalają go na jesieni, a gaszą na wiosnę :D:D:D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 9:18 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
A ja nie odpaliłem. Akumulator Moll'a trafił szlag - po 18h postoju w temp. -25oC:-20oC rozrusznik ledwo drgnął, a kontrolki nawet się nie zajarzyły. Pomoc przyszła ze strony Idzika, z którym pojechaliśmy na zakupy. Doraźnie zakupiłem Centrę i odpaliłem. W związku z tym na spocie byłem całe 3 minuty [szalone] Profilaktycznie zabrałem akku do domu na noc - ma to swoje plusy i minusy, ale trudno. Za kilka dni wyjeżdżam na dłużej i też raczej nie zostawię bateryjki w Eminencji.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 10:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Sebian pisze:
A ja nie odpaliłem. Akumulator Moll'a trafił szlag - po 18h postoju w temp. -25oC:-20oC rozrusznik ledwo drgnął, a kontrolki nawet się nie zajarzyły.


Sebian, a ten Twój aku nie był nowy przypadkiem ?? Dziwne by było, że go szlag trafił....

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 8:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
A ja dzis rano przychodze do 300TD , wchodze, grzeje świece i odpalam .. cos wolno kręci... aku zakręcił z 8 obrotków wału, po czym padł ;)

No to poszedłem do garażu, wyjąłem aku z QPety i włożylem do W124. Odpalił i sobie równiutko pracował ... pozwolilem mu popracować parę minutek, po czym otworzylem bramę, wyjechałem ... jak zamykałem bramę słyszę że zaczyna nierówno pracować ...zgasł i już nie bardzo chciał odpalić ... coś tam załapywał, ale nie odpalił ... wepchnolem go na podwórko i tyle.

Wniosek ... nie tankujcie na PKN Orlen. W zbiorniu mam 30L paliwa PKN Orlen i 3L benzyny PKN Orlen. Brata Citroen ZX 1.9D odpalil na ropie z Neste.

PS. Aku do domu na noc to dobry pomysł ... żeby zakręcić wałem zanurzonym w Mobilu 15W40 trzeba dużo prądu.

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 9:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
Moj stal w garażu gdzie jest -15. Niby niewiele bo na zewnątrz odnotowalem -30 prawie. Ale nigdy go nie odpalałem w taki mróz. Świece się grzały dłuuużej jak zwykle to bywa. Wył dmuchawe co by prądu nie jadło. Przekrecilem i od razu odpalił. Oczywiście przed odpaleniem zawsze odkrecam (niby ssanie) na maxa. TEraz też tak zrobilem. Odpalił wiec wysiadłem otwierać brame itp a on jakoś tak nierówno pracował ze w drgawi wpadło nadwozie całe wz widzialem jak sie maska silnika rusza. Skakał tak przez 3 sekudny i potem powoli coraz szybciej pracował. Oczywiście dojechalem te 8km do pracy nawet cieplo sie zrobiło mimo ze wskazówka tmp była w połowie drogi do 80. Nic nie zamarzło oprócz płynu spryskiwacza co wlałem do -10 dwa miesiące temu nie mysląc ze taki mróz będzie. Nawet nie mam tego skydda dolanego. Nasz kierowca firmowy ma mi kupić dzisiaj. Mówił ze ciężko dostać ten specyfik. Ale mam rope z shella. Zalany do oporu. Niby ta z shella jest bardzo dobra. Tak mówi nasz kierowca co dziennie 200km citronem berlingo hdi robi.

_________________
matiej
W123 300D Automatik
SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 9:50 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
A ja dziś na szczęście odpaliłem bez problemu... Co prawda niechętnie, ale za pierwszym razem... Auto zmarniete było niemiłosiernie - skrzynia, sprzegło, hamulce - wszystko chodziło dużo ciężej...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 10:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
No mnie tylko martwiło to telepanie. Bo nie wiem czy to mu nie zaszkodzi czy nie urwie się coś. Ale sejcento tez sie telepalo tylko odpowiednio mniej bo 3 x mniejszy silnik. To chyba normalne co? A ty masz benzine to łatwiej

_________________
matiej

W123 300D Automatik

SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 10:50 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Matiej pisze:
A ty masz benzine to łatwiej

Teretycznie tak, ale z zamarznięta benzyną odpala się równie cięzko [oczko]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 12:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 6:13 pm
Posty: 331
Lokalizacja: Pruszków
Ja jak wczoraj wieczorem wracałem z Wawy to pomagałem spychać i odpowietrzyc gosciowi beczke 240D. Miałe jeszcze to przejechania ze 30 km a ciągle mu ropa marzła. Aż mi głupio było, że nie mogłem go pociągnąć...

_________________
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 2:30 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Grzegi pisze:
Sebian pisze:
A ja nie odpaliłem. Akumulator Moll'a trafił szlag - po 18h postoju w temp. -25oC:-20oC rozrusznik ledwo drgnął, a kontrolki nawet się nie zajarzyły.


Sebian, a ten Twój aku nie był nowy przypadkiem ?? Dziwne by było, że go szlag trafił....


10 miesięcy ma i jest do marca 2007 na gwarancji. ładowanie mam prawidłowe, ale z tym Mollem było już coś nie tak...

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 3:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Mój mesio w niedzielę nie odpalił... szkoda... a paliwo wlane do pełna z BP. Dziś jest -15 i też kręci, kręci i nie odpala. Czy to oznacza, że układ się zapowietrzył i konieczne będzie odpowietrzanie? Czy może poczekać do ocieplenia i wtedy próbować kręcić? To mój pierwszy diesel i nie mam kompletnie doświadczenia.

Student


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 3:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
erio pisze:
Wniosek ... nie tankujcie na PKN Orlen. ....


DOKLADNIE, ja dwa tygodnie temu wlałem sobie cały bak tego gówna i 300D spalił 12.9/100 , gdzie normalnie pali w granicach 8-10....
Syf i tyle !!

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 3:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Std pisze:
Mój mesio w niedzielę nie odpalił... szkoda... a paliwo wlane do pełna z BP. Dziś jest -15 i też kręci, kręci i nie odpala. Czy to oznacza, że układ się zapowietrzył i konieczne będzie odpowietrzanie? Czy może poczekać do ocieplenia i wtedy próbować kręcić? To mój pierwszy diesel i nie mam kompletnie doświadczenia.

Student


Dopóki nie będziesz miał diagnozy w postaci wydruku kompresji ciężko jest cokolwiek powiedzieć i możemy sobie pogdybać. A że pogdybać na temat fajnych beczek jest miło to:

- kup sobie na stacji za 10 zł STARTER w spray'u i postępuj zgodnie z instrukcją na puszce. Jeśli nie zatankowałeś jakiegoś wynalazku i nie masz parafiny w układzie, zapalisz i zaczniesz jeździć.
- koniecznie sprawdź działanie świec żarowych & prąd w akumulatorze. Kręcenie mieleniu nierówne. To musi być strzał konkretny.
- zapowietrzyć sam z siebie się nie zapowietrzył, chyba, że gdzieś kapiesz ropą, albo wyjeździłeś do końca zbiornik.
- pora roku & temperatury są wymarzone do sprawdzenia sprężania. Koszt od 50 do 100 zł w warsztacie. Czas: 1 noc.
- powodów twojego zmartwienia może być jeszcze kilka, a wszystkie warianty znajdziesz w postach archiwalnych. Są naprawdę dobrze opisane.

Jeśli wierzyć w stan twojego licznika i jeśli wujek Twojej koleżanki lał do silnika jakiekolwiek smarowidło i utrzymywał jego prawidłowy stan, to masz naprawdę duże szanse, ze problem jest banalny.

Nie chciałbym, żebyś mnie źle zrozumiał, ale starego diesla zimową porą, to tysz trza umieć kopnąć, a chodzi mnie mianowicie o wyczucie tego jak podgrzać świece i co silnik wyprawia i jakie daje znaki w trakcie wirowania. Ale przyjdzie ci to z czasem. Fakt jest natomiast taki, że łatwo zepsuć start, rozładować baterię i stać dalej w miejscu.

Ze zdziwieniem odkryłem w zeszłym tygodniu, że im większy mróz, tym krótsze grzanie świeczek daje lepsze efekty. Po prostu w którymś momencie nie starcza prądu na konkretny strzał rozrusznikiem.

PS: Naprawdę fajne auto! [ok]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl