MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 12:00 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sty 20, 2006 9:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Dziś musiałem doładować akumulator po skatowaniu go porannym odpalaniem. I tu pytanie czy dobrze zrobiłem:

Mam prostownik 5 stopniowy. Po podłączeniu akumulatora na nawiększym
"biegu" ładowanie wynosiło 8A... trwało ok 4godz.

Po tym odczekałem 2godziny i włożyłem aku do samochodu po czym
skatowałem go znowu (tzn nie do zera, ale kilka razy pokręciłem)
I teraz znów go ładuje... czy to mu nie zaszkodzi? [szalone]

Już więcej go nie bedę dziś obciążać - aż do czasu wyższej temp na zewnątrz.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 20, 2006 10:39 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
8 amper spokojnie moze być nawet 10 A

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 20, 2006 11:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
stanleym126 pisze:
8 amper spokojnie moze być nawet 10 A


Dzięki!
A jeśli chodzi o ilość doładowań? Jak zachowuje się elektrolit?

Ile czasu musi się ładować? Czy do momentu kiedy pobór jest zerowy (na
amperomierzu prostownika)?

Acha nie dodałem najważniejszego - pojemność aku 95Ah.
Ile czasu może się ładować taki aku?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 21, 2006 11:20 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
z tego co ja wiem to lepiej ładować mniejszym prądem i dłużej wtedy lepiej trzyma

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 21, 2006 1:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 16, 2005 7:45 pm
Posty: 131
Lokalizacja: Leszno
przy 8A ładowanie powinno trwać 12h

_________________
MB w123 200D/240D 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 21, 2006 3:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
MercBeginner pisze:
stanleym126 pisze:
8 amper spokojnie moze być nawet 10 A


Dzięki!
A jeśli chodzi o ilość doładowań? Jak zachowuje się elektrolit?

Ile czasu musi się ładować? Czy do momentu kiedy pobór jest zerowy (na
amperomierzu prostownika)?

Acha nie dodałem najważniejszego - pojemność aku 95Ah.
Ile czasu może się ładować taki aku?


Jeżeli prostownik jest z automatycznym sterowaniem to sam się wyłączy.przy tej pojemności początkowe ladowanie dochodzi nawet do 15 A i w miare ladowania samo się obniża.Dobrze jest mieć aerometr do badania elektrolitu.badanie nim pokaże czy wszystkie cele są równo naladowane czy nie i czy akumulator laduje na zielone pole czy poniżej.To pokaże jaki jest ogólny stan akumulatora.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 21, 2006 5:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 6:13 pm
Posty: 331
Lokalizacja: Pruszków
Z tego co wiem, to akumulator powinno się ładować 10% pojemności. Czyli 45Ah - 4,5 A itd.

_________________
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 21, 2006 5:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
czas :10godzin
prąd: 10% pojemności

jednak przy naładowanym aku prąd będzie 1A, a nie zero


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 21, 2006 8:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Sa dwa sposoby ladowania akumulatorów, szybkie i wolne.Przy szybkim daje sie większy prąd i jest szybsze ładowanie min jak siądzie aku podczas mrozów i trzeba szybko uruchomić auto i wolne kiedy jest czas na ladowanie.Wtedy mozna 10% z pojemności.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 10:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Aku najlepiej ładować prądem 10%, czyli w tym przypadku 9,5A lub mniejszym, ale jak akumulator się ładuje to wzrasta jego napiecie i spada prąd ładowania. Dobry akumulator naładowany powinien zostać odłączony gdy osiągnie 14,5-15,5V (przy pomiarze podczas ładowania i napięcie to zależy od producenta akumulatora). Generalnie cykle rozładowania i ładowania są znacznie mniej niszczące niż jak akumulator stoi i nic sie z nim nie dzieje... Że nie wspomnę o tragedii gdy jest rozładowany i zostawiony...
Dodatkowo wraz ze stanem rozładowania akumulatora zwiększa się jego skłonność do zamarzania (elektrolitu) -stąd ważne aby był naładowany...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 23, 2007 9:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Poratujcie proszę, bo beczusia nie rusza, a ja gamoń nie umiem naładować akumulatora ;/

Jakiś przedpotopowy prostownik od Cioci pożyczyłem i nie wiem o co tam chodzi.
Akumulator:
92Ah.

Prostownik jakiś dziwny: nie ma + - tylko jest niebieskie i czerwone na "łapkach" do podpięcia pod akumulator. Czerwone do + czy do - ??
Nie wiem co robi to pokrętło, wskazówka też ani drgnie... myslę, że wskazówka się popsuła.
.
Dodaję foty i czkekam na pomysł jak to podłączyć. Proszę o radę, bo jak znów będę tachał tego kloca na 3cie piętro starego budownictwa to się załamię :evil:
Dodaję foty...
P.S.
Jak się włączy na maksa tak jak pokazałem, to trochę buczy....
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony pn wrz 24, 2007 12:51 am przez Piątal, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 23, 2007 10:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
jeżeli bateria ma już ze dwa lata, to lepiej kup nową i miej problem z głowy...

kiedyś naładowałem i cieszyłem się tym faktem 4 dni, a piątego (dzień przed Wigilią) padł mi gdy z roboty do domu chciałem jechać...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 23, 2007 11:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
świetnie, ale na razie nie mam kasy i chciałbym naładować to co mam, tak żeby pochodził choć trochę.
Napiszcie jak to naładować :P

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 23, 2007 11:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
standardowo czerwony znaczy plus, prostownik wygląda na samoróbkę, stąd mógł być użyty miliamperomierz, ale być może pokazuje prąd w amperach, abo nawet jest lepszy przelicznik...

p.s. ta dziura to albo urwany przełącznik, albo miejsce po bezpieczniku albo dziura [zlosnik] ...
lepiej w szereg podłączyć amperomierz i zobaczyć czy ładuje...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 24, 2007 12:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Że czerwony to plus, to domyśliłem się po wizycie na wikipedii, głównie z tym miałem problem, dziękuję.
Prostownik samoróbką raczej nie jest- po prostu to stara maszyna po dziadku i widocznie takie robili.
Max skali to 15mA czyli drastycznie mało. Tak to podłączyłem i liczę, że rano beczka ruszy z miejsca i będę mógł pojehać na poszukiwania porządnego sprzętu ładującego ;-)

Pozdrawiam i dzięki za rady.


Ostatnio zmieniony pn wrz 24, 2007 12:52 am przez Piątal, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl