MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 6:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 18, 2006 11:03 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Witam,

ostanio coraz czesciej same gasna mi swiatla. Co wiecej jak zaczynam wtedy przelaczac na dlugie to robi sie dziwna dyskoteka (swiecila sie 1 pozycja, a zapala sie ktores mijania). Po krotszej/dluzszej chwili sytuacja powraca do normy i wszystko dziala jak nalezy. Za co najpierw lapac: glowny wlacznik swiatel, czy zintegrowany przelacznik (kierunki, wyczieraczki, dlugie)?

Pozdrawiam,

_________________
w123


Na górę
Post: czw sty 19, 2006 8:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
laudan pisze:
Witam,

Za co najpierw lapac: glowny wlacznik swiatel, czy zintegrowany przelacznik (kierunki, wyczieraczki, dlugie)?

Pozdrawiam,


U mnie się jeszcze wycieraczki włączały przy zmianie świateł.
Pomogła wymiana przełącznika zespolonego.
Na dzień dzisiejszy jest o.k.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 11:20 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
A może masę gubi... Sprawdź bo wydaje mi się że przy prawym reflektorze jest połaczenie masowe do budy.
Potem podmień na próbę przełącznik zespolony przy kierownicy, chyba prostsza robota niż wydłubywanie włącznika świateł.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 11:26 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
W 99% za dyskotekę w elektryce winna jest masa a szybciej jej brak.

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 11:38 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Maniek pisze:
A może masę gubi... Sprawdź bo wydaje mi się że przy prawym reflektorze jest połaczenie masowe do budy.
Potem podmień na próbę przełącznik zespolony przy kierownicy, chyba prostsza robota niż wydłubywanie włącznika świateł.


Ok sprobuje i na 1 ogien idzie masa. Co do przelacznika zespolonego mam podejrzenia, bo jak nim przelaczam to zaczynaja sie jaja.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 10:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 1:19 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Białystok
Witam. Ja miałem podobnie, podczas jazdy gasły światła i pomagało przełączenie na długie, jak się zrobiło zimniej to nawet włączały sie po chwili nie odrazu. Wymianiałem 3 przełączniki zespolone i nic, awaria była we włączniku świateł, zmianiłem-problemu rozwiązany ale nie do końca, na tym była "dyskoteka". Rozebrałem włącznik co niejest wcale trudne, wyczyściłem smar którego było tam dużo, przeczyściłem papierkiem ściernym, złożyłem( co do tego jak ktoś będzie sie podejmował to opisze co i jak) i działa pikuś [zlosnik] . Pozdrawiam Tomek.

_________________
W123 300D '80
W124 E280T '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 10:46 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
kmieciuone pisze:
... wyczyściłem smar którego było tam dużo, przeczyściłem papierkiem ściernym, złożyłem( co do tego jak ktoś będzie sie podejmował to opisze co i jak) i działa pikuś [zlosnik] . Pozdrawiam Tomek.


opisz:)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 11:09 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 1:19 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Białystok
Postaram się opisać, uprzedzam z pamięci:) Ja robiłem to na włączniku wykręconym z samochodu. Nie bać się-pomyslec jak działa. Rozbiórka chyba nie będzie problemem: 4 blaszki odgiąc i ściągnąć plastik- uwaga na sprężynki i kulki, po dwie. Przy zdejmowaniu dobrze by było zapamiętać położenie trzpienia (poźniej można dojść po ilości styków). Na końcu trzpienia-głównej części włącznika-jest blaszka pod która jest malutka sprężynka, przy delikatnych ruchach nie powinna spaść. Jak juz mamy rozebrany wyczyścic, przeczyścić i składać:) Tu jeżeli jest możliwośc zamocować metalową obudowę, w środku są dwa rowki - włożyc kulki i zblokować je sprężynkami. Wsadzić trzpień między kulki i chyba jeszcze coś pomiędzy. Teraz zamykamy plastikiem i tu właśnie trzeba odpowiednio ustawic wałeczek, tak by wszystkie styki w środku plastika pokrywały się(mi udało sie za którymś tam razem) i dynamicznym ruchem zamykamy i dociskamy blaszki. Przed dociśnięciem sprawdzić czy przełącznik dobrze przeskakuje, bo szkoda kolejny raz wymontowywać. W razie niejasności postaram sie wyjasnic. Pozdrawiam Tomek.

_________________
W123 300D '80

W124 E280T '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl