MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 8:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 07, 2006 9:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
Witam,

wiedza powszechna jest taka, ze skrznia sterowana jest podciśnieniem, Potrzebuje jednak precyzyjnie ustalić:
czy w benzynie do ASB oprócz podcisnienia dochodzi cięgno wpływające na wychylenie pewnego elementu na samej skrzyni (nie wiem jak go nazwac), a zależne z kolei od wychylenia pedału gazu?

Czy tak samo jest w dieslu?

Pomóżcie bom sie pogubił, jako że docierają do mnie sprzeczne informacje, a każde źródlo wydaje sie fachowe [szalone]

Pozdrawiam,
Nimnod

_________________
RIP MB W123 300D 1981
RIP SAAB 9000 3.0V6 1994
hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 07, 2006 10:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
skrzynia nie jest sterowana podciśnieniem, bez podciśnienia pracuje normalnie ,tylko przy zmianach biegów szarpie ,w dieslu jest tak samo

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 07, 2006 10:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
ok, jesli sie myliłem to dzieki, ale pytam o funkcje zestawu dzwigienek zamocowanego na pokrywie zaworów sterowanych ruchem pedału, a sterujących ruchem pewnego elementu przy skrzyni.
czy wystepuje to i w dieslach i w benzynach?

_________________
RIP MB W123 300D 1981

RIP SAAB 9000 3.0V6 1994

hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 07, 2006 10:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
szczerze, nie rozumiem pytania, występuje w obu wersjach, bo jakoś biegi musi zmieniać, może być cięgno albo linka, w środku jest tłoczek który to cięgno przesuwa ,chcesz zamienić skrzynie?

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 07, 2006 10:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
no to sie chyba nie rozumiemy..
zmiana biegów nie jest zależna od sterowania wychyleniem dzwigienki, gdyz nawet w przypadku nie podłączenia jej do cięgien gazu skrzynia pracuje poprawnie.

chodzi mi tylko o ustalenie czy zarówno skrzynie montowane fabrycznie w dieslach i benzynach posiadaja element sterowany ruchem pedału gazu, poprzez zespół dzwigienek przymocowanych do silnika?

_________________
RIP MB W123 300D 1981

RIP SAAB 9000 3.0V6 1994

hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 07, 2006 11:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
ciekawe ale oki mam diesla i posiadam element (w postaci linki) sterowany ruchem pedału gazu [zlosnikz]

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 07, 2006 11:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
wątek dotyczy W123, pewnie w 124-kach jest inaczej

_________________
RIP MB W123 300D 1981

RIP SAAB 9000 3.0V6 1994

hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 08, 2006 3:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 6:13 pm
Posty: 331
Lokalizacja: Pruszków
To może być czujnik tzw Kickdownu. Odłącz to i sprawdź czy redukuje biegi przy depnięciu gazu. Poprawcie mnei jeśli się mylę.

_________________
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 08, 2006 4:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
ta dzwiginka reguluje przeplyw oleju w skrzyni
w benzynie tez jest

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 08, 2006 4:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
heniekx pisze:
w benzynie tez jest

czyli zarówno w benzynie jak i w dieslach - ok, jesli jest na pewno tak jak mowisz, to dobrze, bo ostatnio dowiedzialem sie ze dieslowskie ASB nie posiadają tego elementu, a dla moich potrzeb lepsza informacja jest taka jak Twoja [zlosnik]

za pomocą czego jest ten ruch przekazany z pedału na skrzynie w dieslu?
linka? do czego jest przymocowana w takim razie?

me:how: jednak jest tak jak myslałem, to tak na wszelki wypadek jesli rzuciłbyś okiem na ten wątek :)

pozdr,
Nimnod

_________________
RIP MB W123 300D 1981

RIP SAAB 9000 3.0V6 1994

hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 08, 2006 5:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
nimnod pisze:
bo ostatnio dowiedzialem sie ze dieslowskie ASB nie posiadają tego elementu


Jeśli chodzi Ci o element na zdjęciu to silnik Diesela posiadał go w połączeniu z automatem.

Obrazek

Obrazek

nimnod pisze:
za pomocą czego jest ten ruch przekazany z pedału na skrzynie w dieslu?


Jest przekazywane za pomocą podciśnienia.

Pozdrawiam.

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 09, 2006 8:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
a co jesli skrzynia posiada metalowy pręt dosiegający komory silnika, podłączony przy skrzyni do wychylnej dzwigienki?
wówczas oprócz podcisnienia do skrzyni faktycznie dochodzi "drugie sterowanie" tym wlasnie ciegnem: na co jednak ma ono wpływ oraz czy występuje w dieslach?

Jak widze caly czas uzyskuje sprzeczne info - heniekx wyraźnie napisał jakoby w ten sposób był regulowany przepływ oleju, Ty piszesz ze sterowanie odbywa sie przez podcisnienie, o sztywnym połączeniu pedału gazu ze skrzynią nie wspominasz. No to w końcu jak?

pozdrawiam,
Nimnod

_________________
RIP MB W123 300D 1981

RIP SAAB 9000 3.0V6 1994

hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 09, 2006 12:11 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
nimnod pisze:
No to w końcu jak?


Looknij jeszcze tu, zapamiętałem ten wątek, w którym marcin280e napisał o automacie w 115tce. Niestety zdechły niektóre zdjęcia.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 09, 2006 2:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
Ok, dzieki, wniosek stad niezbity ze jednak szkrzynka moze byc sterowana mechanicznie, tylko bede sie zaklinał ze moja posiada zarówno modulator podcisnienia jak i dzwigienke poruszaną za pomoca cięgna.
Owe cięgno trzeba mi jakoś fabrycznie przymocować do cięgien poruszanych pedałem gazu znajdujących sie na pokrywie zaworów.
Najwyrazniej nie każdy posiada taką skrzynie w dieslu, moja akurat pochodzi z benzyny, stad tym wieksza problematycznosc.

Ciekawy jestem jak autor w/w wątku poradził sobie z problemem sterowania. Moze sie wypowie?
Me:how, tak czy siak, jak znajdziesz graty, daj znac i thx

Pozdrawiam,
Nimnod

_________________
RIP MB W123 300D 1981

RIP SAAB 9000 3.0V6 1994

hooz next?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl