MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt wrz 09, 2025 9:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn gru 26, 2005 7:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
~Boulik ja nie wiem jak u Ciebie, ale w W124 w instrukcji stoi ze podczas dluzszego postoju wrzucac na N...pytanie tylko co Niemcy rozumieli przez dluzszy postoj? :roll: Ja w kazdym badz razie jak stalem w korku na A2 w ostatni wtorek to wyrzucalem na luz...jak podjezdzam na swiatla ktore dopiero sie zmienily na czerwone i wiem ze cykl na tym skrzyzownaiu jest dlugi to po zatrzymaniu tez wyrzucam na N (w instrukcji stoi ze na N w czasie jazdy nie wolno wyrzucic pod zadnym pozorem)...Wtedy po wyrzuceniu na N widac ze obroty skacza z ponizej tysiaca na tysiac, tak jakby sie lekko silnik odciazalo.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 26, 2005 10:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Boulik pisze:
Wielkie dzięki Stanleym126 za szybką instrukcję obsługi skrzyni automatycznej. Tego mi było trzeba. Od tygodnia jeżdże swoim pierwszym w życiu MB i w dodatku pierwszym w życiu automatem i nie chcę narobić głupot!! Chciałbym tylko dopytać jeszcze jak to jest z tym zaciąganiem ręcznego, żeby włączyć P? Przecież - jak zauważył Zebda - aby zmienić pozycję, musze trzymać hamulec, więc koła nie mają prawa się ruszyć? Poco więc ten ręczny? Aha - i jeszcze jedno pytanie totalnego laika- czy podczas np. stania na światłach powinienem wrzucać N czy trzymać auto na hamulcu na D? Jak to wpływa na zużycie paliwa i samej skrzyni?
Mam 123 230CE z 80r. - czy moja skrzynia jest taka sama jak ta którą opisywałeś (tzn że L to tylko 1, S to 2 i 3 a D to 2,3,4) i czy bez obaw mogę zmieniać położenie pomiędzy L, S i D w czasie jazdy? Z góry bardzo super dziękuję za odpowiedź.


Postepuj tak jak napisalem.Przy właczeniu P samochod musi stac w miejscu niekoniecznie z załączonym uprzednio hamulcem tzw. ręcznym chyba,że jest z górki lub pod górkię.Jeżeli dłużej stoi sie na światłach mozna wybierakiem włożyc pozycję N.Na reszte pytania odpiszę ci jutro jalk będziesz potrzebowal;

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 30, 2005 12:03 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Proszę, niech któryś z doświadczonych użytkowników automatu odpowie mi na te kilka prostych, wręcz śmiesznych pytań. Czy trzymanie auta na D, na hamulcu wpływa ujemnie na zużycie paliwa? Czy mogę przełączać pozycje L,S,D w trakcie jazdy? Z góry dzięki! pozdrawiam

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 30, 2005 11:03 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Boulik pisze:
Proszę, niech któryś z doświadczonych użytkowników automatu odpowie mi na te kilka prostych, wręcz śmiesznych pytań. Czy trzymanie auta na D, na hamulcu wpływa ujemnie na zużycie paliwa? Czy mogę przełączać pozycje L,S,D w trakcie jazdy? Z góry dzięki! pozdrawiam


Nie wiem czy w twojej skrzyni jest tak samo, ale u mnie w 124 biegi zwia sie 2,3,D wiec moze to jest jakas tam analogia tylko inne oznaczenia...I tak u mnie w instrukcyji stoi ze w czasie jazdy mozna zmieniac biegi z D na 3 lub 2 ale nie mozna przekraczac pewnych predkosci ktore sa oznaczone na predkosciomierzu, tzn 80 dla biegu 2ego i 140 dla biegu 3ego...W instrukcji tylko predkosc jest jakimkolwiek ograniczeniem dla zmiany biegow z D na nizsze (obowiazuje bezwzgledny zakaz wrzucania N podczas jazdy), co chyba jest rozsadne biorac pod uwage ze sa to przeciez biegi gorskie, a to by bylo bezsensu jakbys nie mogl ich wrzucic podczas jazdy, tylko hamulcem najpierw musialbys sie zatrzymac a potem wrzucic odpowiedni bieg...a tak swoja droga to rzeczywiscie procz gor i przyczepy ciagniecia to chyba i tak sie z biegow tych nie korzysta, czyz nie?

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl