MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 11:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob gru 10, 2005 4:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Witam ! Mam kilka pytań dotyczących kilku niemiłych dla ucha i pewnei nie tylko rzeczy w moim W123 240D. Mianowicie, gdy jadę i wrzucam luz to z tyłu dochodzą niemiłe odgłosy, jakby tarcia, gruchotania itp. Pradwopodobnie możę to być hamulec ręczny...sory....nożny, bo jakiś czas temu gdy zmieniałem felgi z alu na stalowe i dałem za długie śruby, coś się zblokowało i prawdopodobnie hamulec uległ uszkodzeniu i teraz te szczęki trą, gdy chodzi na wolnych obrotach i się toczy :( Inną ew. przyczyną może byćprzegub, bo czasem te haasy dochodzą, gdy puszczam gaz, ale mam wrzucony bieg. I ejszcze jedna sprawa... mianowicie gdy przśpieszam, czy w ogole jadę na niskiej prędkości obrotowej na wysokim biegu (np 4) to cały samochód się trzęsie, jakby wibruje...czy to jest wina przegubu, ew. łożyska, czy może to kwestia opon, dodam, żę simówki mam mocno zużyte...
I jużz zupełnie innej beczki - ostatnio gdy chciałem uruchomnić potwora po przekręceniu kluczykarozrusznik nie zadziałał...tzn, lampka wew, która jeszcze nie zdążyłą zgasnąć przygasłą, tak, żę rozrusznik pociągnął prąd, ale nie poruszył wałem korbowym. Po kilku próbach i nerwach - za 10 minut miałem byćna ważnym spotkaniu - zaskoczył i pokręcił wałem i zapalił...i teraz jużwszystko jest ok. Co to mogło być??? Nie miałem jeszcze nigdy w moich samochodach takiej sytuacji. Może jakiś styk był brudny, zaśniedziały, a może to dlatego, żę była niesamowita mgła i wilgoć?
Za wszystkie odpowiedzi z góry dizękuję :)

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 10, 2005 6:12 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Karol pisze:
możę to być hamulec ręczny...sory....nożny, bo jakiś czas temu gdy zmieniałem felgi z alu na stalowe i dałem za długie śruby, coś się zblokowało i prawdopodobnie hamulec uległ uszkodzeniu i teraz te szczęki trą

Po tym numerze ze śrubami masz niezłą miazgę w bębnach [hehe]
To na pewno jest (jedna z) przyczyn(a) chrobotania (i braku hamulca pomocniczego)


Karol pisze:
gdy przśpieszam, czy w ogole jadę na niskiej prędkości obrotowej na wysokim biegu (np 4) to cały samochód się trzęsie

A ładnie to tak? [no] Wiesz co by Ci powiedziało Twoje 240D gdyby tylko umiało mówić? [oslabiony] .
Biegi są po to, żeby je zmieniać, a jak się komuś nie chce, to kupuje automat.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 11, 2005 1:44 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Ja podłącze się do pytania: ostatnio w celu zmniejszenia zużycia paliwa
zacząłem jeździć na niższych obrotach - wcześniej zmieniam bieg...

efekt 10.5L/100km przed - teraz 8.4!! ;)

Ale do rzeczy:
Dlaczego jak włączam 4 bieg przy 60km/h to też trochę buda drży
i słychać lekkie buczenie? Gdzie są luzy i jak to można i czy można
to chociaż trochę zniewlować? Bo rozumiem, że przy zbyt niskich
biegach dostaje w kość głównie skrzynia (pomijająć przeciążenie silnika)

Będe wdzięczny za pomoc...
Poduszka skrzyni jest nowa (to tak jakby coś miało mieć wspólnego ;) )

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 11, 2005 9:25 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
MercBeginner pisze:
Dlaczego jak włączam 4 bieg przy 60km/h to też trochę buda drży
i słychać lekkie buczenie?
Uroki 2.4 z IV biegową skrzynią - przy 60km/h na trójce już mocno wyje, a jak mu się zada czwórkę [oczko] to słychać, że biedakowi ciężko. Tragedia po mieście - ciągle wachluję 3,4,3,4.

MercBeginner pisze:
rozumiem, że przy zbyt niskich
biegach dostaje w kość głównie skrzynia (pomijająć przeciążenie silnika)
Zdaje się, że panewki siadają.

MercBeginner pisze:
Poduszka skrzyni jest nowa (to tak jakby coś miało mieć wspólnego )
A podpora wału?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 11, 2005 9:44 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Witam.Odnośnie tej przypadłości z rozrusznikiem powody moga byc trzy:zaśniedziałe klemy(szklisty nalot) zmiejszający przewodność prądu,styki automatu rozrusznika przypalone,tulejki bądź szczotki w rozruszniku.Najczęściej jednak są to tulejki.Z halasem z hamulcow by byc pewnym,że to jest z nich po prostu albo je napraw,albo wyjmij szczęki i inne elementy które mogą ocierać i wtedy zobaczysz czy to wina rozwalonego hamulca czy inna przyczyna.Pozdr. [palacz]

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 11, 2005 2:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
wojz pisze:
Uroki 2.4 z IV biegową skrzynią - przy 60km/h na trójce już mocno wyje, a jak mu się zada czwórkę to słychać, że biedakowi ciężko. Tragedia po mieście - ciągle wachluję 3,4,3,4.


W 200D jest tak samo [szalone] , masz racje w mieście ciężka sprawa,
pozdrawiam

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 12, 2005 12:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
To co tak właściwie "buczy"? [zlosnik]

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 12, 2005 12:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 1:19 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Białystok
Witam. Też mam problem buczenia na IV biegu przy 60km\h. Z doświadczenia znajomych u niektórych ustępowało po zmianie: poduszki skrzyni, podpory wału, najczęściej tulejek wału lub w 300d wyważnika. Ja mam za sobą zmiane tulejek, poduszki i półosi, narazie nic nie pomogło, czekam na most i przy okazji zmienie podpore i napisze jaki będzie efekt. Pozdrawiam Tomek.
PS. Jakby ktoś miał wywaznik w dobrym stanie( nowa polska podróbka 170zł- narazie mnie niestać:(), to chętnie kupię :].

_________________
W123 300D '80
W124 E280T '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 12, 2005 1:02 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
A gdzie tam! Buczy, bo jest za wysoki bieg i tyle.
Mam nową podporę, nową poduszkę pod skrzynią, łączniki gumowe wału w stanie wyśmienitym.
Rozwalona (dosłownie) podpora nie powodowała buczenia, tylko szarpanie/rzucanie autem jak np. dojeżdżałem do skrzyżowania. Musiałm wrzucać na luz już przy mniej więcej 30-40 km/h. Wymieniłem podporę i szarpanie ustało, ale jeszcze nie było tak, jak powinno. Dopiero wymiana poduszki pod skrzynią załatwiła sprawę do końca.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 12, 2005 5:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
kmieciuone pisze:
PS. Jakby ktoś miał wywaznik w dobrym stanie

co to jest wyważnik? mam pare częsci z układu przeniesienia napędu po transplantacji skrzyni w mojej 300D, ale o czym piszesz to nie wiem..

_________________
RIP MB W123 300D 1981
RIP SAAB 9000 3.0V6 1994
hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 12, 2005 6:12 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
nimnod pisze:
co to jest wyważnik?

Całkiem możliwe, że chodzi o takiego cosia


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 12, 2005 7:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
nimnod pisze:
kmieciuone pisze:
PS. Jakby ktoś miał wywaznik w dobrym stanie

co to jest wyważnik?
To nie jest wyważnik tylko tłumik drgań mocowany na przednim wale napędowym przed przegubem elastycznym patrząc od strony wału.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 12, 2005 8:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 1:19 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Białystok
Właśnie o takim czymś pisałem, nieznałem poprawnej nazwy, chodzi o tłumik drgań. Pozdrawiam Tomek.

_________________
W123 300D '80

W124 E280T '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl