MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 5:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 24, 2005 9:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob kwie 24, 2004 1:02 am
Posty: 38
Lokalizacja: Kraków
Witam.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=69350638

Cena raczej rewelacyjna ale producenta nie znam... warte to cokolwiek?
Przydalo by mi sie zmienic komplecik (5szt) a cena Bosh'a troszke przeraza - tu za 122 zl mam komplet. Testowal ktos tego producenta ?

Pozdrawiam.
Pawel "Siwy" Siwak
MB W-123 300D Automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 24, 2005 10:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
niem wiem czy warto ale też bede czekal na odpowiedz bo czeka mnie regulacja wtrysków...a co za tym idzie pewnei bede musial kupić nowe końcowki :(

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 24, 2005 11:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co mi wiadomo, nie warto nawet francuskiego BOSCH'a, to nie wiem jak będzie z tanimi wtryskami... [szalone]

Końcówki wymienia sią dosyć rzadko, może warto zainwestować?

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Post: wt paź 25, 2005 10:39 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
SiwyBis pisze:
Witam.

[/url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=69350638[/url]

Cena raczej rewelacyjna ale producenta nie znam... warte to cokolwiek?
Przydalo by mi sie zmienic komplecik (5szt) a cena Bosh'a troszke przeraza - tu za 122 zl mam komplet. Testowal ktos tego producenta ?

Pozdrawiam.
Pawel "Siwy" Siwak
MB W-123 300D Automat[/url]

Sprawdź czy na pewno pasują (numer katalogowy ).Jak pasują to brać .Wymiana wtrysków to wbrew pozorom prosta sprawa.Czy są lepsze czy gorsze ???? Na co cię stać to kupisz a mało prawdopodobne zeby to było jakieś totalne ........ Zresztą 50-100tys pewnie zrobia.Do tego czasu awansujesz i kupisz sobie super wtryski (czego sobie i nam wszystkim zyczę :) )

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 25, 2005 11:16 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Irek pisze:
Wymiana wtrysków to wbrew pozorom prosta sprawa.

Wymiana może i tak, ale samemu tego nie zrobisz, bo potrzebna regulacja. A to też kosztuje niestety.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 25, 2005 11:16 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Są nowe a nowe muszą polatać.
Irek pisze:
Sprawdź czy na pewno pasują (numer katalogowy )

I tu sięzgadzam.

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 25, 2005 11:21 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
wojz pisze:
Irek pisze:
Wymiana wtrysków to wbrew pozorom prosta sprawa.

Wymiana może i tak, ale samemu tego nie zrobisz, bo potrzebna regulacja. A to też kosztuje niestety.

Wystarczy podjechać do Miejscowego technikum mechanicznego zwykle mają tam ten bardzo "skomplikowany "przyrząd do reglacji ciśnienia wtrysku (podkładkami) i wtedy jest tanio -to taka mała podpowiedź .Na stronie internetowej WKŁ znajdziesz tanią książeczkę za 4 zł o aparaturze wtryskowej w starym dieslu i tam step by step for complete idiots ............ (czyli dla mnie też zeby nie było że kogoś obrazam) jest wyklarowane jak to zrobić.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 25, 2005 11:37 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Piotr735 pisze:
Są nowe a nowe muszą polatać.

Nie byłbym tego taki pewien
Kiedyś kupiłem łożyska do przednich kół firmy Optimal. Nówki. Polatały i owszem 25 tys km przy czym przez ostatnie 5 tys wyły.
Piotr735 pisze:
Irek pisze:
Sprawdź czy na pewno pasują (numer katalogowy )

I tu sięzgadzam.

Też polecam upewnić się gdyż starsze diesle miały inne końcówki niż te późniejsze

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 25, 2005 11:38 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Irek pisze:
Wystarczy podjechać do Miejscowego technikum mechanicznego zwykle mają tam ten bardzo "skomplikowany "przyrząd do reglacji ciśnienia wtrysku (podkładkami) i wtedy jest tanio -to taka mała podpowiedź

Powiem Ci, że w życiu bym na coś takiego nie wpadł, być może dlatego, że nie miałem nigdy nic wspólnego z technikami (jakimikolwiek). Ojciec siętakimi rzeczami zajmował zawsze i jeździł do Boscha w Piekarach Śl.

Irek pisze:
step by step for complete idiots

Nie obrażam się, bo to niestety prawda [zlosnik] . Nie mam zielonego pojęcia o silnikach. Leje paliwo i ma działać - tyle wiem [palacz].

A kontynuując temat końcówek, to też będę musiał coś pomyśleć, ale na razie muszę stwierdzić z całą stanowczością, czy mam mieć SD 240, czy może jednak SD 220 [chory]
Co do producenta, to sam nie wiem. Mówią, że polskie (ale te produkowane przez WSK czy PZL czy jakoś tak - w każdym razie tego typu zakład chyba z Rzeszowa) biją jakością Boscha na głowę. Może ktoś tu eksperymentował?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 25, 2005 11:51 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
wojz pisze:
A kontynuując temat końcówek, to też będę musiał coś pomyśleć, ale na razie muszę stwierdzić z całą stanowczością, czy mam mieć SD 240, czy może jednak SD 220 [chory]
Co do producenta, to sam nie wiem. Mówią, że polskie (ale te produkowane przez WSK czy PZL czy jakoś tak - w każdym razie tego typu zakład chyba z Rzeszowa) biją jakością Boscha na głowę. Może ktoś tu eksperymentował?

W kiążeczce którą Ci przywołałem znajdziesz specyfikację końcówek wtrysku dla róznych starych diesli .Niestety nie mam jej w pracy.Może któryś z kolegów Ci podpowie.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 25, 2005 5:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
w katowicach mamy gościa od Mb pan Schoen i za regulacje wtrysków powiedzial mi 50 zł za komplet czyli 5 sztuk :)

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 25, 2005 5:57 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Niewarto. Tylko Bosch, jak nie masz wystarczajaco kasy, to zmien tylko te co leja. Mozna stosowac te z w201 w124 jako zamienniki. Inne firmy kiepsko sie sprawdzaja i juz po pierwszych km ma sie ich dosc. Choc moze poeksperymentuj ;) , a moze poprawily sie zamienniki.

ps. Stara zasada mowi, ze jak auto pali przy duzych mrozach to nie rusza sie ani wtryskow, ani pompy. No chyba, ze Twoje auto stawia zaslonne dymna z tylu.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 25, 2005 6:00 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
wojz pisze:
... czy mam mieć SD 240, czy może jednak SD 220 [chory]


Z ktorego roku masz silniczek?

wojz pisze:
Co do producenta, to sam nie wiem. Mówią, że polskie (ale te produkowane przez WSK czy PZL czy jakoś tak - w każdym razie tego typu zakład chyba z Rzeszowa) biją jakością Boscha na głowę. Może ktoś tu eksperymentował?


PZL. Nie wiem, jak teraz, ale kilka lat temu ich jakosc byla taka, ze trudno bylo odpalic, a co mowiac o jezdzie ;) Choc moze sie poprawili, ale Boscha na pewno nie przeszkoczyli.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 25, 2005 6:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob kwie 24, 2004 1:02 am
Posty: 38
Lokalizacja: Kraków
Witam.

To ja jeszcze zapytam czym sie roznia 220 od 240 ? mechanicznie czy tylko parametrami ? jak poznac jakie powinny byc do danego silnika zwlaszcza ze silnik moze byc skladakiem.

Pozdrawiam.
Pawel "Siwy" Siwak.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 25, 2005 10:55 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
laudan pisze:
PZL. Nie wiem, jak teraz, ale kilka lat temu ich jakosc byla taka, ze trudno bylo odpalic

Podobno jest kilka zakładów które je robią i tylko z jakiegoś jednego są warte zainteresowania. Ale jak już mówiłem, to tylko zasłyszana opinia i upierał się na pewno nie będę :)

laudan pisze:
Z ktorego roku masz silniczek?

No kurka z tego co i samochód! ;) Z tym, że 616.912 dzielą się na trzy okresy produkcji i w każdym numery końcówek są różne:

02.76-08.78 - nr Bosch: 0 434 250 072; nr MB: 000 017 69 12; typ: SD 220

09.78-08.79 - nr Bosch: 0 432 217 065; nr MB: wg nru silnika; typ: wg nru silnika

09.79-11.85 - nr Bosch: 0 434 250 110; nr MB: 001 017 29 12; typ: SD 240

Tak więc w '79 możliwości jest więcej niż jedna :-? Ciekawe czy w WISie jest coś na temat końcówek.
Z katalogu Intercars też mało wynika.

Na szczęście pali, jeździ i nie zostawia zasłony. Podoba mi się ta "stara zasada" :lol:

P.S. Ten podział jest identyczny również dla 300D (wszystkie numery, lata prod. itd się pokrywają)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl