MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 10, 2025 8:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: o OO, dywagacje
Post: pt sie 26, 2005 3:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
cytaty z forum.....

Data: 2004-01-09 10:26:04
Temat: Co moze sie sypnac przy zasilaniu silnika 1.9D koncernu PSA OLEJEM OPALOWYM ??
Nadawca:


Dnia 7-01-2004 o godz. 21:13 Piotr Kopczynski napisal(a):
> chlodzenie silnika to najwieksza strata z jaka mamy do
> czynienia,

W sumie, to mozna by obliczyc ile energii jest tracone na
ogrzewanie wnetrza (moc silnika nawiewu, temp.silnika, temp.
otoczenia, sprawnosc nagrzewnicy, sprawnosc alternatora i
silnika do napedzania wentylatora nagrzewnicy), a nastepnie
zupelnie legalnie dolewac okreslona ilosc OO do ON np. 20%.
Co za roznica, czy trzymamy te substancje razem czy osobno
(specjalna nagrzewnica)?

i jeszcze to :
__________

Data: 2004-01-07 21:11:00
Temat: Co moze sie sypnac przy zasilaniu silnika 1.9D koncernu PSA OLEJEM OPALOWYM ??
Nadawca:


> Wiec patrzac od tej strony zima mozna po napisaniu takiego oswiadczenia,
> z czystym sumieniem wlac zawartosc karnisterka do baku i odjechac
> "piecykiem" - no bo co bedziemy lazic jak jest -16 st. C?? A ze jezdzi??
> - Panie to efekt uboczny!!!! ;-)))))))))))))

Zajebista koncepcja !

Naprawde :))), IMHO gdyby doszlo nawet do rozprawy sadowej - to taka
argumentacja mialaby wielkie szanse powodzenia - bowiem jesli w tym kraju
przeforsowano "Pomrocznosc Jasna" to powyzsze powinno byc wziete od reki za
dowod w sprawie !

Mowiac szczerze i z punktu widzenia termodynamiki - to sprawnosc silnika
spalinowego (diesel) jako SILNIKA - czyli odzysk energii w postaci energii
mechanicznej napedzajacej kola to okolo 35%
Strata na chlodzenie zas - to tez okolo 30-35% (bo silnik musi byc
chlodzony
i energia z paliwa zamienia sie na cieplo ogrzewajace wode - wiec mozna
uznac - ze silnik spalinowy jednakowo dobrze nadaje sie do ogrzewania jak i
do napedu
Okolo 25-30% jeszcze stanowi strata wylotowa - czyli cieplo unoszone przez
spaliny. W niektorych wozach sie je probuje odzyskac do napedu
turbosprezarki (energia zawarta w spalinach) ale generalnie cieplo ze
spalin
jest istotnym produktem pracy silnika
I jesli zsumowac cieplo z wody chlodzacej plus cieplo ze spalin - to
zdecydowanie silnik spalinowy jest bardziej grzejnikiem (wytwornica energii
cieplnej) niz silnikiem (wytwornica energii mechanicznej)

Z fizycznego punktu widzenia zatem - spalanie paliw w silnikach jest w
wiekszosci efektem grzejnym - a jazda - czyli naped - jest efektem ubocznym
bo na niego da sie zamienic jakies max 35% energii zawartej w paliwie.

I dlatego tez pan doktor Mossakowski na wykladach z silnikow mowil do nas:
" Panowie - chlodzenie silnika to najwieksza strata z jaka mamy do
czynienia, niestety materialy sa jakie sa i wyzszych temperatur pracy - nie
zniosa. Nadzieja jest w silnikach ceramicznych pracujacych bez oleju.
Najprostsza metoda na podniesienie sprawnosci silnika jest jego NIE
chlodzenie a IZOLACJA, ale niestety materialy nie pozwalaja na to..."


Zreszta slynny wzor Carnota mowi ze:

Td
eta = 1 - ------
Tg

Eta to jednosc mniej tede nad tegie

Gdzie:
eta - sprawnosc
Td - temperatora dolna - w uproszczeniu - temperatura chlodnicy
Tg - temperatura gorna - w uproszczeniu - temperatura silnika (spalania)



Aby uzyskac jedynke (czyli 100% sprawnosci)
Td
ulamek ------ musi byc rowny zero.
Tg

Albo zero w liczniku, albo zero w mianowniku.
Stad - Td - temperatura dolna jest zerowa (zero kelwinow)
Albo Tg jest nieskonczona.

Nieskonczonej temperatury nie wytrzyma zaden silnik, nadto takowej nie ma
(tj byla w chwili powstawania Wszechswiata - gdy ten mial zerowy promien).
Temperatura dolna jako zero kelwinow - owszem teoretycznie jest mozliwa.
Ale
nie da sie uzyskac ciala ktore odbierajac cieplo (bedac zatem chlodnica)
nie
ogrzewaloby sie.

Td
Wiec nigdy ulamek ---- nie bedzie zerowy
Tg

Przeto tez, nie uda sie uzyskac urzadzenia o sprawnosci 100% - czyli
Perpetuum Mobile.

Zastrzezono sie na ten temat w Zasadzie Zachowania Energii ktora mowi, ze:

1. Energia nie moze znikad powstac, ani ulec zniszczeniu. Jedynie co moze -
to zmienic sie w inny rodzaj energii (sformulowanie Clausiusa)

lub

2. Skonstruowanie PM-II (perpetuu mobile II rodzaju) jest niemozliwe
(sformulowanie Ostwalda)

lub

3. Chlodnica o temperaturze zera bezwzglednego we Wszechswiecie nie
istnieje
(sformulowanie Carnota)

I kto powie, ze fizyka nie jest zarazem piekna i zlosliwa ?

_________________
P.P.
MB L206 DG, '75
SAAB 900i, 2.0, '88
VW T3, Reimo mit Hochdach Syro, '88

"DAS BESTE ODER NICHTS,
HAT EINMAL GOTTLIEB DAIMLER GESAGT"


Na górę
 
Post: pt sie 26, 2005 6:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 7:38 pm
Posty: 665
Lokalizacja: Puławy
pp pisze:
W sumie, to mozna by obliczyc ile energii jest tracone na
ogrzewanie wnetrza (moc silnika nawiewu, temp.silnika, temp.
otoczenia, sprawnosc nagrzewnicy, sprawnosc alternatora i
silnika do napedzania wentylatora nagrzewnicy), a nastepnie
zupelnie legalnie dolewac okreslona ilosc OO do ON np. 20%.
Co za roznica, czy trzymamy te substancje razem czy osobno
(specjalna nagrzewnica)? (...)


Tyle tylko, że większość ludzi nie obawia się kontroli, ale wpływu OO na stan silnika. Nikt mi nie wmówi, że nie ma różnicy, bo już na kilku przykładach widziałem jak np. padają gumowe elementy. Również można zauważyć że auta jeżdżące na OO mają często padnięty wskaźnik rezerwy - gromadzący się osad uniemożliwia prawidłową pracę. Mi osobiście szkoda by było silnika...

_________________
EX:Mercedes W115 '72, Mercedes W126 '82, BMW E30 '91
BMW E32 '89


Na górę
 
 Tytuł:
Post: sob sie 27, 2005 1:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
szkoda silnika ?? chlopie ... silniki MB jezdzą nawet na oleju roślinnym , a tobie silnika na opał szkoda LOL ;)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 
 Tytuł:
Post: sob sie 27, 2005 1:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
szkoda silnika ?? chlopie ... silniki MB jezdzą nawet na oleju roślinnym (nie wiedziales o POTATO? ), a tobie silnika na opał szkoda LOL ;)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 
 Tytuł:
Post: sob sie 27, 2005 4:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Mam znajowego co jeździł W 210 220 CDI na OO.
Zajechał w pół roku i silnik pracował jak VW albo Audi z lat 80-tych.

_________________
123 200 1982


Na górę
 
 Tytuł:
Post: sob sie 27, 2005 4:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Erio napewno nie miał na mysli CDI....tylko strasze i lepsze Mercedesy ..... :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 
 Tytuł:
Post: sob sie 27, 2005 6:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
właśnie [zlosnik]

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 
 Tytuł:
Post: sob sie 27, 2005 6:05 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ciach - patrzta panowie na regulamin.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl