MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 11:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 04, 2005 9:58 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Ma pytanie najlepiej do posiadaczy takiego silnika choć każda wartościowa porada bedzie dla mnie cenna, gdyż nie miałem styczności z tym silnikiem...

Mianowicie chodzi mi o silnik 6cyl. z mercedesa W124 o poj. 3000ccm.
Pytania:
-Jaka moc?
-Jakie oznaczennie (M???)
-Ilę pali?
-jak jest z niezawodnościa???


Mam okazję kupić taki silnik wraz z całym osprzętem +skrzynia+ most.... Za ile oraz do ile warto go kupic??
dodam ze kupuje go od takiej osoby, ktora jest pewna i kwestia wladowania na mine odpada....

Silnik ma oberwaną miske olejowa i trzeba zmienic w nim pompe oleju i misk, czy jest mozliwosc ze moze to niesc za soba jakies ukryte problemy????
Ostatnie..
Jak wyglądała by sprawa przeszczepienia tego silnika do W123C czy sa jakies problemy????

Chodzi o to ze moj M102 nadaje sie do kapitalki, wiec moze bardziej oplacaloby sie kupic taki motor... Napiszcie ile warto dac i ile kosztuje miska i pompa do niego...

Dodajcie jeszcze czy duzo problemow niesie wsadzenie go do mojej coupejki???

Z góry dziekuję za wyczerpujące odpowiedzi.....

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
Post: pn kwie 04, 2005 11:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
qbuss007 pisze:
Ma pytanie najlepiej do posiadaczy takiego silnika choć
(..)
Mam okazję kupić taki silnik wraz z całym osprzętem +skrzynia+ most....

A elektronika..? Czyli modul zaplonowy, i sterownik do KE-jeta..?
Chlodnica jest?

Cytuj:
Silnik ma oberwaną miske olejowa i trzeba zmienic w nim pompe oleju i misk, czy jest mozliwosc ze moze to niesc za soba jakies ukryte problemy????

Oberwana..? Co to znaczy..? Bo jesli delikwent przypier** tym silnikiem w jakis np. kamien, tak ze miske OBERWAL, to ja bym takie silnika nie bral za nic [hehe]

Cytuj:
Jak wyglądała by sprawa przeszczepienia tego silnika do W123C czy sa jakies problemy????

Takie, ze bedziesz musial nieco cofnac silnik i skrzynie (czyli skrocic wal, i jeszcze pare rzeczy poprzerabiac).

Cytuj:
Chodzi o to ze moj M102 nadaje sie do kapitalki, wiec moze bardziej oplacaloby sie kupic taki motor... Napiszcie ile warto dac i ile kosztuje miska i pompa do niego...

Miske to nawet jakas mam, jesli mnie pamiec nie myli. Pompe pewnie tez [hehe] mam dwa M103 w kawalkach, cos z nich sie na pewno nadaje do uzytku.. ale ile te w/w elementy kosztuja to nie wiem

Cytuj:
Dodajcie jeszcze czy duzo problemow niesie wsadzenie go do mojej coupejki??

1. Musisz znalezc fachowcow ktorzy sie podejma tematu
2. Proponuje Ci powaznie sie zastanowic nad tym silnikiem.. sprawny (z pomiarem cisnienia) M103 to 1200-1500 zl

I tyle.. sam mam zamiar zaladowac taki wlasnie silnik do mojego kombiaka [hehe]
PS. Moge Ci sprzedac w zwiazku z powyzszym mojego M102, po remoncie [hehe]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 11:20 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Auto nosiciel jest rozbite. sprzedajacy to moj dobry znajomy....
silnik jest caly kompletny "mit alles shikanne" czy jakos tak... hehe
gosciu go kupil bo chcial go wsadzic do swojego auta teronewego. ale pozniej znalaz cos lepszego.. a silnik mu zostal z tego rozbitego w124 (reszte czesci wzial do swojego....)

miska jest peknieta a nie oberwana i wystarczy ja wymienic tak mi tlumaczyl.... tylko nie wiem czemu pompe tez....

A co do elektroniki to jest to silnik z komputerem i przelacznikiem na "SPORT" tak okresalil to ten facet... wiec chyba jakis nowoczesny....

wyraznie mi powiedzial ze po zmianie miaki i pompy musi zapalic... wiec moze warto...
a po drugie to moj przyszly "tesciu" wiec nie wciskalby mi kitu....
zainteresowalem sie bo wiem ze dostane go za dobra cene, a w remont M102 wloze tez sporo kasy wiec warto to przekalkulowac...

warsztat i fachowcow odliczam bo mam swoich i to B. dobrych....

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 11:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
qbuss007 pisze:
silnik jest caly kompletny "mit alles shikanne" czy jakos tak... hehe
(..)
miska jest peknieta a nie oberwana i wystarczy ja wymienic tak mi tlumaczyl.... tylko nie wiem czemu pompe tez....

Mysl, mysl.. [zlosnik]
Miske mozna wyspawac, ja tak w M102 zrobilem 2 lata temu, i jest OK. Poprzednik ja zakleil jakims gownem, tez byla niezle stuknieta, smok mialem wgiety od tego.. ale tylko to. Wiec jesli Ty musisz pompe robic, to chyba ktos zdrowo przyladowal [hehe]

Cytuj:
A co do elektroniki to jest to silnik z komputerem i przelacznikiem na "SPORT" tak okresalil to ten facet... wiec chyba jakis nowoczesny....

Nie sport, tylko standard [hehe] I to sie ma nijak do silnika, bo tyczy sie skrzyni biegow.
Do silnika poza tym co wiemienilem bedziesz potrzebowal jeszcze pompe paliwa, masz?

Cytuj:
wyraznie mi powiedzial ze po zmianie miaki i pompy musi zapalic... wiec moze warto...

Kwestia ceny. Podalem Ci ile kosztuje sprawny silnik, ale bez elektroniki

Cytuj:
zainteresowalem sie bo wiem ze dostane go za dobra cene, a w remont M102 wloze tez sporo kasy wiec warto to przekalkulowac...

Ja w swojego M102 wladowalem 1600-1700 zl, plus nowa pompa wody 250 zl, drobiazgow nie licze [hehe]

Cytuj:
warsztat i fachowcow odliczam bo mam swoich i to B. dobrych....

Moga byc b. dobrzy.. ale czy robili cos takiego? Bo w tym jest problem. W 3M moge Ci polecic warsztat, ktory np. Voitassowi wladowal M117 do c123, albo wczesniej silnik z ASB z E220 do w115..

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 11:55 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
JareG pisze:
Cytat:
A co do elektroniki to jest to silnik z komputerem i przelacznikiem na "SPORT" tak okresalil to ten facet... wiec chyba jakis nowoczesny....

Nie sport, tylko standard I to sie ma nijak do silnika, bo tyczy sie skrzyni biegow.

on powiedział ze jest "S" a ja dodalem sobie sport... :oops: napisz mi prosze co tam moze byc rozwalone jesli ta miska jest potluczona... nie dopytalem sie dokladnie co i jak bo jesli mi mowil ze to i to zrobic i bedzie gralo a ja prostu mu wierze...


Wiesz. Chodzi mi o to ze przy zalozeniu ze z tym motorem wszystko gra to czy warto sie przesiadac z m102 czy nie i jak z zawodnoscia....

no a w czarny m scenariuszu to co moze byc jeszcze walniete??? jesli ma takie uszkodzenia.???


Zawieszenie tez ulega jakims zmianom??? czy zmieniam motor most wal itd i ciesze sie bryczka....???


JareG pisze:
Cytat:
warsztat i fachowcow odliczam bo mam swoich i to B. dobrych....

Moga byc b. dobrzy.. ale czy robili cos takiego? Bo w tym jest problem. W 3M moge Ci polecic warsztat, ktory np. Voitassowi wladowal M117 do c123, albo wczesniej silnik z ASB z E220 do w115..

tylko ze dodatkowe koszta dojda i to pewnie niemale??

jeszcze taka sprawa QP na dniach idzie na lakiernie czy warto pokombinowac teraz z tym motorem jesli bym sie zdecydowal czy juz po lakierowaniu bo nic z karoserii (nie wiem, ale moze komora silnika czy cos) sie nie zmieni??

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Ostatnio zmieniony pn kwie 04, 2005 12:02 pm przez JaKon, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 12:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
qbuss007 pisze:
no a w czarny m scenariuszu to co moze byc jeszcze walniete??? jesli ma takie uszkodzenia.???


W czarnym scenariusz może być zatarty na skutek gwałtownej utraty oleju w wyniku uszkodzenia miski olejowej. Znany mi jest przypadek (na szczęscie nie z autopsji [usmiech] ) takiego uszkodzenia silnika.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 12:13 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Niby tak,, ale malo prawdopodobne... kurcze chetnie bym go wcisnal do siebie.... ale jakos nie wiem... troche sie obawiam ze bede sie bujal z ta przrobka dlugo, ale czasem trzebva zaryzykoweac efekt moze byc super...

Macie moze jakies linki do streonek gdzie sobie poczytam cos o tym motorze...?

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 12:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
To silnik M103, jest OK jak praktycznie każdy w MB, spalanie średnie może się mieścić 10-15 litrów (123 jest trochę cięższe od 124), pewnie wymianę sprężyn będzie trzeba zrobić bo i motor większy i skrzynia cieższa, taka zabawa może odwdzięczyć się niezłą frajdą! Powodzenia. [zlosnikz]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 12:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Myślisz??

Mnie się wydaje że moze nie... zobaczymy...

A jak wygląda sprawa mocowania lap tych silnika??? tak samo

chodzi mi o to zeby opisac co bedzie trzeba zrobic zeby gralo...
i zrobic to malo inwazyjnie...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 2:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
gbuss007 wiesz co nie wiem jak Ci sie opłaca robic cała blacharke i silnik i lakier czy to nie wyjdzie drozej nicz by sciagnal cos ładnego z DE?.Ale nic jak robisz-to ja mysle ze nie bedzie duzych problemow poniewaz masz juz M102 pod maska a M 103 to jego wiekszy brat ma tylko 2 cylindry wiecej -tylko tym sie rozni! ja mysle ze nawet łapy silnika powinny pasowac! przeciez silniki 102 i 103 sa montowane zamiennie w W124.Poza tym masz juz pompe paliwa i takie tam rozne.Nie widze problemu-Silnik zmiesci sie napewno bo widziałem 300 D z 124 w W123 [cool].Masz automat juz teraz? jak tak to instalka do automatu by była-kick down te sprawy.Moim zdaniem nie bedzie wiekszych problemow-problemy by była jak bys wydumał np silnik jakis V8 lub R6 z np BMW-jak z MB do MB to nie widze problemu.Warto moim zdaniem 180 km to by kupeta latała!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 2:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
MERCEDES 4 EVER pisze:
(..) problemow poniewaz masz juz M102 pod maska a M 103 to jego wiekszy brat ma tylko 2 cylindry wiecej -tylko tym sie rozni!

No niestety, nie tylko tym.. a to cos, z czego kable WN wylaza..? Przez to wlasnie ten silnik bezposrednio nie wlezie, trzeba rzezbic [hehe]

Cytuj:
ja mysle ze nawet łapy silnika powinny pasowac! przeciez silniki 102 i 103 sa montowane zamiennie w W124.Poza tym masz juz pompe paliwa i

Tak, ale w124 ma inaczej rozwiazana komore silnika.. jak jest M102, to od zarypania miejsca z przodu jest. Wlasnie po to, zeby M103 wlazlo.. w w123 tak nie ma, jest za to miejsce za silnikiem [hehe]

Poza tym, wyglada na to, ze to nie jest M103 tylko M104 3.0 [hehe]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 2:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
no jak to jest M104 to sprawa sie komplikuje......bedzie ciezko........Jak mowiłem widziałem 300 D z 124 w Beczce -ale mowie wam miejsca miedzy wiatrakiem a chłlodnica nie było wiele ale wszedł...Wiec jak to sie mowi ''jak sie popiesci to sie i zmiesci'' :lol: :lol: :lol: .qbuss tak na powaznie to sie nie rozdrabniaj tylko jezdz wiesz do kogo i biez przepis zeby zapodac 500 E-v8 to jest to.Co prawda bedzie to juz 2 taka w PL ale co tam najwyzej załozycie klub 500CE [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 2:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
MERCEDES 4 EVER pisze:
Warto moim zdaniem 180 km to by kupeta latała!

Wlasnie najprawdopodobniej jest to M104 i ma nie 180 tylko 220 ps!! [totalszok]
Tylko z objasnien Jarka wynika ze szybciej polece na marsa ta QP (albo ja przynajmniej tak czarno to widze...) niz wsadze tam ten je*any M104..
[zlosnik]

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 2:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
nie jak M104 to juz sobie daj sianka-raz ze jeszcze ten silnik bardziej rozbudowany niz 103 a dwa ze dosc drogie czesci eksploatacyjne-np przewody WN -głowica itp-itd-jakies grubsze czesci sa drogie bardzo i dosc ciezko dostac......Juz lepiej dac sinik z 500SE-droga przetarta! [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 2:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
MERCEDES 4 EVER pisze:
Juz lepiej dac sinik z 500SE-droga przetarta!

[ok] dokładnie....i daleko szukać nie musi [usmiech]

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl