MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Wspomaganie Ukladu kierowniczego do W115 200D 75r
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=9&t=40
Strona 1 z 2

Autor:  Archiwizator [ czw lip 19, 2001 10:49 am ]
Tytuł: 

Wyslane przez: Michal
Email: mrynk@amg.gda.pl

Chcialbym sie dowiedziec czy mozna zalozyc wspomaganie ukladu kierowniczego do Mercedesedes W115 200D z 1975 roku. Czy ten typ samochodu mogl miec montowane wspomaganie? Czy musze dokonac jakis zmian , aby zalozyc ten uklad. Bede wdzieczny za pomoc w tej kwestii.

Autor:  Archiwizator [ czw lip 19, 2001 10:49 am ]
Tytuł: 

Wyslane przez: Pioterek
Email: dbw115@polbox.com

Oczywiscie niektore modele mialy montowane wspomaganie. Niestety nie wszystkie. Ale mozna to zrobic. Musisz miec tylko przekladnie kierownicza ze wspomaganiem, pompe hydrauliczna do niej, dwa przewody laczace jedno z drugim, dodatkowy pasek klinowy i kolo pasowe z dwoma miejscami na pasek, no i oczywiscie checi :-). O ile z zalozeniem przekladni nie powinno byc problemu (jezeli tylko stara sie da odkrecic), to z zamontowaniem pompy moze byc maly klopot - bo seryjnie montowana jest w miejscu filtra paliwa, a ten jest jakos inaczej zorganizowany - teraz nie pamietam. Ale wszystko da sie zrobic. W swoim tez bym sobie zalozyl wspomaganie bo wkurza mnie ze trzeba tyle obrotow kierownica robic aby skrecic na max - ok. 2,5 obrotu, a ze wspomagankiem to wychodzi moze troche powyzej 1 obrotu. Ale juz sie przyzwyczailem - no i bez wspomagania jest mniejszy promien zawracania!
Pozdrawiam -Czesc!

Autor:  Archiwizator [ czw lip 19, 2001 10:50 am ]
Tytuł: 

Wyslane przez: Michal
Email: mrynk@amg.gda.pl

Czesc Jeszcze raz!
Czy bylby w stanie dowiedziec sie gdzie nalezy zalozyc wspomniany przez Ciebie filtr paliwa.Chcialbym trzymac sie kierunku podanego przez producenta. Dziekuje. Pozdrowienia
Michal Rynkowski

Autor:  Archiwizator [ czw lip 19, 2001 10:50 am ]
Tytuł: 

Wyslane przez: Maciek
Email: M.Kuzmiak@dmz.com.pl

Zrobie fotke to ci przesle bo mam oba silniki bez wspomagania i ze wspomaganiem.
Generalnie nie powinno być to skomplikowane :-)

Autor:  Archiwizator [ czw lip 19, 2001 10:50 am ]
Tytuł: 

Wyslane przez: Pioterek
Email: dbw115@polbox.com

Cześć Michał!
No jak Ci Maciek wyśle fotki to bedziesz dokładnie wiedział, ale zdaje mi się, że jest on montowany na obudowie pompy wspomagania.
Pozdrawiam!
Pioterek

Autor:  Archiwizator [ czw lip 19, 2001 10:51 am ]
Tytuł: 

Wyslane przez: Michal
Email: mrynk@amg.gda.pl

Czesc ! Dziekuje jeszcze raz za fatyge. Jak dostane fotke to dam znac. Do uslyszenia.

Autor:  Archiwizator [ czw lip 19, 2001 10:51 am ]
Tytuł: 

Wyslane przez: Michal
Email: mrynk@amg.gda.pl

Czy mozna zamontowac wspomaganie od W123 200D. do mojego W115?

Autor:  Archiwizator [ czw lip 19, 2001 10:51 am ]
Tytuł: 

Wyslane przez: Maciek
Email: M.Kuzmiak@dmz.com.pl

Kurde z ta fotą to mogą być problemy z banalnego powodu, zepsuł mi sie aparat :-(
Złosliwość losu i rzeczy martwych ale coś wykombinuje ale to dopiero po świetach.
Pozdrowienia i wesołych świąt dla wszystkich

Autor:  Archiwizator [ czw lip 19, 2001 10:52 am ]
Tytuł: 

Wyslane przez: Michal
Email: mrynk@amg.gda.pl

Nie ma problemu. Poczekam cierpliwie na te zdjecia. A czy mozecie mi tylko powiedziec jak z tym wspomaganiem od W123. Czy moge je zamontowac do mojego W115?Dziekuje. Wesolych Swiat!

Autor:  Archiwizator [ czw lip 19, 2001 10:52 am ]
Tytuł: 

Wyslane przez: Maciek
Email: M.Kuzmiak@dmz.com.pl

Mysle ze spokojnie możesz organizować klamoty od W123 powinny pasować, chociaż jeszce nie przekładałem wspomagania.

Autor:  Archiwizator [ czw lip 19, 2001 10:52 am ]
Tytuł: 

Wyslane przez: Pioterek
Email: dbw115@polbox.com

Myślę,że będzie pasować od W123 - pompa powinna być identyczna, przekładnia pewnie też, ale ręki nie dam sobie uciąć. Generalnie musi pasować - ale w praktyce wszystko się wyjaśni :-))
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt i hucznego sylwestra!

Autor:  Archiwizator [ czw lip 19, 2001 10:53 am ]
Tytuł: 

Wyslane przez: rybson
Email:

wspomaganie w tych modelach było montowane
bodajże jako opcja,zaś jeśli chodzi o ciebie
to jest to możliwe,osobiście znam 2 osoby,
które je sobie doinstalowały-koszt ok.
500-600zł(prócz pasków klinowych całość była
używana)

Autor:  Archiwizator [ czw lip 19, 2001 10:53 am ]
Tytuł: 

Wyslane przez: Szymon
Email: szdowk@free.polbox.pl

Hello

Pompa wspomagania w typowym 115 byla montowana z prawej strony pod filtrem paliwa.
Pompa jest inna niz w 123 i 116 - ma oddzielny zbiornik na plyn (w 123 i 116 zbiornik jest zintegrowany z pompa).
Nie wiem czy da sie przelozyc sama pompe od 123 do 115 - nie bedzie dostepu do zbiornika, chyba ze sie to zrobi razem z calym wspornikiem, filtrem paliwa itp.

Szymon

Autor:  Archiwizator [ czw lip 19, 2001 10:53 am ]
Tytuł: 

Wyslane przez: Maciek
Email: M.Kuzmiak@dmz.com.pl

Jezeli jest tak jak mówi Szymon to bedziesz musiał przełozyć cały komplet czyli wspornik filtra razem z filtrem i pompą wspomagania, obejzałem to u siebie i wynika, że samą pompe od 123 to bedzie trudno zamontować ale nie ma rzeczy niemożliwych.
Jak tam po świętach i wielkim obzarstwie :-)

Autor:  Archiwizator [ czw lip 19, 2001 10:54 am ]
Tytuł: 

Wyslane przez: Pioterek
Email: dbw115@polbox.com

No i tak właśnie trzeba zrobić - proste. Cały zintegrowany element pompa-filtr-wspornik ładujemy od beczki i musi pasować przecierz bloki są takie same. Wszystko w temacie już chyba wyczerpaliśmy, czy jeszcze jakieś uwagi ktoś ma?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/