Witam.
Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975.
Linki do szerokiej galerii zdjęć na końcu opisu.
Jestem właścicielem auta od 20.05.2009 r. Szukałem dla siebie coupe, ale trafiłem na ten egzemplarz i tak już zostało do dzisiaj. Auto znalazłem w komisie w Ząbkowicach Śląskich, stało pod chmurką, zastawione innymi autami, mogę stwierdzić że je uratowałem. Z samochodu „leciało wszystko”, olej, woda, luzy i inne. Miałem jeszcze do przejechania ponad 60 km do domu, ale emocje i radość z kupna oraz jazdy była tak ogromna że usterki nie miały znaczenia.
Autem przez okres 6 lat przejechałem ok 2000 tyś km. Najczęściej były to wyjazdy na wesela znajomych. Przez ten czas auto swoje też wystało w warsztacie, sam nie grzebię bo się nie znam. Dużo było zrobione ale jeszcze więcej jest do zrobienia… Celem była całkowita renowacja oraz zarobkowe wykorzystywanie samochodu. Rzeczywistość okazała się inna. Ja ze względów zawodowych nie mam czasu aby zajmować się autem, Mercedes stoi w garażu i generuje koszty,m.in. ubezpieczenie które obowiązkowo trzeba płacić co rok ok 700 pln + przeglądy.
Dlaczego nie zarejestrowany jako zabytkowy ? Planowałem to zrobić po remoncie bo „Zabytek” na wszystkie poważniejsze remonty potrzebuje zgody urzędników.
Historia samochodu nie jest mi znana, gość w komisie coś tam mówił, ale było to na wodzie pisane.
Mercedes nie jest w stanie idealnym !!!
Najważniejsza kwestia to silnik. Auto wyjechało z fabryki jako MB 200D. Silnik obecnie zamontowany to jednostka 3.0 Diesel, 5 cylindrów. Ja go już tak kupiłem.
Zresztą był oferowany jako 300D ! !
VIN 11511510305270
Lista czynności wykonanych, kupionych i wymienionych w okresie mojego użytkowania.
Poduszki silnika.
Simmering wału.
Świece.
Membrana pompy wspomagania.
Membrana podciśnienia.
Paski klinowe.
Uszczelka pokrywy silnika.
Uszczelka miski olejowej.
Drążki kierownicze.
Amortyzator układu kierowniczego.
Zestaw naprawczy układu hamulcowego.
Zestaw montażowy klocków hamulcowych.
Klocki hamulcowe tył.
Pompa układu chłodzącego – używana.
Opony nowe 4 szt. / 2009 r.
Lampy tylne I seria.
Pranie tapicerki.
Polerowanie karoserii.
Olej ELF 15W40 TurboDiesel
Filtr oleju FILTRON OC600
Filtr powietrza FILTRON AR218 / olejak
Filtr paliwa PS821
Białe paski ATLAS na opony, ja i wulkanizator się poddaliśmy z zamontowaniem ich.
Radio z epoki, nie zamontowane.
Oryginalne tylne lampy II seria.
Wiele innych drobnych o których nie pamiętam…….
Lista czynności kwalifikujących się do naprawy, poprawy.
Silnik nie gaśnie po przekręceniu kluczyka. Pompa podciśnienia rozebrana, wymieniona membrana, ale nie przyniosło efektu. Zgasić go można „gaszakiem” na bloku silnika lub dusząc go na biegu.
Uszczelki drzwi przednich w szczególności, tylnych też kwalifikują się do wymiany. Przepuszczają wodę podczas mycia auta. W deszczu nigdy nie jeździłem.
Uszczelka klapy bagażnika, ale woda do środka nie przecieka.
Łożysko tylnego lewego koła.
Stuki na wale napędowym.
Auto kopci z rury wydechowej, jasno szary dym.
Auto przy 90 km/h wyje jak by jechało z max prędkością.
Punktowe uszkodzenia lakieru. Zdjęcia w galerii.
Wlew paliwa, oryginalny przy tablicy rejestracyjnej jest zaślepiony, nie wiem dlaczego. Paliwo wlewa się przez korek w podłodze bagażnika. Zdjęcia w galerii G+.
W planie miałem wymianę przewodów hamulcowych na miedziane.
Planowałem wymianę przewodów paliwowych na odcinku od zbiornika do silnika.
Auto jest na chodzie i jeździ. Na drodze wzbudza bardzo duże zainteresowanie wśród innych uczestników ruch oraz przechodniów. Odpala za pierwszym razem nawet po 6 m-c przerwy. Ubezpieczenie ważne do 22.05.2016, opłacona pierwsza rata do 11.2015. Przegląd do 16.05.2016.
Przebieg licznikowy ponad 62000, czy jest to prawdziwy przebieg ? nie posiadam takiej wiedzy.
We środku nowa tapicerka nie oryginalna. Czysty środek. Auto można wykorzystać do obsługi wesel, szacowany zysk od 500 (odbiór młodej pary, przewóz do kościoła i sali) do 1200 pln (dwa dni do dyspozycji + sesja zdjęciowa)za week, jeżeli ktoś dysponuje wolnymi weekendami oczywiście.
Podwozie oraz niektóre elementy zawieszenia i stałe napędu są pokryte jakąś mazię, przypomina smołę, na zdjęciach się świeci i wygląda jak pokryte olejem.
W mojej galerii G+ zamieszczam szczegółowe zdjęcia podwozia, nadwozia, uszkodzeń karoserii i wnętrza.
https://plus.google.com/u/0/11538066117 ... 397/photosNadwozie -https://plus.google.com/u/0/115380661179371085397/posts/iavydVXCsK1?pid=6186273010935139202&oid=115380661179371085397
Wnętrze -https://plus.google.com/u/0/115380661179371085397/posts/hKCEBzSTDFW?pid=6186260006733225138&oid=115380661179371085397
Podwozie -https://plus.google.com/u/0/115380661179371085397/posts/hKCEBzSTDFW?pid=6175861880664667890&oid=115380661179371085397
Uszkodzenia -https://plus.google.com/u/0/115380661179371085397/posts/hKCEBzSTDFW?pid=6186267535958252258&oid=115380661179371085397
Wlew paliwa -https://plus.google.com/u/0/115380661179371085397/posts/hKCEBzSTDFW?pid=6175859186575631794&oid=115380661179371085397
Silnik -https://plus.google.com/u/0/115380661179371085397/posts/hKCEBzSTDFW?pid=6175886140046620722&oid=115380661179371085397
Cena jaka mnie interesuje 25000 pln.
Lokalizacja: Mietków - Dolnośląskie.
Masz więcej pytań napisz
TRT@vp.pl