MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob gru 21, 2024 3:05 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pn sie 21, 2017 4:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
No wlasnie nie bardzo, bo po wylaczeniu asr, z racji braku szperunku samochod wyjatkowo niechetnie lata bokiem, tylko generuje potezna ilosc dymu z jednego kola - zaleznie od tego, ktore w danej chwili mialo mniej do utraty przyczepnosci. To nie e34 w manualu, ten samochod byl zaprojektowany w nieco innym celu.

Pare filmow podgladowych:

https://www.youtube.com/watch?v=HmdZbUFz9l4

https://www.youtube.com/watch?v=Q5QQ7BUivmg


Na górę
Post: wt sie 22, 2017 8:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 15, 2011 4:26 pm
Posty: 60
Ta, ale generalnie brak szperunku/asd przeszkadzał mi w moim w124 z m103. Z 4.2 pod maską ten brak już by mi nie przeszkadzał ale wku...ł.


Na górę
Post: śr sie 23, 2017 8:34 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
ASR bardzo pomaga w tym modelu. Do tego stopnia, ze nawet ruszenie na sniegu/lodzie na letnich oponach nie sprawia zadnego problemu. Gorzej, jak ASR nie ma, no to wtedy w przypadku takiego 4.2 jest faktycznie na prawde slabo.


Na górę
Post: śr sie 23, 2017 10:07 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
No też z tym ruszaniem na śniegu tak nie do końca jest.
Nie raz takim 4.2 stałem w zaspie i żeby wyjechać trzeba było wyłączyć ASR, żeby w ogóle ruszyć wyrzucając śnieg spod kół.
Tu lepiej sprawdza sie ASD i dokąd samochód nie zawiśnie jedzie wszędzie.
Podczas jazdy to co innego , lekkie przyhamowanie kół i przymknięcie przepustnicy potrafi pomóc.
Nawet mam taka górkę pod domem z kostki brukowej , i właśnie na mokrym śniegu 4.2 z ASR wyjechał najdalej, ale i tak w pewnym momencie stał i puszczał minimalna moc na koła co już nic nie dawało.Innymi nawet tam nie podchodziłem w zimie.

No ale szybki start na mokrym asfalcie , i mrugnięcie kontrolki przy ponad 100km/h pewnie kiedy zapinał III bieg jest fajne he he he

W cls z ponad 500 Nm przy wyłączonym ASR raczej niemożliwe jest sprawne poruszanie sie po mieście szkoda opon .Także system jest na pewno bardzo przydatny ,ale gdyby w tych mocniejszych było jeszcze ASD hehe

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr sie 23, 2017 5:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
W w124 masz "przycisk z oponka", ktory znieczula ASR i pozwala na nieco wiekszy uslizg kol, np wlasnie na takie wyrzucenie sniegu spod kol.

Jeszcze ostatnia rzecz w ramach off-topu - o ile ASD przy ruszaniu jest faktycznie pomocne, o tyle przy poslizgu przy nieduzych predkosciach pokazuje, czy za kierownica siedzi dobry kierowca - nie bez powodu w pewnych kregach zwane jest anty-kontrola trakcji - z racji "sztywnego" napedu na oba kola dupa zamiata wsciekle. Przy ASR zarzucic tylem trzeba na prawde sie natrudzic, a nawet po jego wylaczeniu nadal mamy ten "naped na jedno kolo" z racji otwartego dyfra, wiec samochod jest zdeycowanie bardziej "stabilny" niz ten, ktory ma ASD.

Takie V8 z ASD to bylby na prawde trudny samochod do opanowania dla przecietnego kierowcy. Co innego, jak ktos lubi i umie latac bokiem - frajde by mial pierwszorzedna.


Na górę
Post: śr sie 23, 2017 8:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Miałem 190E 122 koni manual z ASD i mam 124 220 coupe automat z ASD.
No i mi sie wydaje, że auto z ASD na mokrym i w śniegu jest łatwiejsze do prowadzenia tzn. bardzo przewidywalne .
To 190E , bo 124 jeszcze zimy u mnie nie widział. Ale z tego co już zdązyłem zaobserwować automat psuje trochę zabawę z takim dyfrem, albo może słabszy stosunek masy do mocy.
Choć może i racja , bo na początku 190 zaskoczyła mnie na mokrym parę razy z łatwością zarzucając tyłem.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr sie 23, 2017 9:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Z mercedesów które mam lub miałem do latania bokiem od E420 zdecydowanie lepszy od 560SL, baa nawet 108 lepiej zamiata dupą jak na asfalcie złapie cos sypkiego

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: śr sie 23, 2017 10:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Heh cóż za ranking .
U mnie najlepiej latała bokiem właśnie mała 190 z ASD i CLS.
Potem już bez ASD 300CE 124 , ale lekki tył mocny dość motor.
210 z 4.2 latanie bokiem skończyło się w rowie, za ciężki na tylną osią i zero przewidywalności .
140 to nie ruszała z piskiem opon , jedynie na śniegu a to się nie liczy.
Reszta za słabe za ciężkie.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl